Natuurlijk, maar hoe komt dat? Designs niet mooi? Iets mis met afwerking of uurwerk, of…?
Ach sjees, zo’n “Iemand op het internet zei […], wat vind jij?” topic dat op zeker gaat uitmonden in een enorme hoos van meningen die door strotten geramd gaan worden. Ik haak af, met uw welbevinden.
Ondanks dat ik zelf de GS SBGN005 heb gehad en mijn wederhelft de prachtige Snowflake had, heb ik toch voor NOT gekozen. GS maakt zeker zeer strakke, prachtige horloges en de springdrive techniek kan ik ook echt waarderen. Maar ik vind de modellen niet HOT. Ik kan er voor mijzelf niet de vinger op leggen, maar ergens mist voor mij de klik en het gevoel om GS vast toe te voegen aan mijn collectie. De GMT vond en vind ik echt een mooi horloge, maar het triggert niet echt iets bij mij. Iets wat bijv. mijn Seamaster of OP wel voor elkaar krijgt.
Polariserende topics hebben geen nut. Je weet het antwoord nog voor je de poll post: sommigen vinden GS geweldig, anderen niet. De cijfers stellen niks voor omdat je steekproef te klein is. So…
Helemaal eens… maar dan heb je geen .
Lexus
-
Deze ‘watch expert’ kan ik totaal niet serieus nemen. Toevallig zag ik pas voor het eerst een video van hem voorbijkomen. Toen zei hij dat Omega altijd Rolex probeert te kopiëren ofzo, zonder argumenten te noemen.
-
Ik vind GS heel gaaf, maar stiekem ben ik het een beetje met @RLC eens. Paar keer GS gepast maar ik merk dat ik toch wat meer naar de Zwitsers trek. Voor dat geld trek ik dan toch eerder naar Omega of Rolex. Niet per se omdat er Seiko op de plaat staat maar meer omdat GS misschien iets te strak, te klinisch voor me is. Blijf die spring drive wel echt te gek vinden maar het echte wow-gevoel ontbreekt bij GS voor mij ook.
Ik had (misschien nog een klein beetje) interesse voor de GS’s, maar na een aantal irl te hebben bekeken is de interesse grotendeels verdampt. De horloges hebben geen karakter/ziel in mijn beleving. Ik blijf lekker bij Zwitserse vintage, daar voel ik me het beste. Of iets nou beter is of niet, meer waar voor je geld etc etc. Dat is voor mij niet doorslaggevend. Als ik zo’n rationele denker was dan woonde ik nu ook in een zielloze nieuwbouw woning ipv een karaktervol jaren 30 huis
Eens. De stempel op de achterkant had ik ook liever niet gehad. In mijn zoektocht naar de perfecte horloge heb ik geleerd dat er altijd iets is wat niet voldoet. Heel moeilijk om iets te vinden wat alle boxen afvinkt. Onder aan de streep was ik er toch voor gevallen. Met name de wijzerplaat, de afwerking van de kast en het uurwerk.
Oke, wanneer ga je dan een GS kopen?
Geen Seiko op je wijzerplaat willen vind ik zo’n beperkte blik. Seiko is de grootste verticaal geïntegreerde volledig ‘in huis’ horlogefabrikant die er is. Ze kunnen dingen die geen enkele andere horlogefabrikant kan. En hun top-product is Grand Seiko, dat juist omdat Seiko zoveel kennis en productiemogelijkheden ‘in huis’ heeft voor een relatief groot deel handmatig gefabriceerd en afgewerkt kan worden door mensen die al sinds de jaren 60 in een meester-gezel systeem opgeleid worden. Waar vind je dat bij andere fabrikanten?
Om dan geen ‘Seiko’ op je horloge te willen omdat er ook Seiko 5-jes bestaan van 125 euro vind ik wat sneu. Dan laat je je leiden door marketing en snobberigheid.
Zal die blij mee zijn.
Oeh, Hema worsten! Lekker man! Die hotdogs van de Hema vind ik ook lekker met die saus erbij. Nu ben ik er recentelijk achter gekomen dat je bij de Hema dus ook die hotdogs verpakt kunt kopen om thuis te maken! Wat denk je? Ook lekker!
Ik heb niemand op YouTube kunnen vinden die hierover een positieve of negatieve review heeft geplaatst maar ik ben wel benieuwd wat iedereen van Hema hotdogs vindt? @Chillekasper, wat vind jij van de hotdogs van de Hema? En jij @BadgeandBezel?
Verkopen ze nu ook al hotdogs?
Zender staat altijd op vol vermogen. Ontvanger is al jaren kapot
Persoonlijk ben ik ook geen GS fan en zou ik ook het woord ‘seiko’ niet op een dial willen hebben staan van een horloge waar ik meer dan 1000 euro voor zou hebben betaald. That is just me.
Ik Seiko een goed merk ??? Ligt er aan hoe je ‘goed’ interpreteert. Voor mij is ‘goed’ een mengeling van robuustheid, toepasbaarheid (WR, lume, complicaties), handmatige afwerking die in het horloge zit, design en marketing (did anyone say Rolex??). Seiko heeft een hoop horloges waarvan ik vindt dat ze een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben maar dat is voor mij niet voldoende om met een Seiko te gaan lopen. Hetzelfde geldt voor GS, voor mij niet mooi, afgewerkt of bijzonder genoeg en ik voel geen binding met het merk (marketing, i know). Dus voor mij zijn beide merken niet in beeld. Hetzelfde geld voor meer merken (omega, breitling hublot) maar dat is hoe mijn criteria gezet zijn.
Een ETA/Selita/Seiko/Miyota uurwerk uit de kast grijpen, een leuke dial en kast bij ontwerpen, die laten maken door iemand anders en dan voor veel geld willen verkopen gaat er bij mij niet in.
Ik ben ook de eerste die schaamteloos durft toe te geven dat ik gevoelig ben voor marketing, ik voel me prima bij Patek en Rolex. Hun marketing is zo mooi gedaan, daar kan je bijna niet voor vluchten al zou je het willen. Puur het feit dat beide bedrijven zich niet onder druk laten zetten door de markt om meer te produceren, doen waar ze zin in hebben en niet op een podium gaan staan zoals G Kern en roepen dat ze het alleen voor het geld doen geeft mij al een beter gevoel.
Uiteindelijk is het dragen van een duur horloge een gevoel.
Mijn tip aan iedereen: bedenk wat de normen zijn waar jij je lekker bij voelt, accepteer die en laat je niets vertellen door anderen.
Wil jij:
- je laten beïnvloeden door een schreeuwer op YT
- je laten beïnvloeden door een rustige expert op YT die continue bier loopt te zuipen
- je goed voelen omdat jij niet meedoet aan die gekkigheid en lekker normaal blijft
- continue je twee Daytona’s double wristen
- een watch snob zijn
- weet ik wat voor gekkigheid met je geld de zoals een hublot kopen
- validatie nodig van iemand (of niemand)
- elk week een topic openen met je naam in de titel voor de likes
Doe lekker waar je zin in hebt en f*ck de rest van de wereld en hun maatstaven
PS, ik ben dus een watch snob (boeiend)
Ik zie nu over wie het gaat. Nico van der Horst. En dat is dus voer voor een nieuw “Kasperesk” topic? Hello evybrody.
Ik heb trouwens gestemd op lekker. Als je eenmaal door dat harde velletje hebt gebeten, weet je niet wat je meemaakt!
Geef je geen ongelijk. Zou t ook doen .