Grand Seiko kopen

Hallo allemaal,

Over het algemeen ben ik niet iemand die snel meer dan 1000 euro uitgeeft aan een horloge. Voor mij persoonlijk is dat heel veel geld. Maar ik vind veel Grand seiko modellen er prachtig uitzien en goed afgewerkt. Nu zit ik te twijfelen of ik op zoek ga naar een goedkope Rolex (meen dat de Air-king wel meevallen en vind die ook best mooi).
Nu vraag ik mij af wat het mij ongeveer zou kosten wanneer ik echt op zoek ga naar een GS of Rolex? Ik denk zelf tussen de 2000 en 3000 euro. Zouden jullie mij advies kunnnen geven wat er voor mij mogelijk is voordat ik mijn spaarpotje weer eens open trek voor mijn hobby. :sweat_smile:

8 likes

Een quartz GS heb je gebruikt voor 1500.

Als je op zoek gaat naar een

…ga je snel de mist in.

5 likes

Look no futher:

9 likes

Voor 1300 ook nog wel denk ik.

1 like

Veel minder nog. Een oudere 90s GS heb je voor 600 piek.

1 like

Hoezo?

1 like

Dan krijg je van die overgepolijste exemplaren met twijfelachtige onderdelen er op en aan. Dat wil je niet.

3 likes

En als ik op zoek wil naar een automaat?

Vintage of modern? 600 of 2000ish dan. :wink:

Rond de 2200/2500 denk ik. @MotoSkooly kom er eens in?

1 like

Bij Jaap staat een GS quartz voor 1200 meen ik

1 like

Tot nu toe bestaat 80/90% van mijn collectie uit vintage. Tjah weet het dus niet.

Heb je een voorbeeld

stuur je wel een pb

Een gare DJ moet wel lukken denk ik. Voor GS is de keuze reuze.

Zonder twijfel, ga voor Grand Seiko, naar mijn persoonlijke mening veel meer horloge voor je geld. Succes met je beslissing .

Of een niet-gare. Voor ietsje meer. Stuur @SwedishChef anders eens een berichtje. Die zie ik de hele week met die ijsbeer rondlopen. Volgens mij krijgt die DJ te weinig liefde. :wink:

4 likes

Hou ook rekening met de onderhoudskosten van een (oude) Rolex of GS…:wink:

Er staat een GS Quartz in het blauwe deel met een (vraag)prijs van €1700