Grand Seiko releases op Watches & Wonders 2022

ICE blue baby. Altijd lekker. :sunglasses:

Gaat uitstekend op 'n self made 8mm dikke rund lederen band i.c.m. een “Oriëntstar Somes” gesp

Helaas geen betere foto van deze sluiting, maar geloof mij, een prachtige combinatie.

Ja, toch wel. :smile:

Mooie ronding en perfect passend bij de “229”

2 likes

Haha cool een Orient gesp op een GS. Past ergens ook wel. :slightly_smiling_face:

1 like

Zeker, bijt elkaar zeker niet.

Heb/had ik niet over nagedacht. Ik zag/zie alleen maar een echt prachtige solide gesp. :slightly_smiling_face:

1 like

Joe Kirk is present op Watches and Wonders en werd gevraagd iets te vertellen over de “Kodo”.

1 like

Zelfs de nieuwe prachtige slga015 heeft nog weer die bestaande enorme sluiting. Hadden ze er niet ook gewoon een kleine GS sluiting bij kunnen leveren?

4 likes

Ja ik zie het. Nog steeds " same old same old " :thinking:

Eens, waarom niet deze? Wie gebruikt er trouwens die duiker extensie.

1 like

:wink:

2 likes

Mijn gevoel zegt dat Grand Seiko zich te veel laat leiden door internals in plaats van externals. Alle releases zijn 43mm plus (op de 41mm GMT na, en tourbillion geen idee). Ik denk nog steeds dat dit voor het leeuwendeel van de horloge liefhebbers een slagje te groot is. Naast dat Grand Seiko een echt knap staaltje horlogerie levert, denk ik dat de focus iets meer op de ‘externals’ moet liggen om de verkoop een goede slinger te geven.
Los van dat, ben ik zelf niet een groot fan van de looks in het algemeen van e.g. de nieuwe chronograaf GMT, of de duiker. Ook vind ik ze vrij aan de prijs voor een Grand Seiko.
De snowflake GMT vind ik wel wat hebben, en ik denk met 41mm en die bezel dat die heel draagbaar is voor veel mensen.

Wat is in je verhaal de definitie van internals en externals??? Zit hier met een baby op de arm midden in de nacht, maar snap niet echt wat je zegt.

Vind verder alle releases tof maar veel te groot.

Ja is een beetje vage definitie die logischer klonk in mijn hoofd :rofl:
‘Internals’ bedoel ik vooral een verbeterd uurwerk mee, zoals bijvoorbeeld de halve seconde tijdsverschil per dag. ‘Externals’ bedoel ik meer de algemene case omvang mee, maar ook wel dingen als de wijzerplaat etc. De looks in het algemeen.

Oh en edit, succes met de baby… :baby_bottle:

1 like