**£_÷×#:,((₩€÷×!’: nihfgv
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Oohh sorry. Was met mn harses in slaap gevallen tijdens het lezen van weer een kansloos kuttopic over Rolko Seilex Tagling of grandpussywatch
Sjeetje Bouke. Was het echt zo saai?
Had nog wel zo m’n best gedaan het een beetje spannend te maken.
Marketing is absoluut een sterk ding. Audi is zelfs een paa jaar ouder dan Mercedes. Hun beider verleden en historie is toch redelijk vergelijkbaar.
Echt wel.
Lekker puh
Leuk artikel, wel van GS Fans natuurlijk, ook over de mechanische niet spring drive, als bv de High Beat.
En iets wat zowel op zowel Seiko als Rolex van toepassing is, ik heb er nog nooit een minute repeater gezien, een tourbillion, of een mechanische perpetual Calender. Wat werkelijke haut horlogerie betreft, kunnen ze allebei nog wel een stap maken.
http://www.ablogtowatch.com/love-grand-seiko-timeless-luxury-watches-explains/
Die ik ken:
- secuurder dan de hoogste Chronometer International Standard
- gebruik van zèlf ontwikkelde legeringen zoals SPON610
- sterke maar energiezuinige twin pulse motor (GS quartz)
- datum verstelling op exacte moment in 1/2000 seconde (9F caliber)
- ontwikkeling nieuw reverser rad tbv opwinden
En zo zullen er nog wel meer aan kunnen worden toegevoegd.
Ge toon spreidde kennis overstroomt mij en ik voel mij geroepen mij terug te trekken met mijn beperkte horlogekennis.
Sjezus, jij blijft ook maar uit je nek lullen of niet?
Wie zegt dat Rolex ‘haut horlogerie’ wil zijn? Denk je niet dat als Rolex dat zou willen ze al lang zoiets hadden??? Dat past toch totaal niet in het aanbod van Rolex.
Misschien moet je je eens in het verleden van Rolex verdiepen en in hetgeen ze nastreven.
SuperC. Heb je inhoudelijk ook nog iets te melden? Of haal je motivatie uit het afzeiken van iemand anders.
Jeetje, het lijkt wel of de merchandise-afdeling van Rolex mee aan het reageren is…
Ik zou zeggen: denk aan je hart, zeker op deze warme dag…
Misschien geldt ook wel voor Rolex: “groot geworden door klein te blijven”.
Niet elk merk heeft de ambitie om de status van haute horlogerie te bereiken.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar het is niet alleen marketing wat een merk groot maakt. Rolex maakt een kwalitatief hoogwaardig product. Men kan zich niet veroorloven om slechte horloges te produceren.
Ook in de horlogewereld geldt het adagium:
“Naam maken kost tijd en moeite,
een naam krijgen is zo gebeurd.”
Misschien moet jij iets kalmer reageren op iets wat jij blijkbaar belangrijk vindt. Ik snap jou echt helemaal niet. Het is mij werkelijk een raadsel, die agressiviteit. Over een voorkeur voor een horloge. Ik heb niets tegen Rolex, maar het merk zegt me niet veel. Mag ik? Ik heb meer met merken die iets aan Haut Horlogerie doen, mag ik? Ik heb meer met Seiko, ookal doen ze niet aan haute Horlogerie? Mag ik? Ja, ik mag. Ik wist werkelijk niet dat het merk heilig verklaard is.
Als ik 1 teneur uit dit topic mag destilleren, dan is het dat er nogal gevoelig wordt gereageerd als Rolex (misschien) ter discussie staat. En dat is dan weer merkwaardig voor zo’n merk met een sterk imago.
Haha ja! @el_penumbra is bepaald niet het zonnetje in huis blijkt als het favo merk wat, juist of onjuist, bekritiseerd wordt.
Grappig wel.
Jongens het volgende filmpje ter ontspanning, als ik er naar kijk, kan ik niet ophouden met lachen.
Ik denk dat het een discussie is waar niet uit te komen is… De Rolexfans zullen zeggen dat Rolex ongeëvenaard is, terwijl de andere fans van andere merken zeggen dat Rolex wellicht wat achterhaald is…