Grand Seiko is geweldig, of toch niet…?

Ik heb er ook een beetje moeite mee. Voor mij is het een beetje alsof je de BMW 1-serie tot BMW 3-serie BMW noemt en BMW 5 en hoger Grand BMW… ja er zit verschil tussen, maar net teveel wat qua design overlapt. Als ze nu GS een sterkere eigen merknaam geven en een iets andere design-taal en die elementen uit de “gewone” Seiko reeks schrappen.

Seiko heeft in zijn wat duurdere luxe lijnen echt net teveel GS-trekjes imho.

1 like

No such thing as “teveel GS-trekjes”. :slight_smile: :slight_smile:

1 like

Ze mogen er zijn, maar niet in je reguliere lijn. Introduceer dan een iets goedkopere GS, maar hou bepaalde design-elementen bij GS.

1 like

Dan ben je de hele Tanaka design taal uit Seiko aan het slopen. Sorry hoor, maar ik zou de horreur van een Seiko wat alleen nog maar Laurel’s maakt niet aan kunnen.

Alhoewel, deze was best smakelijk afgezien van de day date:

Maar toch, nee, we gaan Seiko niet kannibaliseren om GS te differentiëren. Doe dan het licht in de GS fabriek maar uit.

1 like

Okee misschien wat bruut. Maar ik denk dat Seiko meer met Grand Seiko kan doen als ze er net even een klein beetje meer afstand tussen maken qua design. Nu is Grand Seiko voor veel mensen vooral een dure Seiko, leuk dat ze er Grand voor zetten. Dat vind ik echt zonde, want dat doet het merk en vakmanschap te kort.

2 likes

Daar zou ik eerder wat aan doen. Waarom zou een Seiko niet duur mogen zijn? Die zijn al 100 jaar vakmensen in een verticaal geïntegreerde manufactuur van jewelste.

Seiko heeft geen Grand nodig. Ik heb net een horloge van 3400 ballen list gekocht waar helemaal een grand op staat. Omdat dat horloge gewoon cool is. Niks ten nadele van GS als beetje extra cachet, overigens, maar “Seiko” synoniem voor “goedkope reut” stuit me tegen de borst.

Even los van het feit dat een Seiko van 100 ballen al briljant kan zijn.

1 like

Lekker man, GS.

6 likes

Haha sorry😜

Maar prachtig horloge​:ok_hand:t2::ok_hand:t2:

1 like

Toch zie je Grand Seiko’s opvallend snel en vaak weer in het blauw verschijnen. Hoewel ik GS ontzettend mooi vind, zegt het toch vaak wel wat over het design. Op één of andere manier neigen bezitters er naar om na een tijd weer “door” te gaan.

Ik denk zelf dat dit komt door de grote verscheidenheid van modellen want vaak blijven die liefhebbers wel bij Grand Seiko (of keren kort erna terug).

1 like

Haha ik zie hem vaak voorbij komen als suggestie door YouTube. Heb nog nooit een video aangeklikt en dat komt door die ongelooflijk stomme video thumbnails waar hij met zijn bolle harses doet alsof hij ergens verbaasd over is. Deze vind ik zó kut dat het me tegen houdt om zijn video’s aan te klikken.

2 likes

Ik heb niet eens een procent aan hoeveel volgers hij heeft. Ben zelf ook niet zo’n schreeuwlelijk en ben half zo knap. :grinning:

1 like

Dit in tegenstelling tot

  • Chronomasters
  • BB58 / BB GMT
  • DJ’s en Millgauss
  • Subs
  • SARBs en Alpinisten
  • Breitlings
  • Polaris

??

Het is niet voor des keizer’s baard dat bij, eh, ahum, sommige merken een zes maanden regel van kracht moest worden omdat het gewoon naar ordinaire handel stonk. Als ik in het blauw kijk flippert men werkelijk van alles. Er zijn zelfs seriële Damasko-flipperaars, right, @Daffie? :slight_smile:

Maar de GS horloges zijn wel een beetje delletjes die in een bepaalde groep rondgaan. Da’s waar.

3 likes

Veel quartz shitters / instap gsjes.

1 like

:grin: sterker nog…in mijn neurotische flippergedrag van de afgelopen jaren is Grand Seiko inmiddels Damasko gepasseerd met 11 tov 8. :man_shrugging:

4 likes

Nog 2 weken volhouden, dan kom ik even buurten met wat vergelijkingsmateriaal :sunglasses:

2 likes

Youbet…leuk. :grin: :+1:

1 like

Een merk kan dat zeker. Dat heeft echter niks met de merknaam te maken, maar met wat ze maken.

Ik zou bijna zeggen dat je gewoon die huidige moet houden en er een Damaskootje naast moet kopen. Dan heb je een two piece die je per week kunt wisselen.

Dat geld van die Damasko heb je er zo uit omdat je een hoop pakketpost bespaart.

1 like

Geloof het of niet…ik doe m’n best deze te houden. Maar de nuchtere baas in mij blijft 3k om de pols ergens nogal decadent en onnodig vinden. Blijft een innerlijke strijd… :thinking:

2 likes

Draag 'm nog een maandje, dan verdampt daar weer 500 Euro van. Het blijft GS, dus dan kun je 'm rustig gaan dragen als mid tier horloge.

3 likes