Ik weet niet wat duurder of meer waard is. De handenarbeid aan het polijsten of de materiaalkosten.
Maar snap je punt. Vind t stiekem ook wel bijzonder dat ze bij Rolex van goud zijn.
Ik weet niet wat duurder of meer waard is. De handenarbeid aan het polijsten of de materiaalkosten.
Maar snap je punt. Vind t stiekem ook wel bijzonder dat ze bij Rolex van goud zijn.
Gemiste optie:
Citizen Chronomaster Quartz.
Overigens is witgoud vaak knakenmateriaal, een legering van goud en nikkel of palladium. Ook roze/geelgoud is gewoon meestal goud met zilver en koper er in om de kleur te krijgen.
Ter verdediging van Rolex, ze doen alleen 18 karaats goud, dus het is ook weer geen rommel.
Evengoed, ik weet nog niet of het een voor- of nadelige materiaalkeuze is voor wijzers en indices. Ik zou daar graag meer over willen weten.
De gotische letters bij GS vind ik mooi.
Gekozen als statement richting de Zwitsers: wij, Japanners, gaan beter worden dan jullie. We komen er aan. Wacht maar.’ En nu, slechts 40 jaar later, is het zover.
Bij ‘de Zwitsers’ nul tot weinig innovatie, bij Rolex al helemaal niet, maar bij de Japanners…
Leuk om te zien.
Meer handwerk, meer afwerking, meer innovatie…
Ik weet het wel, materiaalkosten vallen algauw in het niet bij manuren (tenzij je praat over “iced” en dergelijke, om maar eens een foute Engelse term te gebruiken).
Of dat allemaal beter is zullen we zien als we ze beide na 30 jaar naast elkaar leggen.
Bij de stelling waar voor je geld moet je mi ook meenemen wat de restwaarde blijkt
Waar haal je deze veronderstelling vandaan…?
Het is zover, Rolex is niet aan te komen en GS in de sale
De vraag was niet of het beter was, maar of je meer krijgt voor je geld
Zie mijnreactie hierboven dan ook.
Nu zijn kwaliteit en waar voor je onlosmakelijk met elkaar verbonden vrees ik
Timex…
Waar?
Een paar reacties terug gepost.
Maar voor de liefhebber :
https://timelessluxwatches.com/product-category/grand-seiko/classic-grand-seikos/
Boetiek in A’dam meen ik te hebben gelezen…
Dat ging om de modellen met de oude wijzerplaat, maar dat zal idd met een Rolex niet snel gebeuren (lees: nooit).
M.i. mooier dan de nieuwe logo’s.
Kom er maar in @MaartenE. Volgens mij was jij de eerste die halsoverkop de auto indook, door de rode stoplichten knalde en onderweg nog een oma schepte om naar Amsterdam te racen voor je GS duiker uit de sale
Ik denk dat buiten discussie kan staan dat Rolex qua marketing een klasse apart is en voor vergelijkbare producten meer geld kan krijgen dan de concurrentie.
Voor de quartz idd, met alleen tekst bovenin is de plaat uit balans.
De Grand Seiko kan ik zeker waarderen maar ik verkies toch Rolex boven GS…