Grand Seiko meer waarde voor je geld dan Rolex

Een auto is nog veel meer dan een horloge een echt gebruiksvoorwerp waar value for money er daadwerkelijk wel toe doet dus zullen de verschillen veel kleiner zijn. :thinking:

2 likes

You’re one special cookie, man. :smile::+1:

Zelfs ook als je er meer dan een gehad hebt Ben er al een tijdje klaar mee… :wink:

Mooi is een relatief begrip en bovenal ook persoonlijk. Ik vind wat ik nu om de pols heb erg mooi, vind ook een stalen sport Rolex mooi en een Grand Seiko… ja, die ook (uiteraard ook afhankelijk van het model). De uitslag van deze poll laat zich op HF wel raden, ook zonder mijn keuze. Desalniettemin heb ik besloten een beetje tegenwicht te geven: Rolex dus.

Met dien verstande dat er waarschijnlijk een factor 10 prijsverschil zit tussen de twee auto’s.

Misschien een idee om poll only-topics te doen, in plaats van dit al duizendmaal herhaalde geleuter… :joy:

3 likes

O, ik heb daar niet gegeten of gedronken hoor. Er wel doorheen gelopen. Geluncht in het directie-deel tijdens een rondleiding in 2007. Dat was dus ECHT eten van een ex-Michelin-chef.

1 like

Ik ben het met je eens dat het op dit moment meer en meer lijkt op ‘een Rolex forum’. Los van dat ik fan van Rolex ben, wordt het nu wel veel van het goede.

Dan alsnog zou ik niet overstappen omdat dit een veel leuker forum is. Dus misschien kan HF het RF overnemen. :nerd_face:

3 likes

Dat geeft de woorden van Royke juist nog meer duiding.

4 likes

Gok dat er hier wat meer mensen happen dan op het Rolex forum, blijft toch leuker zo :stuck_out_tongue:

2 likes

Rolex heeft meer waarde voor je geld. Na een jaar wachten koop je een stalen sub voor 7k en stoot je hem voor 8k door.

joejoe

image

7 likes

In tegendeel, het benadrukt de irrelevantie van de vergelijking. Een GS kost (pak hem beet) evenveel als een Rolex. List, hé :wink:

Alleen in het geval van een vergelijkbaar prijsniveau kun je een valide vergelijking qua prijs/kwaliteit maken.

Ik heb niet het gevoel dat dit lijkt op een Rolex forum om eerlijk te zijn,
ieder nieuw lid met een vraag krijgt hier een Seiko tegen zijn/haar hoofd geslingerd :joy:
(wat ik zeker niet erg vind)

8 likes

Tussen deze

En deze
Ook… vandaar dat ik zeg dat het een zinloos topic is.:wink:

1 like

Haha… ipv ‘42’ is het antwoord ‘Grand Seiko’. Lijkt mij een prima alternatief. :sunglasses::love_you_gesture:

2 likes

Dat snap ik ook en ik wijs geen van beide kanten op. In beide kampen zullen we roeptoeters aantreffen maar dit soort topics worden aangemaakt met de intentie weer wat vuurwerk te gaan zien.

3 likes

Nee niet dus, maar als je het niet snapt is dat ook goed :+1:

1 like

Als je 34 meter bent, dan is die dikte ook wel te overzien :roll_eyes:

3 likes

Ik stemde Rolex.
Voor één reden.

De waarde vastheid. There i said it

Maar ik ben Grand Seiko fan to the bone.
Op hun gesp na dan.

Ik ben het met je eens dat het een zinloos topic is, al is het maar omdat men toch nooit tot een consensus zal kunnen (willen) komen. Maar ook in het geval van een stalen GS tegenover de witgouden Smurf, zal de GS het ongetwijfeld winnen qua afwerkingsniveau. De smurf is alleen duurder (schandalig disproportioneel duurder, overigens) vanwege de materiaalkeuze.

Maar laten we vooral niet vergeten dat een Rolex (in ieder geval een Sub) is ontworpen om onverwoestbaar te zijn, niet om feilloos afgewerkt te zijn zoals een dress horloge dat betaamt. Ze zijn bedoeld als professionele uitrusting en niet om de polsjes van rappers en voetballers te sieren, al vergeten we dat vaak.

p.s.
Ik ben ook wel benieuwd wat zou blijken als je de Smurf van +/- €35k naast een Credor van +/- €35k zou zetten.

8 likes

Kijk, dat snijdt hout. :ok_hand:

2 likes