Grand Seiko releases op Watches & Wonders 2022

Wie heeft dat al kunnen meten? Want dat is een stuk meer dan mijne, die zelf gemeten, 50.4 mm zijn. Ik denk dat daar iets niet klopt.

Wat ook altijd scheelt is of je lug-to-lug meet tussen de springbar gaten, of de max buitenmaat van endlink tot endlink.

‘T Mosso from the Watchbox dot com’ vermeldt altijd beide maten. Dat vind ik altijd wel prettig aan zijn filmpjes. Zijn pols geeft een referentie. Alhoewel ik zijn ‘I think you can wear this watch on a wrist 13 cm and up’ vaak wel wat optimistisch vind :slight_smile:

3 likes

GS geeft op zijn site 51,5 als lug-to-lug

1 like

Thanks, als ik me goed herinner geven ze voor de mijne 51mm op (zelf dus 50.4 gemeten).
Als ik die vorm zie gaat dat horloge aangenamer dragen dan een SBGA229 bv.
Maar hey, YMMV :wink:

1 like

Ik ben het met je eens, ik draag dan ook graag mijn SPB153. Met 42,7 mm groter dan de nieuwe GS GMT maar mijn polsen vinden een lug to lug tot 47 prettig.

Zoals je zegt blijken de specs niet geheel met de realiteit te stroken, des te meer ik wil passen!

Wat vinden we van het toegepaste uurwerk?

2 likes

Ik blijf 'm geweldig vinden. Maar 8.5k…no chance. Zo jammer dat GS qua prijzen zich hoger in de markt wil zetten. :disappointed_relieved:

3 likes

Dit vind ik wel weer heel vet hoor! Blauwe plaat vind ik zelf net wat meer geslaagd zo op het oog dan het blauw van de SBGY007 :face_with_monocle:. Groene plaat overigens ook goed te pruimen :ok_hand:

Edit: en geen limited. Gek-ken-huis!

4 likes

De vlag mag uit! :grin:

37mm. :disappointed_relieved: Benieuwd of de lichtblauwe variant wellicht iets groter oogt. Verder fantastisch mooi. :ok_hand:

3 likes

Ik heb mij gisteren al voor deze op de lijst laten zetten. Ben benieuwd hoe hij in het echt is

2 likes

fraai model. Ik denk dat deze door de kleur zelfs met 37mm genoeg presence heeft

1 like

Nice! De blauwe? Is er iets geroepen over de levertijd?

De blauwe ja. Levertijd wisten ze niet, want hij was pas net aangekondigd

1 like

In de US zou deze beschikbaar zijn 04.2022. Nog geen info over beschikbaarheid in Europa.

:sunglasses:

11 likes

Blijft toch één van de mooiste high-end duikers op de markt. :+1:
Vind het altijd vreemd dat er hier zo erg wordt op afgegeven.

1 like

Ik vind 'm ook geweldig…vooral de Ti versie. De sluiting daarentegen…brr. :confounded: Zo lomp. Wel functioneel.

1 like

Wel ja, dat ook, iedereen kapt op die sluiting. Maar aan de arm merk je daar niets van. Die doet wat ze moet doen en meer. Ze vinden het daar in Japan toch goed, form follows function, en ze gaat niet gauw verdwijnen lijkt me. En ik denk echt niet dat ze die zo laten om geld te sparen, ze vinden het daar gewoon ideaal voor een duikhorloge.

4 likes

Dat is zo.

2 likes

Yep !!!

Zeker zeker, maar de stalen versie draagt ook best oké.

So true. Ik heb de stalen band omgedraaid zodat , als de microverstelling in werking is, er niet zo’n dun stukje staal :open_mouth: in het zicht is. En dat werkt.
GS loopt zwaar achter in de betere snelverstelbare stalen sluitingen. :unamused:

1 like

En doet het zo te zien ook prima op iets anders dan de stalen band. :ok_hand:

2 likes