Tja…
Met en Rolex heb je een zwitsers
kwaliteitsproduct.
Met een Seiko heb je een “japannertje”.
Zo voelt het althans.
Moeilijk dus.
Ach, ik zie regelmatig Swiss Made horloges voor onder de €100.
Dus de relatie tussen Swiss Made en "zwitsers kawaliteitsproduct is bij wel weg. Rolex is natuurlijk zeker een kwaliteitsproduct, maar wel weinig exclusief en heel voorspelbaar. Ik ga voor de Seiko.
Ik zou toch ook voor de Seiko gaan, prachtig horloge met erg mooie details
de explorer is natuurlijk ook super kwaliteit, maar zo’n GS is een prachtige ‘stealth’ high-end klok
Ik heb al een sub c nodate en een gmtmaster II met cokebezel.
Tempus Fugit Schreef:
Alhoewel de GS formidabel is afgewerkt en
technisch gezien behoort tot de Formule 1 onder de
horloges, blijf ik het toch het duurdere broertje
van het 5-je vinden.
Ik zou de Rolex houden of inruilen voor een ander
model Rolex, maar niet inruilen voor de GS. Just
my 2 centsB)-
Dit model ga je niet zo gauw vinden in EU. Dus mogelijkheid van passen kan je wel vergeten.
Bij Seikocenter Amsterdam hebben ze wel GS modellen. Maar dit ga je er denk ik niet vinden.
Erik de Gast Schreef:
Als Lex liefhebber zou ik eigenlijk voor de
explorer gaan, maar ja die GS is zó mooi… Dus
inwisselen voor de GS!
Op welk adres kun je deze trouwens het beste
bekijken/passen? Draagt ie nog wat groter dan z’n
40mm doet vermoeden met z’n kast?
Die GS is gewoon über chique, stel je voor dat je
die op je nachtkastje hebt liggen… Een genot!
Mijn bedoeling was te zeggen dat Rolex en Seiko wat mij betreft een totaal verschillende belevingswaarde vertegenwoordigen. Hoe mooi GS ook is, voor mij blijft Rolex gevoelsmatig superieur. Misschien wel helemaal ten onrechte. Het is een gevoel…kejje niet uitlegguhh:D
Als ik een Rolex mag kiezen, dan een mooie vintage stalen Datejust met gouden wijzers en gouden indices op een schitterende kastanje/honingkleurige band. Als ze die nu eens gaan maken in 40-42mm dan klapt het virus er bij mij echt in:D En dan bedoel ik dus een retro versie, niet de huidige Datejust 2 (veel te clean).
Iets zoals dit horloge, wat onlangs werd aangeboden door AWCO (ook hun foto). Helaas dus alverkocht:(
die GS is prachtig… weg met die Explorer, je houdt toch nog 2 lexen over? Eigenlijk appels met peren vergelijken. Haal het deksel maar eens van die Explorer
Best wel grappig wat ik hier bijgeleerd heb sinds ik dit forum bezoek. Had nooit gedacht dat iemand een topic zou plaatsen of hij zijn Rolex weg zou doen voor een Seiko, en dat er ook nog andere leden hem aanmoedigen dat te doen
Wil er iemand zijn Rolex ruilen tegen mijn Seiko ? Was een kerst cadeau van mijn vriendin maar wil een serieuze ruil toch in overweging nemen X(
O ja, doe ik er die Swatch gewoon bij
Hoe dan ook. Een Rolex, eenmaal in bezit, onderschrijft dat gevoel.
Misschien is de explorer geen goede tegenhanger voor de GS. Een datejust is dat wel. Beide echte dress.
Zoals monaco en anderen terecht aangeven: de explorer heeft meerdere gezichten.
Een vintage datejust is prachtig. Van de nieuwere modellen en dan natuurlijk die met de fluted bezel heb ik nog niet zo iets van wauw, die wil ik heeeel graag hebben.
Ik had een prachtig blauwe 1601. Verkocht, en dat was dom, want die was in strakke staat.
Tempus Fugit Schreef:
Mijn bedoeling was te zeggen dat Rolex en Seiko
wat mij betreft een totaal verschillende
belevingswaarde vertegenwoordigen. Hoe mooi GS ook
is, voor mij blijft Rolex gevoelsmatig superieur.
Misschien wel helemaal ten onrechte. Het is een
gevoel…kejje niet uitlegguhh:D
Als ik een Rolex mag kiezen, dan een mooie vintage
stalen Datejust met gouden wijzers en gouden
indices op een schitterende
kastanje/honingkleurige band. Als ze die nu eens
gaan maken in 40-42mm dan klapt het virus er bij
mij echt in:D En dan bedoel ik dus een retro
versie, niet de huidige Datejust 2 (veel te
clean).
Ik zou puur op het oog zeker voor de Seiko gaan.
Wat een ongelooflijk mooi horloge is dat. Raak je volgens mij nooit op uitgekeken.
Tijdloze beauty!
Groeten,
Marijn