Wat volgens mij meespeelt in de discussie, ik neem even voor het gemak aan dat de gs adepten hetzelfde ervaren als ik, dat tot vorig jaar ik niet of nauwelijks kon geloven dat gs echt zulke mooie uurwerken maakte, simpelweg omdat ik het voorheen altijd afdeed met “het is maar een Seiko”.
Wie zijn de meest fanatieke anti rokers? Degene die net zijn gestopt, volgens mij speelt dit fenomeen ook als je zoiets nieuws als GS ontdekt, dan wil je het wel van de daken schreeuwen of met een vies gezicht naar een roker euh Rolex kijken.
Ik ben een super fan van GS, prijs is wat je betaald en waarde wat je krijgt, en voor de elementen die ik op prijs stel (afwerking, design, originalteit etc.) scoren ze een dikke 10/10. Dat ze hun kunde in scherpe kasten maken inzetten ipv stalen sluitingen is hen vergeven, maar dat neemt niet weg dat het overall pakket van Rolex ongeëvenaard is. Het is gewoon een icoon, maar wel voor een andere doelgroep dan dat ik ben. En dat is niet erg, dat maakt de reis waar we met zijn allen mee bezig zijn des te leuker.
Side note, zelfs max bus van mb&f zei in de podcast van hodinkee dat hij het zo tof vindt dat gs eindelijk de erkenning begint te krijgen die het verdiend.
En nu ga ik weer een sigaar opsteken