Grand Seiko kopen

Zoek maar eens op Seiko 6810. :wink: De meeste huidige Seiko uurwerkjes zijn inderdaad niet dun.

Neem anders eerst een eenvoudiger Seiko, voor weinig, om even te zien of het uurwerk bij je past…
Deze handopwinder Skyliner kostte, voor service,
€ 100,- (bouwjaar 1968)

2 likes

Dit zegt toch eigenlijk al genoeg.
Je wil eigenlijk een GS maar je bent bang dat niemand ziet wat een duur horloge je om de pols hebt,
Tegenwoordig lopen alle zelfverklaarde rappers met een rolex, om over al die wannabee bn-ers nog maar te zwijgen. Het is een kunstig geregisseerde hype en een hoop mensen hobbelen er achteraan vanwege de status en omdat ze ook zo ā€˜succesvol’ willen zijn.
Koop wat je zelf mooi vindt!

3 likes

Ah, u rijdt een klein derdehands autootje? Zoals eerder aangegeven: perceptie.

Nee, een youngtimer. Bijtelling naar dagwaarde.
Op mijn privƩholding.

Alle kosten kan je dan zakelijk doen. Top hoor.

1 like

Mensen die mij kennen weten dat ik koop en draag wat ik mooi vind. Daarom dat ik een liefhebber van Invicta, niet omdat het zo populair is onder de horloge fanatisten.

3 likes

Heb alleen wel het idee dat je geen idee hebt wat je nou precies wil. Recent (een van je vele nieuwe topics) was je opzoek naar een Cartier daarvoor een 14k Omega. Nu twijfel je tussen een Rolex/ GS en je hebt een collectie vol met invica’s. Het is geen verwijt maar wellicht is het handig jezelf eerst even te oriĆ«nteren (lees verschillende merken) en je vervolgens op een of meerdere modellen te focussen i.p.v. merken in het algemeen; simpelweg omdat elk merk appels en peren aanbied.

Desalniettemin succes met je zoektocht.

2 likes

Heb inmiddels ook een leuke Omega gekocht en ook een leuke tank Cartier

1 like

Dat hoeft toch niet zo te zijn? Ik heb twintig horloges met een mix van stijlen, leeftijden, merken en technologieƫn. Ik weet wel wat ik wil maar wil gewoon veel verschillende dingen.

Dat kan hier ook aan de hand zijn. :grin:

2 likes

Dat is mooi @Chillekasper . Knal even een fototje van je aanwinst in de topics die je aan heb gemaakt dan zien mensen ook het resultaat van de ā€œgezamelijkeā€ zoektocht of goedbedoelde adviezen :wink:

4 likes

Toepasselijk vandaag…

6 likes

Denk eraan goedkoop is slechte koop. 600 euro is echt te goedkoop voor een GS. Dan word je zeker bedonderd. Bij onze Duitse vrienden, staat er een mooie GS quartz voor 1500, dit is al meer realistisch. Tussen GS en Rolex zal, wat mij betreft de afwerking en misschien zelfs kwaliteit en innovativiteit naar GS gaan, maar ondanks eigen keuze, blijft het ook wel een investering. En op dat gebied heeft Rolex weer de bovenhand.

Zeer interessant. Ik was al even een GS quartz aan het overwegen, maar zag toch een beetje op tegen zoveel geld aan een quartz uit te geven. Het wordt misschien wel mijn eerste quartz, sinds ik met Watch collecting begonnen ben.

Ligt maar helemaal aan het model he.

Kun je dat uitleggen?

Ik heb zitten neuzen wat voor GS er allemaal zijn. Ik vind dat de snowflake een prachige dial heeft. Is er ook zoiets in quarts?

Voor zover ik weet is er geen snowflake quartz. Alleen de spring drive.

SEIKO Type II 8336 - 4050

2 likes

Haha toch mooi dat je de term wabi sabi gebruikt! De perfecte imperfectie.

2 likes

Ik heb besloten nog niet te gaan voor een Grand Seiko, maar dat ik eerst een normale Seiko koop. In dit geval heb ik al iemand gevonden die het model verkoopt als full set. :slight_smile: