Grand Seiko of toch Rolex

De laatste Grand Seiko zojuist verkocht aan een forumlid. En na de Mega Psycho Seiko sale van een paar maanden geleden is er niet veel meer van de Seiko collectie over.

“Want minder is meer” is het motto.

Het einde van het jaar nadert en ik heb het idee dat iedereen de balans opmaakt. Sommige komen met lijstjes.
Ik denk dat ik gedeelte maar oversla.

Minder moest het worden. Dat is gelukt. Hier wat verkopen, daar wat inruilen…

Breitling, Omegas, Tudors en Grand Seiko`s… ze zijn er niet meer.

Wat nu dan? Rolex verzamelen en volgend jaar een Mega Psycho Rolex sale?

Ik denk het niet, want nu met de King Seiko Hibeat als meest bijzondere Seiko prikkelt het om iets moois aan te schaffen.
Maar zal ik daarvoor de Rolex Explorer opofferen?

vierport uploaded this image to

Waar gaat het om. De King Seiko heeft zo`n mooie kastvorm, maar draag ik te weinig vanwege de afmeting (36mm). Iemand interesse :wink:

Explore vierport

Laat Grand Seiko nu ook een Historical collection hebben. Uiteraard limited Editions… Maar ook in 40mm.
Dus dat wordt zoeken/ bellen.

Maar ik denk dat dit het gaat worden (700stuks).

vierport uploaded this image to vierport uploaded this image to vierport uploaded this image to vierport uploaded this image to vierport uploaded this image to vierport uploaded this image to vierport uploaded this image to vierport uploaded this image to

En dit https://www.youtube.com/watch?v=DoxsbalPxY4

De Explorer ervoor inleveren, of gewoon rustig doorsparen?

.

Inleveren :).

Tja…
Met en Rolex heb je een zwitsers kwaliteitsproduct.
Met een Seiko heb je een “japannertje”.
Zo voelt het althans.
Moeilijk dus.

Ervan uitgaande dat t n daily wear wordt ipv n klokje erbij, gaat mijn voorkeur uit naar de Explorer om 2 hoofdredenen:
-ik wil graag lume
-en ik vind m n geweldige kameleon-bamdenswapper. De GS is prachtig en meer exclusief (doch minder bekend dat t n hogere klasse klok is), maar hij is nogal netjes. Ik vind t leuk dat de Explorer op n croco dressy eruit ziet, op n nato/zulu n toolwatch uiterlijk krijgt, bruin runderlapje gewoon lekker casual is, en met zn oysterband n allround look heeft.

marnix.moed Schreef:

Ervan uitgaande dat t n daily wear wordt ipv n
klokje erbij, gaat mijn voorkeur uit naar de
Explorer om 2 hoofdredenen:
-ik wil graag lume
-en ik vind m n geweldige kameleon-bamdenswapper.
De GS is prachtig en meer exclusief (doch minder
bekend dat t n hogere klasse klok is), maar hij is
nogal netjes. Ik vind t leuk dat de Explorer op n
croco dressy eruit ziet, op n nato/zulu n
toolwatch uiterlijk krijgt, bruin runderlapje
gewoon lekker casual is, en met zn oysterband n
allround look heeft.

+1!(tu)

De Explorer heeft op die manier vele gezichten.

Al ben ik meer een fan van de 36mm versie.

Groeten,

Noel.

Helemaal mee eens.

Inleveren, wat kost de King Seiko :slight_smile:

Wanneer je voor jezelf al de vraag stelt of je een horloge moet verkopen of niet dan heb je er volgens mij emotioneel gezien al afscheid van genomen.

Verkopen dus (tu)

Hoewel ikzelf persoonlijk de Explorer mooier vind.

Inleveren… vind de EX I zo´n saaie klok…

Verkopen, aan mij

Ik zou de Explorer houden. Vanwege het strakke en eenvoudiger design, maar ja dat is ook net wat je smaak is natuurlijk.

Bij de Seiko is het centrale deel van de kast als het ware verzonken tussen de te forse lugs, dat vindt ik niet zo mooi. De wijzerplaat, wijzers en indexen zijn juist wel weer enorm mooi.

Weg met die Zwitserse allemansklok. De Seiko is véél verfijnder!

Als Lex liefhebber zou ik eigenlijk voor de explorer gaan, maar ja die GS is zó mooi… Dus inwisselen voor de GS!
Op welk adres kun je deze trouwens het beste bekijken/passen? Draagt ie nog wat groter dan z’n 40mm doet vermoeden met z’n kast?

Die GS is gewoon über chique, stel je voor dat je die op je nachtkastje hebt liggen… Een genot!

Mooie GS hoor, maar ik zou die explorer lekker houden.

1 like

Had die EX I een datum dan zou ik hem waarschijnlijk houden… maar zo…

En denk de GS is qua afwerking zeker op gelijk, zo niet op een hoger niveau als Rolex!

Inleveren zeg ik. Jij bent zo’n Seiko-fan, deze hoort gewoon in jouw collectie :slight_smile:

Weg met die Rolex, en snel op jacht naar de Grand Seiko! Kicken man!

Alhoewel de GS formidabel is afgewerkt en technisch gezien behoort tot de Formule 1 onder de horloges, blijf ik het toch het duurdere broertje van het 5-je vinden.

Ik zou de Rolex houden of inruilen voor een ander model Rolex, maar niet inruilen voor de GS. Just my 2 centsB)-

grootmokum Schreef:

Tja…
Met en Rolex heb je een zwitsers
kwaliteitsproduct.
Met een Seiko heb je een “japannertje”.
Zo voelt het althans.
Moeilijk dus.

waar de beste kwaliteit vandaan komt weet ik nog zo net niet, maar dat zou best eens uit Japan kunnen zijn. De japannertjes die ik heb voelen niet minder dan de Zwitsers.

Bert928GT

De Rolex Explorer houden en doorsparen.(tu)