Grand Seiko is geweldig, of toch niet…?

Wat een kul. Tenminste voordat @rlc zijn post hierboven iets nuanceerde…

Dan ga ik nu weer aan het werk.

Je had een goed betoog. Totdat je deze zin schreef :top:

1 like

Of bedoel je, Invicta heeft ook wat perfect afgewerkte modellen a la GS?

3 likes

Bron

Vanaf 7.42

9 likes

Ach, ik moet zeggen dat ik zelf ook niet zoveel heb met GS. De afwerking zal fantastisch zijn evenals de kwaliteit. Echter, als ik een paar K uitgeef aan een horloge, is Seiko niet het eerste merk dat bij mij naar boven komt.

Gevoelsmatig vind ik het net een beetje als de Volkswagen Phaeton. Het zal ongetwijfeld een goede en luxe auto zijn, maar 120K+ blijft een hoop geld voor een Volkswagen.

Voor de duidelijkheid, dit is slechts mijn mening, mijn beleving bij een merk. Zo is de kans dat een Rolex ooit mijn pols ontsiert ook bijzonder klein, heb ik ook helemaal niets mee.
Nou, dat zullen ongetwijfeld weer genoeg schenen zijn die ik heb weten te raken op deze mooie en zonnige ochtend.

6 likes

Hell no

1 like

Nou eigenlijk heeft hij dus een punt, wel een die even toegelicht moet worden:

Zoals ik eerder schreef zijn wel allemaal slachtoffer van marketing, of je er nu in mee gaat, er actief tegen verzet of het niet door hebt. We zijn groepsdieren en voelen ons thuis onder gelijken (zie dit forum)
Ik voel me totaal niet verbonden met de merken die ik al genoemd heb en aan Seiko kleeft een goedkoop gevoel wat afgestraald wordt op Grand Seiko en daarmee het beeld van het merk negatief beoordeeld.

Ik wil voor een hoop geld ook geen Seiko op mijn horloge puur door de emotie die ik bij Seiko heb

3 likes

Dus je zou wel een Invicta kopen omdat er Invicta op de plaat staat?

1 like

Zou er niet dood mee gevonden willen worden

3 likes

Sommige hebben hier volgens mij sexuele fantasien over dat kroontje.
Ieder zijn ding, maar om een van de meest gerespecteerde horlogemakers als shit te bestempelen zie ik meer als een poging om clicks te krijgen. Of je een seiko om hebt of wilt is verder persoonlijk. Zoals elke horlogemaker hebben zij ook lelijke modellen, en mooie modellen. Vind je het niks, kijk je verder.

Echter… en dit gaat heel hypocriet klinken.
Ik ben een beetje rondreuzen voor een VW T-Cross of een VW-Troc voor de vrouw. Beide zijn rond de 30k. Dit bedrag heb ik over voor een VW, maar never nooit dat ik dit bedrag uitgeef aan een peugeot. Dit terwijl Seiko een gerespecteerde bedrijf is. Een goede GS kost wat, 5k, en dit vind ik (tsja maar wie ben ik) veel voor een GS. Ik denk dank, er zijn nog zoveel andere horloges voor dat prijs.

Beetje dubbel op eigenlijk. Desalniettemin, het blijft een persoonlijke voorkeur. Er zijn zat GS modellen die ik op dit forum heb gezien waar ik van watertand.

4 likes

En op de rand niet te vergeten.:joy:

Ik heb er een in bezit maar stem toch op Not. Ik was er na een dag al op uitgekeken. Ja het is mooi gemaakt en de spring drive is leuk gedaan, maar het is gewoon niet sexy, vind ik dan. Ik mis de emotie en het gevoel.

Beetje zoals een Lexus bij auto’s

7 likes

Precies dit. Daarom zal er bij mij waarschijnlijk nooit een komen…

4 likes

Kijk maar dit is niet erg, je komt er voor uit en dat is prima.
Dat je er dubbel inzit betekend dat je er mee bezig bent en dat je voorkeuren hebt, prima toch?

Ik ben gecharmeerd van Grand Seiko.
De afwerking is minstens mooi te noemen (om geen superlatieven te gebruiken).
Een betrouwbaar accuraat quartz uurwerk en een prachtig “swooshende” SpringDrive. Daarnaast, voor de liefhebber, ook nog de Hi-beat.

Echter, ben ik (nog) niet overgegaan tot aankoop vanwege de voortdurende interne strijd van gedachten. Elke upgrade van de horloges is het beetje geld in prijsverschil steeds weer waard, zodat ik uiteindelijk steeds weer bij mijn grail uitkom maar dan weer niet dat bedrag wil uitgeven.

Met upgrade bedoel ik, eerst quartz met normale kast, naar quartz met GS44 kast, naar SpringDrive met normale kast, tot SpringDrive met GS44 kast (al dan niet met tussenstappen in de maatvoering en soort quartz). En dit allemaal met de champagne-kleurige wijzerplaat die in de upgrades toch ook wel weer verschillen…

Voor wat betreft de rookworst van HEMA, vind ik de buitenkant (ook) te stug. De hotdog van de HEMA vind ik overgewaardeerd; ik krijg te weinig voor mij geld.
De chips van HEMA daarentegen; uitstekende prijs-kwaliteitverhouding!

Maar dat zijn slechts mijn meningen en belevingen.

2 likes

En jammer dat het hier ook weer vooral over Rolex gaat :sweat_smile:

Ontopic:
Ik ben een paar keer bij de Seiko boutique in Amsterdam geweest.
Daar heb ik zelden een “wow deze wil ik even zien” moment bij de GS modellen. Ze doen mij helaas weinig. Terwijl ik een “regular” Seiko wel weet te waarderen zoals een SARB lijn of de SPB duiker reeks.

2 likes

Neem de T-roc, interieur is beter afgewerkt en hij rijd fijner als je het mij vraagt.

On topic:

5 likes

Credor volgens mij

Eigenlijk is het toch heel slim wat die wannebee Ier probeert te doen…zoals elke verkoper doet…de klant naar de mond praten om nog meer geld binnen te harken…hij voedt zijn eigen klant nog meer zijn kant op te komen. Filmpje als voorbeeld gebruiken is totaal nutteloos. Zo kan je er ook 1 opvoeren vanaf Yoetoep van een GS fanaat…die ratelt en alles afkraakt vwb Rolex…zelfde effect…
Lekker onzinnig dus deze discussie…
Kopen wat je mooi vindt…
Vind Rolex en sindskort Grand Seiko beide gaaf en alles in-house…
Rolex fabriek en lopende bandwerk in perfectie…
Grand Seiko perfectie in handwerk

En ja Grand Seiko heeft ook veel lelijk spul…
Hebben jullie trouwens de schappen van Rolex laatst nog bekeken…weet het niet hoor…ligt heel veel onverkochte rommel…omdat jullie dat niet mooi vinden???

Eigenlijk is elke discussie over smaak totaal nutteloos…maar het blijft leuk om elkaar lekker af te zeiken…heerlijk toch :face_with_hand_over_mouth:

2 likes