Grand Seiko of toch Rolex

rkonings Schreef:

wat kost zo’n Grand Seiko eigenlijk?

Verschilt natuurlijk per model, maar zijn toch wel vaak n paar duizend.

Jee… moeilijke keuze hoor als je zo een fan bent van de GS.
Ik heb de Explorer 36 mm en ik moet je zeggen dat ik hem pas na een paar jaar steeds meer ga dragen en het is echt een schitterende klok.
Ik ben er steeds meer van gaan houden ,aan gehecht zeg maar.
Inderdaad op het eerste gezicht een beetje saai…
Ook inderdaad een kameleon op verschillende banden.
Ik zou zeggen doe hem niet te snel de deur uit en spaar door voor de Seiko erbij,altijd heerlijk om af te wisselen…

Na je Mega ‘Psycho Seiko sale’, zou ik er een Mega Psycho Seiko voor terug kopen.

Wat een onnavolgbaar mooi horloge die GS zeg !

Heb nou laatst toevallig nog eens uitgebreid (goed) naar Rolex staan kijken ( kwam er toevallig nog een nononono ongegeneerd binnen met een replica ) : mooi nagemaakt he ?! ha ha ha :S Heeft Rolex die zo gemaakt ? Ja , maar niet met die kleur plaat…
Werd nog ( vanzelfsprekend ) met grootst mogelijke ‘respect’ behandeld, want je weet natuurlijk maar nooit…(!?)
Hopeloos…

Een deurtje verder op : Blancpain. Wat mij betreft ook al vele malen stoerder…

Maar ik dwaal af.

Ik vind die GS van een ongekende schoonheid! Laat Less is More dan een understatement zijn…

Fijne jaarwisseling & beste wensen alvast allemaal.:)-D
Kijk uit met vuurwerk, want op een mismaakt handje staat zelfs die GS nog als een dweil…:)o

Ik zou de Explorer niet wegdoen.
Ik herken echter wel het gevoel bij een GS, loop zelf ook al jaren te twijfelen er 1 aan te schaffen. Sinds kort verkoopt Brunott in Rotterdam ook GS. Niet dat ze heel veel keuze hebben, maar ze kunnen wellicht alles bestellen en je kan een klok eens in het echt zien/voelen. Prijzen zijn wel fors. Ik vind overigens de nieuwe Seiko Brightz sdgm met champagneplaat ook schitterend. Uiteraard geen GS maar wel een mooi alternatief tegen een veel aantrekkelijker prijskaartje om eens te proberen.

Ik zou de Explorer houden! Echter, de GS is ook een geweldig klokje. Ik ben vandaag in Amsterdam bij de Seiko Store geweest. Daar hebben ze een hele collectie GS’jes, waaronder ook dit model. Ze hebben een hele mooie collectie van allerlei verschillende Seiko’s. Is het bezoeken zeker waard.

Goed om te lezen, ga er binnenkort ook eens passen. Want hoe langer en meer filmpjes kijk, des te mooier ga ik die GS’jes vinden.

Ik zit net te kijken naar die grand Seiko en dat ziet er erg goed uit…
Echter ik zit met het gevoel van …het is toch een Seiko…
Met zulke bedragen denk ik toch na over de rest waarde en die zie ik toch (veel)zakken bij het tweede hands aanbod.
Dit heeft niets te maken met de kwaliteit want die zit vast snor,misschien wel beter dan de lex?
Maar zeker zou IK een Rolex niet weg doen voor een Seiko

1 like

Klopt. Ik heb vandaag bericht gekregen dat ze in Amsterdam een exemplaar hebben. Prijs 5950 euro…
Morgen even kijken in real life.

Schreef:

Ik zou de Explorer houden! Echter, de GS is ook
een geweldig klokje. Ik ben vandaag in Amsterdam
bij de Seiko Store geweest. Daar hebben ze een
hele collectie GS’jes, waaronder ook dit model. Ze
hebben een hele mooie collectie van allerlei
verschillende Seiko’s. Is het bezoeken zeker
waard.

Gelukkig een gebruikt exemplaar gevonden. Tja, dan kan je niet eerst een advertentie maken en afwachten of de Explorer een beetje vlot verkoopt.
Dus gelijk vandaag besteld. Want 6000 euro nieuw in de Seiko boutique is me echt te veel. Die bedragen heb ik niet over voor een horloge. Ook niet voor een Rolex.

En nu dus wachten op 1 van de 700 exemplaren … en ondertussen bedenken wat ik met de Explorer doe. Ik denk toch verkopen, want mocht ik hem gaan missen en weer terug willen is dat geen enkel probleem. Genoeg aanbod.

.

Een gebruikt exemplaar?? En als ik zou mogen vragen…, heeft 'ie veel afgeschreven?
Ben nu al héél benieuwd naar de foto’s!

Anders ik wel. Alvast gefeliciteerd Paul!

Dick

Erik de Gast Schreef:

Een gebruikt exemplaar?? En als ik zou mogen
vragen…, heeft 'ie veel afgeschreven?

Deze komt uit Japan. De nieuwprijzen met Seiko Nederland zijn niet te vergelijken.
Seiko Japan 486000 Yen omgerekend +/- 3350 euro excl.

Bij Seiko Nederland 5950 euro. Voor dat geld kun je hem dus zelf ophalen wanneer je er dus nog een vakantie Tokyo aanplakt.

Erik de Gast Schreef:

Een gebruikt exemplaar?? En als ik zou mogen
vragen…, heeft 'ie veel afgeschreven?

Seiko boutique klinkt beter dan kijkshop.

Ik begon dit topic met wat ongeloof te lezen, omdat ik dacht dat de TS een grapje maakte.

Seiko of Rolex?

Maar het blijkt dat Seiko een merk met meerdere gezichten is.

Toch kan ik niet warm lopen voor dit merk.

Sorry :wink:

Alhoewel ik de GS mooi vindt zou ik toch de Explorer houden.

vierport Schreef:

Deze komt uit Japan. De nieuwprijzen met Seiko
Nederland zijn niet te vergelijken.
Seiko Japan 486000 Yen omgerekend +/- 3350 euro
excl.

Bij Seiko Nederland 5950 euro. Voor dat geld kun
je hem dus zelf ophalen wanneer je er dus nog een
vakantie Tokyo aanplakt.

Das niet mis. Veel voorpret!

Seiko doet met haar prijsbeleid kennelijk dus geen moeite om zichzelf in Europa een positie te verwerven in het hogere segment. Absurde verschillen(TD).

Niet dat ik het rechtvaardig, maar je moet niet vergeten dat de Grand Seiko lijn pas sinds 2010 beschikbaar is buiten Japan.

Tempus Fugit Schreef:

Seiko doet met haar prijsbeleid kennelijk dus geen
moeite om zichzelf in Europa een positie te
verwerven in het hogere segment. Absurde
verschillen(TD).

Juist daarom zou ik als fabrikant zeer waakzaam zijn met betrekking tot het “officiële” prijsbeleid. De inruilprijs staat gevoelsmatig toch al zwaar onder druk omdat Seiko niet bekend is met dergelijke hoge prijzen. Rolex kun je toch aan de andere kant van de wereld ook niet kopen voor ongeveer de helft? Kennelijk lukt het Rolex dus wel om de prijs te beheersen.

Heb je gelijk in.
De Japanse Yen staat nu wel erg gunstig. Verschil op dit bedrag is met een paar maanden geleden iets van 250 euro. Komt ook 21% invoer bij. Tel dat bij elkaar op.
Je blijft dan alsnog met de vraag waar is dat gat van 16-1700 euro.

Eerlijk gezegd zou ik niet weten wat bijv een subc in Zwitserland kost en bijv in Japan.

Tempus Fugit Schreef:

Juist daarom zou ik als fabrikant zeer waakzaam
zijn met betrekking tot het "officiële"
prijsbeleid. De inruilprijs staat gevoelsmatig
toch al zwaar onder druk omdat Seiko niet bekend
is met dergelijke hoge prijzen. Rolex kun je toch
aan de andere kant van de wereld ook niet kopen
voor ongeveer de helft? Kennelijk lukt het Rolex
dus wel om de prijs te beheersen.

Ik snap t sowieso niet helemaal. De Marinemaster zit in de standaard Duitse collectie voor 2000 euro. Bij de Seiko boutique moet ie uit mijn hoofd 2450/2850 kosten.