Grand Seiko meer waarde voor je geld dan Rolex

Ik merk dat ik dit soort discussies zo zinloos vind. Maar dat ligt vast aan mij. Laat ik daarom maar zelf dit onvermijdelijke topic openen, hebben we die alvast gehad en kunnen we 2019 ook weer eens over andere horloges praten.

Welk merk geeft meer waar voor je geld?

• Rolex
  • Grand Seiko

0 stemmers

Ook een kek filmpje erbij:

9 likes

Anoniem ook gewoon. Held! Ik mis trouwens de optie, “anders, zie onder” …dan hebben we tenminste nog wat te kletsen, want we hebben het namelijk nooit over de waarde van Rolex irt. andere merken. Financieel gezien. Lijkt me interessant.

Ps Seiko gaat het hier gewoon winnen hoor. Oh wacht, ‘t is Grand hè…

Mijn stem heb je…

:sunglasses:

4 likes

Laat me raden …

1 like

Mijn stem staat.:slight_smile:

1 like

iets met spijker en kop. :thinking:

4 likes

Een niet onbelangrijke toevoeging …

Recent: “de Japanners maken een horloge (GS) voor de prijs van een Rolex, met de afwerking van minimaal jlc, maar meer richting Patek”.

Gebezigd door een Rolex AD en een gerenommeerd horloge tijdschrift. Ik moet aan bron vermelding doen, maar ik moet zoeken.

8 likes

Verbaast me dat het tot nu toe 50-50 is :face_with_raised_eyebrow:

Ieder merk heeft zijn fanbase. Prima toch. Je hoeft mij niet te overtuigen hoor, ik wil geen van beiden (meer)…

2 likes

Ik heb Grand Seiko gestemd omdat ik daar 300% in geloof.
Toch zal ik altijd voor de Rolex gaan, als ik er eentje moet kiezen.

Dat is de kracht van het merk.

15 likes

Kom er maar in @HanDavinci
edit: net te laat :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb precies hetzelfde. (behalve dat ik ooit nog wel een spring drive GS zou willen)

1 like

Zooo teleurstellend dit en dat van jou.:face_with_raised_eyebrow:

1 like

Wel 's een GS aan de binnenkant van het deksel gezien? OK. Houden zo. :sweat_smile: Ook daar hoort een horloge perfect afgewerkt te zijn. Dat is bij een SKX zelfs beter.

2 likes

Het is beide erg tof en erg goed, GS is misschien wat steriel tov Rolex. Snap best dat dat veel mensen naar Rolext krijgt. O ja, en de waardevastheid van Rolex is ook wel een dingetje

Dan heb je zeker een Thaise GS gezien van binnen :joy:

3 likes

De automaten hebbe altijd een doorkijk bodem toch? :wink:

1 like

Veel met 5 letters:

Rolex
Seiko
Omega
Tudor

Die gasten komen allemaal niet verder dan twee lettergrepen :grin:

5 likes

:grin: In een topic als deze horen toch een paar plaatjes (schaamteloos van het web):

3 likes