Grand Seiko is geweldig, of toch niet…?

Onlangs zag ik een video tegenkomen van iemand op YT die zei dat 99% van de Grand Seiko horloges afschuwelijk lelijk zijn en dat het uurwerk niks voorstelt. Het meesten wat GS maakt is volgens hem troep.

Ik vind dit persoonlijk best wat grote woorden. Ik heb Seiko en Grand Seiko heel erg hoog staan. Ik weet dat er met mij heel wat anderen op het forum zijn die GS geweldig vinden. De afwerking is geweldig, strakke designs, prachtige wijzerplaten. Hoe kan dat mis gaan?

Ben eigenlijk benieuwd hoe de verdeling op dit moment is op HF, wie voor en wie tegen GS is.

Grand Seiko is
  • Hot :fire:
  • Not :x:

0 stemmers

1 like

Niet alles moet altijd polariserend uitgespeeld worden, Kasper. Welk antwoord verwacht je te krijgen? Er gaan altijd vertegenwoordigers van beide kanten zijn.

32 likes

Een poll die aangeeft hoeveel van het forum GS mooi of afschuwelijk vinden.

1 like

En wat ga je daar dan mee doen?

9 likes

Ik ben onder de indruk van het vakmanschap. De afwerking overtreft vele andere merken.
De wijzerplaat en het uurwerk zijn fantastisch.

Qua marketing is het soms teveel met veel edities en releases, maar de meeste merken doen dat.

Uiteindelijk raak je er door gegrepen. Dat gebeurde met mij. Is een kwestie van smaak. Ik ben er in ieder geval voor gevallen!

4 likes

Ik vind dit soort cijfers gewoon leuk om te weten. :sweat_smile:

3 likes

Blijf dan gewoon eerlijk en zeg dat je zin hebt in een reltopic.

9 likes

Welke heb jij?

Nee, geen zin in. Als mensen hier komen om te rellen, dan mogen ze wegblijven.

1 like

YouTube bestaat dat nog ja :thinking:

2 likes

Smaak komt met de jaren.

Ok, goede onderbouwing!

Zarhatsjoe, pp voor de prijs van een ‘instap haute bla bla’… Het heeft dan geen PP uurwerk, dan had GS ook 20 mille + gekost. Qua afwerking niks, maar dan ook niks op aan te merken.

6 likes

Dure Seiko’s zijn het gewoon

8 likes

Heb er zelf nooit één gehad, maar vind wat hier langskomt op HF meestal erg fraai. Behalve de duikers, die zijn wat grotesk. Een beetje de RX van Lexus zeg maar…:wink:

Afwerking en techniek zijn blijkbaar op topniveau.

2 likes

Ik heb een neef die van zijn oom zijn vriend had gehoord dat de worsten bij de HEMA stiekem niet te vreten zijn. Schijnt in het echt een stuk tegen te vallen.

Wat vinden jullie? Is het nou wel of niet lekker?

Worsten van de HEMA zijn:

  • Lekker
  • Niet lekker

0 stemmers

43 likes

Kun je dit alsjeblieft verwijderen? Ik vind het niet leuk wanneer mensen topics vervuilen. Als je wilt weten over wie ik het heb. Dan wil ik best naam geven van de persoon waar ik naar heb zitten luisteren.

2 likes

Kan ik op beide stemmen? Hot & not dus. Je kan toch geen poll maken over alles van Grand Seiko?! Er zijn modellen die me aanspreken en andere zijn weer afschuwelijk.

Jeetje Kasper, je vraagt wel wat van me. Duikers te grotesk. Springindicator blegh. Ik vind de meest simpele GSsen het mooist.

Oh en link?

1 like

Leg eens uit?

Zie dat je reactie hebt aangepast. Wat vind jij dan mooi of lelijk van hen?

Is dit iemand die normaal serieuze videos maakt over horloges. Of iemand die views probeert te maximaliseren. Dit genereert comments en die duwen je video overal op de website naarvoren.

3 likes

Het is toch allemaal wat hè

9 likes

Grand Seiko maakt best mooie dingen. Sommige horloges zijn spuuglelijk andere beeldschoon. Grand Seiko is een andere leerschool dan de Zwitserse horlogerie. Maar Grand Seiko is (helaas) not for me. Wanneer ik duizenden euro’s aan een horloge uit geef wil ik niet Seiko op de dial hebben staan.

12 likes