Tja, voor mij zou dit niet acceptabel zijn vrees ik. Het is op het randje maar hij staat ook nog schuin (en dat logisch maar dat stoort me meer dan de exacte uitlijning op het midden van het vlak).
Inderdaad, hij is gewoon wat te ver naar boven gedraaid. Gek hoe dat door de QC geraakt…
Daar heb je helemaal gelijk in. En daar ga ik het op houden ook denk ik, storend of niet. Ik ga het zien ![]()
Ik heb eens een collage gemaakt van alle GS’en met datum die ik gehad heb en de meeste zitten perfect. De sbgx261 zit misschien wat afwijkend, maar zelfs daar bijlange niet zoals de slgb. Ik ga nog eens doorvragen bij de AD, we zien wel wat eruit komt. Desnoods wacht ik op de volgende batch ![]()
WOW!
Ik heb ook zo’n vermoeden… ![]()
Voor een Seiko 5 nog net.
Bijzonder storend op een €10k horloge.
Met wat ik heb gezien zou ik dit niet aanvaardbaar vinden. Ze doen het goed op tientallen andere typen GS. Wat is dat dan ineens voor klets dat de datum hier anders is uitgelijnd omdat je er schuin op zou kijken?
Nee hoor. Het is een evidente horreur.
Ik heb vier van die dingen liggen met datum, en zo gaat het hier niet. Ik zou dat niet trekken op een SBGX, laat staan een horloge van 10K. Ik trok het ook niet op mijn junghans van 1100 euro.
Daarvoor moet de eerste batch ooit verkocht geraken.
Heel mooi!
Zo heb ik het ook gemeld bij de AD. Ze hebben mijn opmerking nog eens doorgegeven aan GS en een nieuwe bestelling geplaatst. Ofwel gaat deze retour ofwel wacht ik op de volgende waar de datum wel perfect staat. Ik heb er wel geduld voor, het moet gewoon helemaal juist zijn ![]()
Het is vreemd, het is toch geen nieuwe mechaniek in het uurwerk. Maar misschien zijn de datumschijven uniek voor deze maat, en hebben ze die net verkeerd geprint. Dat lijkt me de meest aannemelijke verklaring.
Wat de reden ook is, feit is dat de QC gewoon gefaald heeft.
Dat lijkt me wel heel eenvoudig gefixt, dat laat je toch niet doorgaan? Maar datums goed zetten is nu ook geen rocket science, dus ik heb er geen betere verklaring voor alleszins.
GS laat wel vaker eens een steekje vallen sinds het opschalen van de productie. Maar goed, ze zullen het wel oplossen met tijd neem ik aan.
Nou ik heb een limited van 500 stuks uit 2014. Nog van ver voor het opschalen van de productie. En daar mist op meerdere plekken verf van de rand van de rehaut. Ik heb geen reden om aan te nemen dat dat niet vanaf nieuw zo geweest is. Ik moet nog altijd eens kijken of ze dat kunnen fixen.
Dit topic is wel een beetje een u-turn aan het maken ![]()
Ah kijk, het kan altijd dus… zelfs bij de Japanners
.
Zolang het maar opgelost geraakt kan ik er mee leven. En sommige dingen kan ik wel mee leven, zolang het niet “in your face” is. Zoals de bubblegate bij de sbgw231 bv, wat je bijna enkel merkt op foto’s. Of de rehaut van mijn ex SBGP007 die ook niet perfect tegen de wijzerplaat zat.
Jij kan er blijkbaar ook mee leven, anders was ie allang op reis richting Japan vertrokken vermoed ik.
Je bedoelt dat we niet eindeloos lyrisch blijven over de perfectie van een GS?
U slaat de spijker op de kop!