Grand seiko event

Gaaf! Dat is inderdaad een ervaring die je niet snel meer zult krijgen!

Het was echt moeite waard, hier nog enkele foto’s:

11 likes

Ik heb nog wat filmpjes van de assemblage van de snowflake door de master watchmaker, ik zal daar later nog een link van plaatsen.

6 likes

Ik ben net weer thuis. Was echt een super leuk event. Ik ben geen goede fotograaf, maar hieronder mijn foto’s.

10 likes

off topic:

heeft iemand ook een foto gemaakt van de lunch? haha Ik niet! Maar ik krijg klachten van mijn foodie vrienden. Dus als iemand een pic heeft please shoot :slight_smile:

2 likes

Tussen mijn foto’s staan ook foto’s van de lunch.

1 like

Thanks! Leuke pics ook!

2 likes

De lunch

M’n kwarts tussen twee Credors.

11 likes

Het was een erg leuk en perfect georganiseerd event. Ontvangst bij Okura en na wat presentaties in de bus naar de Seiko Boutique. Daar op een paar prachtige Seiko’s (en Credors) vette vegen mogen zetten en een demo van een Japanse “Meister” die een spring drive uurwerk assembleerde. Top middag :ok_hand:

Lunch op niveau:

Daarna naar de boutique:

Hier de allereerst GS, uit het Seiko museum te Tokio:

De allerduurste Seiko van de middag :wink::yum:

Nog een paar mooie:

15 likes

Dank voor je verslag. Ziet er schitterend uit allemaal.
:sunglasses:

1 like

Mooi heren! Ik was enkele weken geleden in de boutique en vond het aanbod van GS modellen beperkt. Vooral witte wijzerplaten, geen limiteds, weinig GMT’s.

Die twee Grand Seikos uit het museum waren ook echt mooi. Ze hadden ook de eerste Grand Seiko met de 44GS kastvorm en die is toch eigenlijk wel een stuk stijlvoller dan de moderne varianten. Kleiner en dunner maakt hem wat mij betreft mooier. (weer een horloge voor op de ebay-volglijst… :joy:)

6 likes

Dank je wel! :slight_smile:

Drie super mooie horloges, die ik zou rangschikken van rechts naar links… De eichi vind ik ongelofelijk mooi, jou grand seiko heel fijn, en de minute repeater vond ik tegenvallen. niet dat ik hem kan betalen maar vond het hem niet mooi en kon het echt totaal niet horen…

4 likes

eens! erg mooi en verfijnd!

1 like

Volgens mij heeft Eventive een paar posts terug het volledige aanbod heeft vastgelegd. Daarnaast was wel een een plekje voor de drie Credors en twee special edition Spring Drives in goud en platina die volgens mij tijdelijk waren.

Ik had eigenlijk gehoopt dat de boutique na de verbouwing groter zou zijn geworden, want voor een dergelijk evenement als vandaag was het eingelijk ook te klein.

2 likes

Eens met de heren hierboven. Een zeer interessante middag.

En wauw wat een merk.

Genoten.

Hier ook nog een bijdrage:

Hier even de ouwetjes naast elkaar. De eerste inderdaad met de kastvorm volgens het Grammar of Design principe uit 1967:

7 likes

Prachtig, die vintage GS.

7 likes

Ik ben bang dat ik weer wat in het blauwe gedeelte moet zetten om plaats te maken voor een werk van de “Meister”.

4 likes

Klopt en ik zie geen verschil met toen ik er was. Jammer want de echt lekkere stukken lagen er niet.

2 likes

Niet in de boutique… Toch wel het één en ander in de “demobakken” die meegetroond werden.

1 like