Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Ik heb gemerkt dat grapjes hier behoorlijk uit de hand kunnen lopen. Sindsdien zet ik er maar n knipoogje bij.
Hahaha hoe bekrompen kun je denken👍
Als Seiko voor de Grand serie een andere naam had bedacht (a la Lexus) waren ze veel beter af geweest
Ik vind de posting vilein. Je mag iemand niet mogen of wat dan ook, maar hetzelfde is ook al eens bij een ander forumlid gebeurd en ik hou er niet van. Als je iemand niet mag, zeg dat rechtstreeks tegen iemand, en negeer hem. Beetje forum bashen vind ik het. Net als op de speelplaats vroeger.
Grappig om te lezen hoe een topic vaak in off topic discussies verzandt.
Misschien wel voor Grand(andere naam dan natuurlijk), maar het feit dat ze het niet gedaan hebben voor hun topmodellen geeft normale Seiko’s(waar ook niet veel mis mee is natuurlijk) wel iets meer allure. Kan me voorstellen dat dat voor het totaalplaatje beter is, en dat hier dus een bewuste keuze is gemaakt. Maar ik moet bekennen dat ik niet veel kaas heb gegeten van marketing
Ook grappig dat zodra het woord Rolex valt , de gemoederen hoog oplopen?
Koop gewoon een Rolex en een dikke Seiko , al je zorgen zullen verdwijnen als sneeuw voor de zon!
Waarom ik een Rolex zou kopen? ipv een seiko?
1 waarde vast
2 ongelofelijk degelijk
3 prachtige sobere looks
4 imago , dat telt ook een klein beetje
Ik ben nieuw hier op het forum, en ben fervent duiker(als in: ik ga dus zelf onder water).
Nu ken ik de term “duiker”(draaibare lunette/ring) in relatie tot “normale” horloges natuurlijk al langer, maar ik ken echt geen enkele duiker(personen) die duikt met een traditioneel duikhorloge(in mijn geval moet hij het nog doen als ik boven kom - maar ik gebruik het verder niet).
Mijn vraag: waarom is een OS300/MM300 beter slechter, want functioneel heb je aan beide niets onder water durf ik wel te stellen.
Ik vraag het me af of Seiko Rolex kan verdringen. Persoonlijk niet zoveel met Rolex dus voor mij zou de keuze makkelijk zijn.
Voor hun absolute top hebben ze dat ook gedaan: Credor.
Ik denk voornamelijk dat mensen de naam Seiko associeren met goedkope horloges,
uiteraard is dit niet heel raar omdat je al een Seiko hebt voor een paar tientjes.
Mede daardoor word een GS niet als vol aangezien denk ik. (Wat dus onjuist is)
Een Rolex daarentegen heb je pas vanaf een paar duizend euro en is daardoor dus niet voor iedereen weggelegd.
Wellicht als Seiko per direct stopt met het produceren van goedkope modellen, maken ze over 100 jaar een kans…
Dat zal nooit gebeuren, ik denk zomaar dat het +/- 80% van hun marktaandeel is.
Ik zit zelf ook al ruim 6 maanden met deze vraag eerlijk gezegd. Ik heb in het verleden een Datejust en een Submariner gehad maar om nou heel eerlijk te zijn, zonder merk-bashing of merk voorkeur; ik kan nergens in terugzien waarom ze zo duur moeten zijn. Ja ik ken de geschiedenis en de innovaties, maar dat is gewoon teren op oud succes. De laatste tien a twintig jaar hebben ze weinig baanbrekends voortgebracht waarmee ze andere merken mee naar de kroon kunnen steken eerlijk gezegd. Ik zou zelf de bovenstaande modellen inschalen tussen de 1500-3000 euro maar zie voor dat geld maar eens een fatsoenlijke Rolex te kopen. (nieuw, met garantie en box en papers)
Ik denk dus zelf ook steeds vaker aan het kopen van een gloednieuwe Rollie, maar kan eerlijk gezegd wel wat beters bedenken voor het geld. Heb het al eens eerder gezegd maar Rolexen zijn niet per se mooi, niet per se uurwerk technisch interssant; het zijn gewoon hele dure gebruiksapparaten.
Zelfde als ipv een Nespresso een koffiezeter van de action, of een Philips scheerapparaat eentje uit de uitverkoopbak bij kruidvat. Doet wat het moet doen, maar dan tegen een meerprijs (wat je wel weer streetcreds oplevert natuurlijk; hoe hard je het ook ontkent dat je daarop kickt.)
Haha
Tuurlijk, al die investeringen in tennis, springpaarden, formule1, en uitbundige fabrieksgebouwen…
dat gaat ze opbreken
Aangenaam.
Als jij auto, Apple, foto én horloge liefhebber bent met smaak en kennis van zaken niks aan het handje.
Maar ik ken - dat zijn de kringen waar ik mij als management consultant óók in begeef - een heleboel mensen die zonder enige liefhebberij, gewoon voor de status en de opschepperij in allerlei segmenten de dure bekende spulletjes halen. Niet omdat het moet, maar omdat het kan
En voor je het weet denken ze dat je een patser bent met een Rolex om de pols, in plaats van een HF nerd
Even puur uit nieuwsgierigheid. Is Grand Seiko zo innovatief? Kom oprecht niet veel verder dan Springdrive en het quartz uurwerk wat in 50 jaar niet geserviced dient te worden.