Ik heb daar al wat rond gelurkd (verzin dit woord terplekke) het zijn good old boys die trots zijn op een stukje vakwerk
En, wat ik nog vergeten te melden ben: PAM-dragers zijn per definitie toffe jongens
Welnee, ik heb ook een PAM… Stelling houdt derhalve geen stand.
Ik haak af nu , voor alle PAM boys , Rolex boys , Seiko Boys , voor iedereen , fijne avond , sleep tight
Ik wilde niet reageren op dit topic omdat ik niks toe te voegen had,maar ik denk juist dat rolex veel meer evolutie is en dat Seiko revolutie is.
Kijk eens naar het 1560 uurwerk van Rolex en hoe dat geevolueerd is naar het recente 3186 movement…
Alles aan dat uurwerk is tot op de puntjes uitgedacht en voorzien van doordachte constructies, waardoor het uurwerk op zich al een piece of mechanical art is.
Dit uurwerk met een behuizing wat al sinds 1936 bestaat (oyster), maakt dat een Rolex in zijn geheel een icoon is.
Seiko maakt ook zeker klasse uurwerkjes met daar is het elke 3 jaar een nieuwe Revolutie met een totaal nieuw concept,wat dan weer in vele honderden verschillende variaties op de markt gezet wordt.
Dat Rolex de naam heeft een merk met allure te zijn komt ook door hun marketing want als 1 merk weet hoe je de markt moet bewerken is dat Rolex wel.
Rolex kan op zijn lauweren rusten met de uurwerken die het maakt en hoeft niet meer revolutionair te zijn om de andere merken de baas te blijven.
Mmmm… Begrijp ik het goed dan dat jij het een goed idee vindt als ik een Black Bay laat gaan om een PAM te verwerven? Ik bedoel,… Het is wel Rolex DNA wat de stal dan verlaat
TAG Heuer liefhebbers zijn toffe jongens op hun forum.
Omega liefhebbers zijn toffe jongens op hun forum.
Rolex liefhebbers zijn toffe jongens op hun forum.
Over de rest kan ik niet oordelen, maar ik verwacht vrijwel alleen maar toffe jongens
Zoals voor alles geldt, zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen
Sowieso, een PAM is altijd goed… Ik durf wel te beweren dat… Nee ik zeg het niet, haha
Ik heb van jou in het topic ook nul onderbouwing gezien met betrekking tot tegenargumenten, overigens. Best apart als je dat verder van iedereen wel verwacht…
Ik ben het vrijwel geheel eens met je standpunt betreffende Rolex, maar niet met de manier waarop je het brengt
C’est le ton qui fait la musique. Als je iets normaler je mening had neergezet, dan waren de reacties ook een stuk milder geweest.
Volgens mij zegt niemand dat hij slecht is, maar vragen meerdere mensen zich af wat de hoge(re) prijs rechtvaardigt.
Niet meer en niet minder, wat mij betreft een eindeloze discussie.
Die met enig welgevallen kan worden gevolgd door de leveranciers van dergelijke merken in het algemeen.
Het is nutteloos. ik heb opgegeven. Als hij niet de moeite wil doen voor beetje research en zelf de expert wil uithangen. Laat hem.
Over tien jaar later komt ie achter dat ie toch aan de verkeerde eind stond. Precies wat mij is overkomen. Ik wou anders dan anderen en te lui om de facts controleren. Had toen een daytona met zenith uurwerk misgelopen. En toen kost hij nog geen 5000 GULDEN!!!
Millenia zijn niet te overzien.
Waarschijnlijk zitten we dan ergens in de ruimte en is een horloge een ding wat men vroeger gebruikte
Dat de Seiko GS erg mooi zijn, dat zeker.
technologisch, ook heel mooi.
Maar als we heel rationeel kijken dan is de Quartz toch ook wel een erg mooie techniek die de automaat voorbij gestreefd is met een gangreserve van enkele jaren een een extreme precisie.
De horloges die “wij” kopen zijn voor een groot deel emotie.
Die emotie is voor iedereen anders.
Ik ben behoorlijk Breiling liefhebber, maar genoeg mensen vinden dat helemaal niets.
Gelukkig, zoveel mensen zoveel wensen.
De steeds strengere milieu eisen zouden wel eens een eind aan die batterijen kunnen maken in de toekomst, of in elk geval een verdere ontwikkeling eisen
Genoten van alle reacties hier, wat een topic weer.
Koste me wel een half uurtje.
Kende het merk Seiko niet eens.
Onderdeel van Seiko Epson. Ze produceren o.a. printers.
Dit is bashing inderdaad. En op een hele nare manier ook. Los je persoonlijke problemen met Chris via PB op. Dat hoeft niet hier.
Het is me wel opgevallen dat de laatste tijd de reacties van Chris een stuk korter zijn Top! @ChrisWinter