Grail watch het eindpunt?

Yep.

Als je verzadigd bent, wordt het tijd voor een andere hobby. In ieder geval totdat het horloge virus vanzelf weer begint te jeuken.

Mijn grail watch (Omega) is 16 april jl. gearriveerd en het ligt, hoe mooi het ook is, best wel eens een tijdje alleen maar te pronken in mā€™n vitrinekastje. Mā€™n andere horloges draag ik afwisselend ook nog steeds. Als je dan na een paar dagen weer eens een ander horloge draagt, geeft dat een heel goed gevoel.

Wel heeft in juni jl. 1 horloge het veld moeten ruimen om plaats te maken voor een andere, omdat deze gewoon niet meer goed voelde nadat ik mā€™n Seamaster voor het eerst een tijdje had gedragen.
Gelukkig vond ik daar een oplossing voor en de Hamilton die er voor in de plaats kwam voelt geweldig, evenals mā€™n Oris die ik al langer had.

Mijn Grail Watch voelt niet als eindpunt, maar meer als een hoogtepunt. De horlogehobby gaat door met bijvoorbeeld het opknappen en verzamelen van vintage horloges.

Wel betrap ik me erop dat ik nog steeds met belangstelling naar andere modellen kijk van mā€™n favoriete merkšŸ˜€.

5 likes

Het eindpunt? Haha was dat maar zo, helaas voor mij was dat niet het eindpuntā€¦ altijd weer op zoek naar nog mooier of bijzonderderā€¦

Ik denk wel dat als je je eerste grail hebt je gaat opschalen in de algemene collectie. Ik zeg in elk geval nooit zoiets als dat is voor mij niet haalbaar. Gewoon vol ervoor gaan!

Dus voorlopig nog wensen genoeg! :raised_hands::beers:

Er is geen eindpunt. Nadat een grail in bezit is, dan gaat het daarna toch wel jeuken.

Bij mij was mijn grail de Rolex DJ. Daarna kwam de Rolex Submariner. Nu zijn beide horloges verkocht en heb ik alweer iets anders. Leuke hobby. Het is een proces dat constant in beweging is.

Een grail is voor mij het horloge waar je al x tijd wilt hebben, en voor de een zal dat een horloge uit zā€™n kindertijd zijn voor de ander een duur horloge waar hij/zij een tijd heeft moeten voor sparen,ā€¦

Elk heeft zo zā€™n doel zā€™n grail en bij het bereiken van dat doel veranderen je wensen, voor sommigen zal dit betekenen dat hun verzameling af is, voor anderen zal dat betekenen dat ze hun verzameling willen heroriĆ«nteren en nog anderenā€¦

Mijn grail was al sedert jaar en dag de Omega Speedmaster, ik heb die dit jaar kunnen kopen en ben nog steeds super tevreden ermee maar dat wilt niet zeggen dat ik geen andere horloges meer koop enkel die grail die heb ik toch maar lekker Laa La La Laa La (je kent dat wel dat kinderdeuntje dat je zingt als je gelukkig bent)ā€¦

Nee. Ik heb nu de Nomos om de pols, en dat was een soort van Grail. De MĆ¼hle ook, trouwens. Wat mij opvalt is dat ik eigenlijk stiekem net zo blij ben met de Lord-Matic die ik laatst kocht, dat ik de Stowa graag om mag hebben omdat de lume en plaat zo cool zijn, en dat mā€™n SARB033 en 035 toch wel veelzijdige juweeltjes zijn.

Ook het feit dat ik weer een SKX gekocht heb voor 140 ballen maakt me kinderlijk blij. De 009 is gewoon zo lekker kleurrijk, echt een tophorloge. A propos dat ben ik wat aan het babbelen over een vintage Citizen en mijn oude SKX171 met 007 bezel, en als ik die weer heb ga ik daar ook weer blij mee zijn.

Ooit wil ik een GS hebben, maar al die middenmoot en vintage meuk is gewoon zo leuk dat ik me wel eens afvraag of grails de moeite en het geld waard zijn.

1 like

Ik ben 6,5 jaar verzadigd geweest met mijn SBDX003 die ik als grail beschouwde, maar het begon eindelijk weer te kriebelen.

Trouwens, ik vergeet die afgeragde Squale die ik van @Hamari kocht. Die maakt me ook reteblij.

Merk op dat ie pas afgeragd werd aan mijn pols, daar heeft de arme jongen niks mee te maken gehad.

2 likes

Is 1 dag oud, nog in de stickers, mag over genomen worden voor zeide prijs als gekocht bij seriouswatches, gisteren binnengekomen? Anders gaat hij terug naar hen, maar was de aller, allerlaatste NTH Barracuda No Dateā€¦

Het helpt natuurlijk als je meerdere grails hebt. Zo kan je de zoektocht wat rekken.
Skx007, seamaster 300m, speedmaster pro, stowa flieger, panerai, zenith el Primera, Rolex Explorer.
De Skx en seamaster zijn er al. Momenteel een reduced die ooit zal vervangen worden door een pro. Maar de rest zal nog even duren.
Maar ik geniet heel erg van de jacht. Al 6jaar een eigen huis gekocht, maar mis die zoektocht ook.

Ik denk dat zich na iedere grail, na verloop van tijd, weer een nieuwe grail aandient. Maar geniet vooral nog even van dit moment! :grin:

1 like

ik denk dat je al collector kan groeien en bijgevolg verplaatst je grail zich ook voortdurend, hierom vrees ik dat als ik eens mijn "grailā€™ bereikt heb ik al snel ga denken dat het gras groener is aan de overkant haha :smile:

Mooi ding. Lekker dunne Black bay ā€˜homageā€™ met leuke gouden accenten. Kende ik nog niet. Vindt de prijs wel flink voor een simpele miyota. Is de afwerking het waard?

1 like

Daarom is mijn grail 280.000,= euro. Dan kan ik nog even door met de hobby.

Ik vind de kwaliteit van de kast echt verrassend, de polishing erop is top, de maat is ook echt perfect, de sunburst is fantastisch, de lume is onovertroffen op de dial en op de bezel, de kleur blauw van de stalen bezel is ook fantastisch! De band heeft schroefjes om hem te vermaken. Er zitten extra links bij voor polsen tot in Tokioā€¦ En zijn zeldzaamheid maakt hem ook aantrekkelijk! Echter is dit niet het moment voor mij om hem te houdenā€¦ Dus hij mag naar iemand op het forum voor inkoopprijs, anders gaat hij terug naar seriouswatchesā€¦ Waar nu zelfs de date versie is uitverkocht. Btw de Miyota die erin zit schijnt nog best wel goed te zijn, is geen standaard uurwerk. Wind ook erg prettig.

1 like

Op fotoā€™s en filmpjes is met name de dikte een verrassend pluspunt. Zag er verder ook zeker goed uit.

1 like

:joy: :rofl: :laughing:

Sorry.

Hmmmmm had gisteren al bijna weer iets gekocht. :laughing:

Neenā€¦

1 like