Ik ook niet, wel aan m’n eigen ervaring, kennis en logisch redeneren.
Zomaar een voorbeeld: een feit is iets ander dan een mening (…kooi…
)
Ik ook niet, wel aan m’n eigen ervaring, kennis en logisch redeneren.
Zomaar een voorbeeld: een feit is iets ander dan een mening (…kooi…
)
Die van de Rolex of die van de scheermesjes?
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Rolex 
Dat is voor mij een soortgelijke bron…

De dressers vind ik echt prachtig om naar te kijken. Om de pols doen dressers het niet bij me helaas. De Duiker zal ik in het echt moeten zien en voelen om hem te waarderen. Op de plaatjes vind ik hem echt niet mooi,… maar, seiko kennende, ligt dat gewoon aan mijn waarneming en draai ik bij op het moment van het eerste contact.
Zolang jij een mening en een feit niet uit elkaar kan houden zal ik je maar niet al te serieus nemen 
Thanks @ChrisWinter. Heb van @Windhund ook feedback gekregen. En nu met info van je baby tuna. (Die heb ik ook)
Denk ik dat de BB wel meevalt. Nu kan ik verder zoeken.
Jammer dat je na de HFLE wegga.
Enne @Sammie heeft allang een antwoord op zijn vraag gekregen. Ik zie het nut niet meer in om nog meer woorden eraan vuil te maken.
Betere band onder andere
Maar een Toyota wel een Lexus en wordt dat niet een Japanse Mercedes genoemd? 
Maar het was Lexus die het predikaat beste auto ter wereld ooit gehad heeft…(rols heeft dat niet.)
Doe is ff niet zo offtopic jullie… tsss…

Sorry het ging over horloges, en dan denk ik hoe goed de seiko ook gaat worden die nooit de status van rolex zal evenaren.
It’s all in the marketing
Tja…
Man, man, man … wat een leuk topic weer …
Waarom moet de gemiddelde Seiko-eigenaar altijd zo ‘defensief’ doen tov een Rolex-eigenaar ?
Waarom moet de gemiddelde Rolex-eigenaar zo ‘neerbuigend’ doen tov een Seiko-eigenaar ?
Live en let live hé …
Het is mooi weer … let’s enjoy life ipv te ouwehoeren 
En … who cares uteindelijk of je nu een horloge draagt van 100 euro … of 10.000 euro ?
Wat zegt dat over je als mens … imho nada noegabollen !
Stricto senso is een horloge er om simpelweg de tijd af lezen … en als sommigen het geld kunnen besteden aan een specifiek (luxe) merk, why not ? Ik wissel mij Seiko 5 van 75 euro of met mijn Navitimer van 7500 euro. Geniet van beide klokken op hun eigen manier ![]()
Even on topic : GS de Rolex van de toekomst ?
Vrees niet direct - net zoals Lexus niet direct een Mercedes zal zijn.
Niks te maken met kwaliteit … alles met perceptie en het gewoontedenken binnen onze Westerse maatschappij. (waar ook ik soms vol aan mee doe als consument)
Een Sub zo mij zeker kunnen bekoren.
Doch ook zo’n SBGE039.
Wie zegt dat je niet beide kan hebben 
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Grappig dat ik > 25 jaar een Rolex adept ben geweest en - naast andere merken en types - welhaast ieder type Rolex eens of meerdere malen te hebben gehad eenmaal een Grand Seiko in levende lijve te hebben gezien en gevoeld, een Rolex ‘ondergeschikt’ vind aan Grand Seiko.
De afwerking en het exclusieve van Grand Seiko wint het m.i. met glans van Rolex.
(Grand) Seiko liefhebbers defensief naar Rolex liefhebbers en Rolex liefhebbers neerbuigend naar (Grand) Seiko liefhebbers gaat imo dus niet altijd op.
Natuurlijk, als je op een oude motor door Afrika tuft, panne krijgt en je bent je portemonnee verloren dan kan je daar bij de plaatselijke blokhut mecaniciën je motor laten repareren in ruil voor je Rolex. Met een GS laat ie je staan, maar in Afrika hoop ik nooit te komen dus voor mij geen probleem.
Grappig dat ook jij je mening als een feit presenteert