Grand Seiko kopen

Bijzonder mooi model idd…:ok_hand:

Ik vond de sbga001 wel een niveau mooier. Met de band, de diepliggende power reserve en de mooiere indices. Vandaar dat ik die heb gekocht. Maar deze sbga083 is met 39mm mooi iets kleiner en bescheidener en in dagelijks gebruik misschien wel beter, maar ietsje minder speciaal. Ik denk er nog wel eens aan…

2 likes

Onder de 3000 moet je niet naar een Rolex zoeken. Ik zou eens het één en ander passen. Dan neem je vaak vele twijfels wel.

1 like

Bedankt voor de spontane promotie! Het blijft een buitenkans voor de GS liefhebber…

1 like

Grand Seiko is veel beter afgewerkt. Technisch gezien steken ze allebei solide in elkaar, maar ik neem tussen die twee alleen een GS serieus. Zeker wanneer je

zegt. Dat wordt huilen met de broek vol.

Een nieuwe quartz GS heb je voor 2000-2700 Euro als je een beetje praat, en een automaat wordt nu eenmaal 1500 ball’n duurder. Zo vind ik de klassiek ogende nieuwe SBGW231G erg mooi, en da’s 4300 list.

Ze schrijven af als een dolle, dus jonggebruikt zou mogelijk moeten zijn tussen 2000-3000 Euro. Wat @HanDavinci al zei: Mint quartz voor 1500.

2 likes

Hoe zou dat toch komen?:thinking:

1 like

Marketing en perceptie. Vraag me over tien jaar nog eens of ze zo afschrijven, want Seiko timmert heel erg aan de GS weg.

Aan techniek ligt het zeer zeker niet. Maar goed, afschrijving boeit mij geen moer omdat ik horloges pertinent niet koop om te verkopen.

2 likes

Al genoemd, maar ik zou deze oppikken:

https://www.ten2two.nl/product/grand-seiko-sbgf017/

1 like

Ik zou als je een quartz wilt voor de brexit komt deze nieuw oppikken:

Techniek is hartstikke goed. Maar zelf heb ik moeite om grote bedragen uit te geven aan zaken waar een hoge afschrijving op zit. Hoe mooi ze ook zijn. Dat telt voor mij zeker mee. Heb mede daarom de Sla017 en 019 verkozen boven GS.

2 likes

Ik zoek mij suf voor die bedragen als je een mint GS automaat zoekt…

Ik heb trouwens de SBGV021 (de 40mm) die staat op de nominatie te mogen vertrekken :thinking:

3 likes

Afschrijving is een boekhoudkundige term die tegenwoordig voor de economische levensduur van een actief staat, maar die ooit vast in het leven is geroepen om verslijtende zaken te kunnen vervangen door daar jaarlijks geld voor op te sparen.

Aangezien mijn GS niet slijt (functioneel, ik zeg niks over de, eh, wabi-sabi op m’n bezel), en ik 'm toch niet verkoop, heb ik dus ook geen afschrijving. :slight_smile:

Je kunt je afvragen waarom ik 'm niet verkoop, maar voor mij is dat vrij helder:

13 likes

Ben ik het niet mee eens. Er zijn toch meer dan voldoende exemplaren tussen de 2500 en 3000 euro die prima zijn.
Mint? Nee, dat niet. Franken? Ook zeker niet.

Veel spannender dan bijvoorbeeld een Date(just) of Airking wordt het dan niet, maar wie is er nog iets anders nodig? :wink:

1 like

Jajaja, economische afschrijving, fiscale afschrijving, boekhoudkundige afschrijving. In mijn ogen: hoge afschrijving wil zeggen dat iets geen zak waard blijft.

Funny eigenlijk, jij stelt vaak dat een Rolex te duur betaald wordt. In mijn ogen is dat bij GS zo, want als iets zo snel daalt in waarde, heb ik er voor mijn gevoel teveel voor betaald.

Anyways… voor TS is het iets om mee te nemen in zijn beslissing.

Disclaimer, vorige week nog een GS bekeken en gepast, ik heb er niks tegen, sterker nog, vind sommige aspecten van de modellen erg mooi. Maar ook heel veel niet😬

1 like

Natuurlijk is 7000 ballen voor een matig afgewerkt horloge OK als je het drie maanden later weer over de schutting kiepert zonder noemenswaardige kosten. Maar als ik iets voor 50 jaar koop wordt die discussie anders.

Voor mij draait het om het bezit van de zaak, da’s niet het einde van het vermaak. In mijn hoofd is hij in waarde gestegen, omdat ik 'm dagdagelijks veel draag, er krassen op komen, en hij nu echt, echt van mij is. Ik beoordeel de waarde van m’n bezit niet op wat de gek er voor geeft, maar vanuit het dagelijks gebruik.

5 likes

Rolex schrijft ook veel af he. Alleen die paar stalen sport modelletjes niet.

1 like

Die zijn toevallig ook het mooist. Alleen een witgouden daydate is fantastisch. Maar daar schrijf je ook veel te veel op af. Komt natuurlijk ook doordat ie van goud is. Dus een mooie gebruikte kopen.

Ik neem aan dat je doelt op Rolex, in dat geval sla je toch echt door hoor. Heb veel merken gehad, o.a. ook GS. GS is een mooi afgewerkt horloge, anders dan bv Rolex, maar echt niet (veel) beter.

:+1:t4:

2 likes

Zoiets dan?

3 likes

Maar dan 36 mm…:wink:

Die 41 mm heeft ‘het’ jammer genoeg nou nét niet.

4 likes