Grand Seiko is geweldig, of toch niet…?

Elk merk heeft wat mij betreft mooie en minder mooie ontwerpen: ik hoef over het algemeen geen vergrootglas boven de datum, of een gekanteld vierkant op de minutenwijzer, of een te dikke kast, of te grote diameter, of te flashy combinatie van kleuren, of een overvolle wijzerplaat met metertjes en/of 4-5 lijnen tekst, of … ga zo maar door.

Ik vind deze wel mooi.

2 likes

https://www.encyclo.nl/begrip/acquireren

https://woordenlijst.org/#/?q=acquireren

Gekocht. Het is Frans voor “ik heb teveul veur die Seiko b’toald”.

Daar heb ik m’n mening over herzien. Die zijn OK.

3 likes

Sterkte! :+1:

1 like

Ah, sjah taalunie he… beetje de GS van de encyclopedieën :joy: :joy:

2 likes

Hatsa! KWF natuurlijk.
Maar geef mij ff, want dit was een snelle op dun papier. Komt je kant op zsm.

4 likes

No problem. PB gestuurd

1 like

Jij doet het erom he, oale rotboef :joy:

Anyway…de essentie is niet dat GS wel of niet kut is. Volwassen kerels die janken om andermans meningen omtrent een Japans product. Dat is pas kut. Maar ik hou ervan, dus ga vooral zo door :ok_hand:

5 likes

Van Dale, Groot woordenboek van de Nederlandse taal, 15e editie, 2015, p. 76, acquireren - acquireerde - heeft geacquireerd …

“Het woord … staat niet in het gratis woordenboek.”
Ik denk dat het toch beter is een niet-gratis woordenboek te raadplegen.

3 likes

Zoals we thuis zeiden… Het zal me aan m’n reet roesten.

1 like

Vandaar woordenlijst.org. Als het in het groene boekje staat is het de facto een correct woord. :slight_smile:

Heeft ome @Chillekasper al een link geplaatst? Want ik ben benieuwd. Ik wil ook wel eens lachen.

2 likes

Grand Seiko is geweldig.

Maar niet voor mij.

5 likes

Maar hij wilde ook weten wat het betekent :wink:.

Daarom zei ik dat er bij. :slight_smile:

Mijn 50 jaar jonge Grand Seiko highbeat handwinder.

Grand Seiko is geweldig.

7 likes

Mijn veels te dikke GS dresser.

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

11 likes

Maar niet goed.
Het is geen Frans.
Het is Nederlands.
:kissing_heart:

1 like

RLC en Obi verwoorden het het beste voor mijn gevoel, Seiko spreekt me totaal niet aan, heeft absoluut niks met kwaliteit te maken maar ik hoef er geen. Ik vind het over het algemeen mooie modellen maar wel wat ouwbollig, niet echt voor de jeugd of zeg maar volk onder de 40. Maar waarom ik dat vind tja, geen idee. Een Omega spreekt mij veel meer aan bijvoorbeeld. Er zijn ook maar weinig mensen die puur pragmatisch iets kopen, veel is gevoel en beleving.

1 like

Ik heb die knoepert ook weer om @ElChueco.

Ps voor dat geld hadden ze er trouwens ook wel een batterijtje in kunnen doen. Dit is iets van Quartz maar dan zonder batterij of zoiets

10 likes

Mijn 1 jaar jonge spring drive shitter.

30 dagen om de pols…afwijking totaal… :drum: :drum:…0,0s.

Shitters zeg ik je.

12 likes