Toch begrijp ik het wel, maar 150pcs gemaakt en als je dat vergelijkt met de peacock for serious 3-4k boven list te koop is nu… En vind deze nog mooier ook!
Niet om voor eigen parochie te prediken btw
Ha, is gelukt om er een te bemachtigen?
En schaarsheid drijft de prijs nou eenmaal op.
Jup na lang zoeken… Is het mee gelukt . Ik snap nu dat hij niet weg mocht
Mooi man. Gefeliciteerd
Thanks, sportief! Waardeer het!
Ik heb een bijzondere Grand Seiko gespot. In de categorie “bijzonder, je moet er van houden”. Hij is van witgoud, en gezien dat hij van goud is, niet al te duur lijkt het. Maar dat zal dan wel weer komen omdat de rest (wijzerplaat, bezel, kroon, achterplaat vorm) niet je standaard Grand Seiko is. Maar als dit je ultieme GS is, dan lijkt het me niet duur voor een witgouden exemplaar:
Dit maakt Google translate van de Japanse tekens, als je het leest begrijp je het wel:
Seiko Seiko SEIKO “Grand Seiko K18WG Solid 40th Anniversary SBGR013” Beperkt tot 500 mechanisch mechanisch uurwerk 9S51-0030 Referentieprijs 1.200.000 yen (exclusief belasting)
[Aankomst op 29 april 2020]
Seiko SEIKO “Grand Seiko K18WG pure 40e verjaardag SBGR013” 500 beperkte mechanische zelfopwindende beweging 9S51-0030 referentieprijs 1.200.000 yen (exclusief belasting)
Seiko SEIKO “Grand Seiko K18WG solide 40e verjaardag SBGR013” 500 beperkte mechanische zelfopwindende beweging 9S51-0030 referentieprijs 1.200.000 yen (exclusief belasting)
Is aangekomen
Grand Seiko “SBGR013” is een Limited¦-model, waarvan er 500 zijn geproduceerd in 2000.
Een model gemaakt ter herdenking van het 40-jarig jubileum van Grand Seiko, met een witgouden kast en een felblauwe wijzerplaat met 40 ¾ geleide leeuwen verspreid.
Een juweel waar je Seiko’s toewijding aan kunt voelen.
De 40 gedraaide leeuwen zijn gegraveerd op de wijzerplaat voor het 40-jarig jubileum en de leeuwen om 4 uur kijken in de tegenovergestelde richting met de betekenis van “naar de 21e eeuw kijken”.
Het karakteristieke uurwerk is het bovenste kaliber van de Cal.9S55 uitgebracht in 1998, terwijl het ontsnappingswiel en het roterende gewicht een ontwerp hebben vergelijkbaar met de Cal.9S 85 uitgebracht in 2010, met 28.800 trillingen. Met andere woorden vanaf 2010
Horloges zoals het prototype Caliber-prototype werden 10 jaar geleden gelanceerd. Het ontwerp is eenvoudig, klassiek en de dikke behuizing geeft je de gemoedsrust die je nog jaren nodig hebt.
Het is een doorzichtige achterkant met een speciaal ontworpen rotor met een leeuwembleem. “40th Anniversary 1960-2000” is een serie in beperkte oplage die op de achterkant van de kast is gegraveerd.
Case ・ Er zitten wat kleine draadjes in, maar het is een prachtig item in goede staat.
De wijzerplaat en wijzers zijn in goede staat zonder beschadigingen.
Nauwkeurigheid ・ Tijdgraafmeting Het werkt nauwkeurig binnen ± 10 seconden
Het model dat deze keer werd geïntroduceerd, is een item dat de manie prikkelt.
Overweeg om bij deze gelegenheid te kopen. We hopen snel van u te horen.
Bijzonder… lelijk
Grand Corum
Ik sla ook even over…
Net boven de 2k euro:
Deze is wel geëindigd op 2405 euro, een ok bedrag toch? Niet heel goedkoop denk ik, maar misschien ook niet duur.
Ik kreeg nog een tip van iemand waarvan ik eerder een GS heb gekocht dat hij zijn SBGR095 62GS te koop heeft:
Dit is een hele hele limited edition
Iedereen moet zelf maar uitmaken in welke staat deze verkeert, maar onder de 2000 euro, binnen de EU is volgens mij niet verkeerd:
Deze SBGP007 is 3.900 euro list. Voor een kleine 3.200 op Ebay, nieuw staat er, scheelt toch 18%, alhoewel je wel weer verzendkosten hebt. Met 5sec/jaar afwijking en de mogelijkheid om de urenwijzer apart te verstellen hoef je deze dus maar één keer goed te zetten als je de batterij hebt geplaatst, en daarna pas weer na een paar jaar als de batterij vervangen moet worden. Helaas vind ik hem niet zo heel mooi
En dat is toch wel het belangrijkst!
Voor een paar honderd euro minder heb je een quartz in 44GS kast. Daar gaat de broek toch wel van bollen hoor
Voor wie zijn SBGV243/245/247 nog op staal wil hebben. Niet goedkoop, 650$ vanuit Japan:
https://forums.watchuseek.com/f29/fs-grand-seiko-official-3-links-bracelet-20mm-5195363.html
Dit is wel de ultieme Grand Seiko? Platina, 8 dagen power reserve, en voor een kleine 50k te koop van een particulier in Rotterdam?
Wat een ding! Maar die 60 years anniversary versie is ook mooi. Het GS budget hier is alleen wel op voor 2020
Groen kost poen, zei een interieurarchitecte ooit. Daarmee bedoelend dat groen altijd snel uit de mode was.
Maar deze staat zomaar in Emmen te koop…