Glycine heeft een ontzettend goede prijs-kwaliteitverhouding. Ik heb zelf meerdere Airmans gehad en die zijn top voor het geld. In die perceptie biedt het veel. Rolex is uiteraard beter afgewerkt en beter uurwerk etc, maar de prijs is dan ook gigantisch veel hoger. Ik geniet van mijn datejust ook een stuk meer, maar het ‘kleinere spul’ verdient ook absoluut waardering.
De spijker op z’n kop geslagen. De dikte en de polijsting waren bij een AD vorige week reden om af te zien van aanschaf van een Grand Seiko SBGW231, dit ondanks een serieuze korting.
Heb je die gekocht? En dat met ‘maar’ een 6L35 uurwerk en maar 50meter waterdicht?
Uiteraard. Alle marketing is flauwekul
Post 1. Ik had weer gelijk.
Een ruïne …
Okee voor op de horloge-stand dan, bij het raam in het zonnetje.
Voor dagelijks op de pols heb ik persoonlijk liever wat platter, en iets wat makkelijk weer op te knappen is.
Voor een dresser is dat opknappen minder relevant, maar op dit moment geniet in die klasse voor mij een GO de voorkeur boven een GS.
GS is onder een loep waarschijnlijk iets mooier, maar ik heb vaak geen loep bij me als ik uit ga.
Bovendien; automatische dressers (zonder lume) met de dikte van een Submariner doen afbreuk aan elegantie en draagcomfort. Een strakke mouw is dan al een probleem.
Verder geweldige horloges die GS maakt. Vooral die wijzerplaten zijn uitzonderlijk mooi.
Gewoon lekker dragen joh, krasjes en al.
Ik heb voor 180 ballen een nieuwe bezel, batterij en pakkingen bij de kladden, en dat kon ik wel eens om de zes of negen jaar gaan doen, waarbij ik de tussenliggende jaren een batterijtje bij de Seiko AD om de hoek scoor voor 5 ekkies.
Laat die kast maar lekker karakter krijgen. Ze doen het goed met wabi-sabi.
Goh. Heb ik me toch een King Seiko, een Silverwave, een Grand Seiko en een Lord Matic te pakken. Nou nog een Lord Marvel High Beat en ik heb alle significante series in de doos.
Een DJ is 12mm dik. Mijn King Seiko 11,4, mijn Nomos 9,8. Go figure.
+1
Precies dat dus.
Die’s Geil (op z’n Duits dan hè). Wil ik ook, later als ik groot ben. Nee… serieus, ik heb 'm in handen gehad. Damn, wat is die mooi!
bellmatic?
Ik krijg flashbacks naar de hi-beat
Flippert wel minder lekker…
Dit is dus waarom ik geen dresser neem.
Op een Sub vind ik krassen wel wat hebben, op een dresser en helemaal zo hatsjoe gepolijste geen gezicht.
Kan er erg ben genieten hoe sportief je altijd meedoet! Je lijkt mij een top opa!!!