Grand Seiko kopen

Moeilijk te zeggen van foto’s. Als ik één ding geleerd heb is dat je dingen in levenden lijve moet zien.

Die Patek doet me zo op deze foto niks. De wijzers zijn irritant kort, de plaat bevat ondanks de opdruk teveel loze ruimte, die dan weer geen zen-achtige rust geeft… Het is het allemaal niet, zo op het oog. De vraag is hoe hij in het echie is, maar ik ben bang…

Overigens heb ik Moser hoger zitten dan Patek, maar dat terzijde.

1 like

De ‘rustige’ modellen zijn idd prachtig, met een zijkant bijna ‘Rolex-waardig’…:wink:

Te groot, te groot. Het heet niet voor niets Presidents watch hé!

2234hb

Ach, ik vind het best meevallen hoor. In de praktijk heb ik me daar nooit aan gestoord.

Als je max echt tussen 2000 en 3000 ligt, zou ik de Spring Drive die ik hier eerder heb gepost (niet van mij, geen band met de verkoper) echt overwegen. Ik vind het zo mooi hoe die secondenwijzer over de wijzerplaat glijdt.

En een afwerking waar blijkbaar volgens de foto zelfs een Patek niet aan kan tippen.

Volg al een klein jaartje de verkooptopics van de GS quartz modellen, die verkocht zijn de quartz modellen zonder metalen band(afzonderlijke verkocht). Mint Quartz voor €1500 zonder metalen band is reeel.

2 likes

Ja die is heel heel mooi maar waarom maken ze die dingen zo dik? Ik zeg een handwinder met een dikte van net geen 12mm is een dikke no-go :-1:

Zeg ik nu, profiel is toch best mooi :grimacing:

1 like

Een JLC Master Control is 11 mm. Geen manual, maar wel een ‘echte’ dresser. 11,7 mm is netjes en mi zeker voor een GS.

1 like

Als 1000 euro al pijn doet dan moet je wel oppassen of het dadelijk relaxed voelt een horloge van >2k te dragen…

Als je ook vintage mooi vindt en de vormgeving van GS het hem doet (grammar of design)dan kan je klaar zijn onder de 1k met een king of een 44

1 like

Even dit topic doorgeraced, maar in je openingspost geef je toch eigenlijk al je antwoord?

Klinkt mij alsof je een Rolex wilt om de blits te maken, maar GS eigenlijk mooier vindt…

Volgende stap…van welk model, ongeacht de prijs, gaat je hart sneller kloppen en valt die
A. Binnen Budget --> kopen
B. Buiten budget --> zoeken wat degene is die het dichtst in de buurt komt en binnen budget is…
C. Buiten budget --> doorsparen

2 likes

Jij noemt het superieur, ik vind het een smaak kwestie.

Sterker nog, voor 1k moet je met een beetje zoeken wel zo’n GS vinden met zelfde type kast als een 44 KS

3 likes

Als ik hier je reacties lees ben je er niet eens uit over wat je exact wilt, enkel een luxe horloge.
Ga eerst opzoek naar iets wat je echt wilt en zeer belangrijk, wees geduldig.
Zoek een model; ongepolijst, geserviced en als het dat niet is moet je in acht nemen dat het uurwerk dat misschien nodig heeft.
Bij een Rolex kan dat oplopen van 300 tot … Eur.

Geduld is een schone deugd.

Waar dan? Show me the money!

Laatst op mp nog 1 :wink: Kijk maar op ebay, staan er volgens mij wel een aantal.

1k voor zo eentje als je op de foto hebt? Dat is toch een ‘herinneringsmodel’? Zo’n kast heeft @vierport nu te koop. Die gaan echt niet voor 1k.

Vintage kost 1k
Degene welke ik aanbied is een heruitgave van de 57GS
Ander horloge, uurwerk

1 like

Nee die van het plaatje is het vintage origineel. Is een stuk betaalbaarder.

Ah ja, vintage… dat scheelt.

Het hangt er vanaf. Als je die zeven-delige video-serie van Roger Smith op Youtube bekijkt waar hij van de grond af een kast bouwt voor een gouden horloge, hoor je hem ergens zeggen dat hij “verticaliteit” of diepte in z’n ontwerpen belangrijk vindt, en dat hij expliciet niet voor ultra-dun zal gaan.

Dat zie je bij best veel onafhankelijke horlogemakers terug, en ik vermoed dat ook @stefanketelaars een zekere diepte, en dus dikte, in z’n horloges meepakt. Het kan goed zijn dat de Japanners de design-vraag van ultra-slim om estetisch-culturele redenen niet interessant vinden.

Het kan ook zijn dat ze gewoon geen platte uurwerkjes hebben. :slight_smile: