Top! Welk model?
Foto’s mogen gedeeld worden als hij binnen is
Seiko SRPC93
Ah, good one!
Ik vind de dial echt goddelijk. Die strepen, blauw en oog voor detail. Daar kun je in verdwijnen.
Ja daar kan ik me in vinden, erg mooi!
Goede keuze…erg mooi model!
Ah, te grof en te groot voor mij. En wel echt heel anders dan een grand seiko.
Type eens “Seiko 8j” in op ebay en je vindt Seiko GS’n vanaf 600 euro, komt nog wel import bij…dat dan weer wel
Met courante afmetingen en verse service…?
Dat zijn allemaal quarts, maar ik ben zelf meer op zoek naar handwinder of automaat.
Zoiets?
In plaats van ebay kijk ik liever ️
Zal niet de goedkoopste zijn, maar alle inkomende horloges krijgen volgens mij onderhoud. En mocht er wat zijn kan je bij verkoper makkelijk terecht.
vintage is op ebay een mijnenveld voor de ongeoefende horloge liefhebber.
Dit ziet er al veel beter uit
Toch zijn er bij met gepolijste kast en krasjes pitjes op de lugs. Dus ze zijn ook niet 100%
En waarom geen complete service maar alleen een check van de “watchmaker” die er wat olie op doet en op de time grapher legt.
Ze zijn wel redelijk eerlijk over de staat van het horloge, maar 15 seconden in de min en een amplitude van 168 graden klinkt als tijd voor onderhoud.
Wat een afgeragde lugs zeg, pfft…
… en dat valt allemaal te constateren/zien omdat er informatie en goede foto’s beschikbaar zijn. Ik zie dat niet veel bij ebay advertenties. Dat was mijn punt.
Jij hebt ook alleen maar een tip gegeven. Ik wil je ook niet afbranden of zo😁 Ik zie alleen dat de horloges op die site ook niet je van het zijn, maar de prijzen wel. Ik vind de foto’s juist slecht, overbelicht. Ik denk als ze dat horloge opsturen en je krijgt hem thuis, je toch wel teleurgesteld bent.
Als ik van eBay iets zou kopen en het is geen nieuw horloge, dan vraag ik altijd om extra foto’s. In tegenstelling tot hier op het forum zijn de foto’s daar altijd zodanig gecomprimeerd dat alle details weg zijn.
Echter, als de gevraagde foto’s niet worden gegeven, dan ga ik ook niet bieden/kopen.