Grand Seiko meer waarde voor je geld dan Rolex

Kijk aan… de Cream dial versie.
Super zeldzaam.

2 likes

En dan te bedenken dat TS met dit topic hoopt dat we er in 2019 niet meer over gaan beginnen. :fearful: Ik vrees het ergste.

2 likes

Zo denk ik er idd ook al járen over. Goed punt lijkt me…!

Vanwege de waardevastheid en het hele status/imago gebeuren heb ik voor Rolex gestemd.

Dikke klok man zo’n GS ! Letterlijk dus…
Zodra ze bij GS leren om plattere mechanische (sport) horloges te maken, kunnen we pas gaan vergelijken. De hi beat horloges zijn doorgaans gewoon veel te dik, en dat is voor veel kopers een reden om over te slaan.
Ik begrijp dat op een dikke kast de zaratsu polishing mooier uitkomt, maar wat blijft daar van over als je hem overal tegen aan stoot ?

Na aankoop van een GS ben je een aanzienlijk deel van de waarde al kwijt bij het verlaten van de winkel, en bij (een stalen) Rolex neem je het grootste gedeelte van de waarde gewoon mee naar huis. Niet relevant als je het horloge je leven lang houdt, maar hoeveel mensen op dit forum doen dat ook daadwerkelijk ?

Als je niet de hele dag door een loepje naar je horloge loopt te kijken, maar hem zorgeloos dagelijks wilt dragen, is Rolex de betere keuze, en als topafwerking nu echt het belangrijkste voor je is, zijn er genoeg alternatieven die wel gewoon mooi slank zijn. Als je een hi beat GS kunt betalen, kun je gerust ook bv een JLC aanschaffen.

Als Quartz horloges je ding zijn, dan is GS anno 2019 onverslaanbaar, en veruit de beste keuze. Wil je echt waar voor je geld, dan wel gebruikt kopen.

Mijn mening althans.

1 like

:face_with_raised_eyebrow:

Allemachtig han , was ist passiert!
DJ in een bak nivea :neutral_face: , wa bende toch een kerel :sweat_smile:

Even serieus , hoop dat je hem met een sopje goed schoon gemaakt hebt.
Die crap in je band is echt niet goed.

1 like

Tuulk, ik werk op een lab. Hij heeft een kwartier in een bekerglas met sop gelegen :upside_down_face:

1 like

Ik vond het forum leuker toen je nog slap kon ouwehoeren over zaken die niks met horloges te maken hadden. Nu barst het van de vergelijkingstopics die werkelijk nergens op slaan.

7 likes

Zachte handjes en de DJ mooi schoon.
Win win. :metal:

Ik moest hardop lachen bij die foto :slight_smile:

1 like

Waarom gaat het toch altijd over geld op dit forum? Dat zie ik echt op geen enkel ander forum gebeuren…

Misschien kunnen jullie de discussie beter op een ander forum voeren. https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/

1 like

Het 1 is toch een ontwerp kopie van het ander als je het een leek vraagt, denk ik. Door ontwikkelen op een reeds uitgevonden wiel vind ik minder prestigieus dan het uitvinden van het wiel. Onder de streep is het echter gewoon persoonlijke smaak en gevoel welke de doorslag zullen geven lijkt me.

image

Leg willekeurig welk merk naast een merk en er zullen heel vaak overeenkomsten zijn.

1 like

Het is treurig gesteld met die Rolex afwerking:

9 likes

:ok_hand:

1 like

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet trek dat de gegraveerde kroon een millimeter uit het lood staat.

6 likes

Optisch bedrog. Ik heb hem om. Staat exact gecentreerd.

3 likes

Ik wist wel dat het perfect zou zijn.

7 likes

Ik begrijp het niet, beweert hij dat je je horloge nooit hoeft te laten servicen?

Helaas bestaat er veel kopieer gedrag gebaseerd op een succesformule. Gelukkig doen niet alle merken het.
Nog zo’n leuk voorbeeld

Oei, dat is niet best zeg :face_with_hand_over_mouth:

1 like