Er zijn een paar top horloges die door de Micro Artist studio gemaakt worden, waar ze het merk Credor op plakken. Maar er zijn evenzogoed Grand Seiko’s uit de Micro Artist Studio. Dus het is meer de Micro Artist Studio die de top is van Seiko, en die is gevestigd in de Grand Seiko Shinsu Watch Studio, dus onderdeel van Grand Seiko.
Dan zijn er nog een paar aardige Credors die in kwaliteit ongeveer gelijk zijn aan Grand Seiko, maar op een andere doelgroep gericht zijn, maar die ik ook nog wel zou willen hebben. Maar 90% van de Credor catalogus is echt niet de top van Seiko. Het zijn op Azië gerichte horloges met teveel bling, en zonder duidelijke ontwerprichting.
Zeg nou zelf, van deze Credor Juri of Linealx lijn word jij echt niet warm:
Ja maar die nuance kan je niet kwijt met een dermate polariserende OP en bijbehorende poll. TS heeft weer wat hij wil, in plaats van een ‘leuk’ topic bewust een kut OP maken en achterover hangen hoe iedereen hier elkaar de tent uitvecht.
Is gewoon iemands mening! Moeten we voor iedereen die ergens een mening over heeft een topic / poll maken?! Vind dit gewoon echt vragen om reacties en likes van TS.
Maar ik ben het wel met je eens. Dit topic had natuurlijk op geen enkele manier leuk kunnen verlopen. Dat is hetzelfde als een topic over een willekeurig welk duur merk dan ook starten met daarin dat het betreffende merk compleet ruk is.
Grappig, ik ervaar dit topic juist helemaal niet als ‘elkaar de tent uitvechten’. Op een forum is het moeilijk genoeg om genuanceerd over te komen maar op een enkeling na ervaar ik dit als een rustige discussie na een trollerige OP.
Ik snap dat je als GS liefhebber inderdaad niet gelukkig wordt dat mensen je smaak niet delen, maar dat is meer een ego probleem (en het geeft een gevoel van eenzaamheid) dan iets anders.
Hoe vaak mij verteld wordt dat mijn horloges lelek zijn… sjaah… en toch ben ik er blij mee
Inderdaad. Die zou ik nou ook niet aanbevelen. Maar wat een onzin eigenlijk. Doet elk merk dat niet? Kan er zo een paar opnoemen binnen jouw straatje van Rolex, Omega, Breitling en Tudor. Alsof daar geen gedrochten tussen zitten?
Sowieso is deze hele discussie gedoemd ten onder te gaan. Redelijk treurig ook dat men een geheel dagdeel hieraan besteedt. Ga dan lekker buiten in de regen lopen ofzo.
Is het niet zo dat elk merk geslaagde en minder geslaagde modellen heeft? Met de techniek en kwaliteit zit het wel goed denk ik zo. Ik vind de vraagstelling wat polariserend en voor mij zo geformuleerd niet te beantwoorden.