Grail watch passen

Een pure dresser hoort idd op leder. De Explorer blijft een casual watch die ook prima als dresser kan figureren, als zelfs Don Draper het doet…

Een leder band op een moderne rolex vind ik het horloge vaak meer casual maken.

Mijn keuze gaat wel echt uit naar de nieuwe aangezien voor mij 36mm te klein is en mijn voorkeur uitgaat naar het meer solide uurwerk en de betere Oysterband/clasp. Ik kan de oudere versies qua uiterlijk echter wel zeer waarderen!

2 likes

Mooie band! Maakt de Explorer nog sportiever.

Hey,

ik ben in zelfde “situatie” als jou.
Op zoek naar eerste Rolex…
Ook eerste x bij een AD verkennend gaan snuffelen. Goeie ontvangst, mocht even kijkje nemen in hun atelier waar 2 vakmannen over klokjes gebogen zaten te “priegelen”, meteen me maar even pro-forma op wachtlijst witte daytona op staal gezet.

Vooralsnog weigerde ik te passen omdat ik mezelf ken en niet zoals iemand hier onlangs even wou passen en dan met een GMT buiten komt :slight_smile:

De klik van “ja, dit is hem” is er nog niet. Zoveel keuze! Maar inderdaad voor een eerste toch best Submariner of explorer zeker?

1 like

Ik vind lederen banden ook véél beter staan bij vintage Rolexen dan bij modernere.

Die banden zijn natuurlijk geen vergelijking met een fatsoenlijke oyster of jubilee band

Ik vond de BB een stuk dikker/ lomper. Verder wel een zeer mooi horloge!

1 like

Misschien wel de mooiste lugs ter wereld :drooling_face:

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/1/7/8/178bba2c2956c446467357f404c6badc944094e9.jpg

De 1016 is inmiddels wel heel erg duur geworden, €8-19k al…

6 likes

Filipucci heeft ook de Polar voor 6450 !
En wellicht nog iets…korting ?

Ja hoor, voor mij wel. :slight_smile:

Die zijn allemaal van staal. En staal is bijzonder onplezierig. En bijzonder lelijk. Een Oyster band valt nog reuze mee, maar Jubilees, Rice beads, Lumpys, Engineers, Shark Meshes, Milanaises… Allemaal spuuglelijk. En dan noem ik de allerergste nog niet: De Tag Heuer Link bracelet.

Brrrrrrrr. Zo lelijk. :face_vomiting:

De Explorers en OP’s die ik om heb gehad moeten ook van het staal af als ik er ooit één koop. Titanium valt erg mee. Da’s minder irritant.

2 likes

Eens dat een oyster veel mooier is dan een jubilee (zelfs op een DJ vind ik), en dat een TH “Link” de allerergste is haha!
Maar dat het onplezierig zit begrijp ik niet zo goed. Het is wel zo dat loszittend staal nog vervelender is dan loszittend leder. Het moet perfect op maat zijn.

1 like

Leuke post! :+1:
Die Hulk lijkt mij ook echt gaaf!

1 like

Ik krijg enkele pb’tjes over leer voor de Explorer… bij deze de link: https://www.everestbands.com/products/everest-curved-end-racing-leather-strap-with-tang-buckle-for-rolex-explorer-i

1 like

Inderdaad

Wel opvallend dat hij een jaren '90 horloge draagt.

als zelfs Don Draper het doet …

4 likes

:joy::joy::joy: das tenminste wel duidelijk en eerlijk je mening geven.

1 like

Je bedoelt waarschijnlijk ‘ik vind’ en ‘naar mijn mening’ en zo…

Ik vind namelijk staal vaak het fijnste dragen, zeker op een Explorer. Mijn meest comfortabele horloge. Naar mijn mening…

4 likes

Dankje!

Mijn beste,

Zo zo!! Dat is nog eens een amusant winkel bezoek!!
Sympathieke verkoopster ook!!
Dank voor het delen.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Staat er een op marktplaats op dit moment:

https://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1245728904-everest-leather-racing-curved-end-voor-rolex-submariner.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

1 like

Is voor een sub, Roy heeft een explorer.

1 like

Excuus! Dat gaat niet werken.

1 like