Grail watch het eindpunt?

Heb gewoon geen grail. Waarom moet ik me bezit gaan houden met iets dat ergens ver weg is. Ik koop gewoon wat ik leuk vind en kan betalen. Momenteel 10delige collectie, waar ik zeer tevreden mee ben, en zou niet weten wat mijn volgende wordt. Impulsaankopen zijn mij vreemd en iets uit mijn collectie verkopen doe ik al zeker niet.

Zit ik dan op mijn eindpunt…? Neen, tijd brengt raad…:thinking:

Eind maart mijn grail gekocht en tot nu toe geen enkele actie op horlogebied meer. Nergens meer naar gekeken, nergens meer naar verlangd, geen wensen meer.

Het lijkt wel of ik horloge-impotent ben. Dat kan toch niet goed zijn?

1 like

En wat was de grail?

Ik overweeg aankopen ook altijd, of heb minstens een idee van een bepaalde look of technologie die ik aan de verzameling toe wil voegen.

In het verleden heb ik horloges verkocht omdat ik achter een horloge uit een hoger segment aanzat, maar dat is mij maar matigjes bevallen.

Eén Hamilton heb ik verkocht omdat voortschrijdend inzicht mij leert dat ik bepaalde diktes of groottes niet moet hebben,en dat is ook prima.

Maar die horloges die ik heb verkocht om fondsen te werven, daarvan heb ik spijt. Kortom: Ik ben eigenlijk geen flipperaar.

Mijn grail is een PP 2499 dus ik ben er vrij zeker van dat ik dat eindpunt nooit ga bereiken.

Semi grail (Daytona of GMT Master) wil ik nog wel binnen een aantal jaar binnen hebben.

1 like

Rolex Datejust 41.

1 like

Het duurde niet lang…Kon deze niet weerstaan. Een welkome aanvulling in de collectie. Koper en groen.

3 likes

:joy:

Als je het zo brengt was ik ruim 3 jaar impotent :joy:

Het was wel lekker om eens helemaal rust te hebben, waardoor ik me ook op andere hobby’s kon focussen.

Na een tijdje begint het toch altijd weer te kriebelen en begint de zoektocht weer opnieuw. Bij mij is het een nooit eindigend proces…

Mijn eerste horloge was meteen mijn grail.

Alles wat ik verder mooi vind is dan ineens goedkoop en te doen.

Dat heb je dan toch mooi twee (kleine) dagen vol gehouden. Ik kijk al uit naar je volgende grail, maandag weer even in dit topic gluren!

Gefeliciteerd, mooi horloge! :+1:

officieel 7 dagen…Had de grail iets eerder. :wink:

Officieel is een grail toch iets dat je nog niet bezit? Dus heb je je grail bemachtigd, dan volgt er (helaas) waarschijnlijk wel weer een nieuwe grail… En anders mag het “tevreden/verzadigd” heten denk ik.

Hier ook een tevreden mens.

Oké, mijn absolute grail-top-3 in volgorde van prijs. Aangezien nummer 3 er nooit gaat komen hoef ik me ook niet druk te maken dat mijn hobby over is als nummer 3 is gearriveerd. Of de nummers 1 en 2 er ooit gaan komen durf ik ook sterk aan te twijfelen. Maar er zijn, voor mij, belangrijker zaken dan horloges.

image

1 like

Eenmaal besmet met het horlogevirus raak je het nooit meer kwijt, hooguit onderdruk je het enige tijd :wink:

Nr 3 is echt over de top :heart_eyes:

Ja, maar ik vind hem wel echt gaaf. Ieder riddertje van de Ronde Tafel is uniek en van zilver. Verder is ie natuurlijk veel te groot en opzichtig.