Grand Seiko SBGH287

Een goedemiddag,

Momenteel ben ik in de markt voor een SBGH287, met de oh zo mooie en bekende ‘Blue Snowflake’ of ‘Snow on the blue lake’ dail.
Pange horloges heeft er maar liefst 2 (!) te koop ondanks de gelimiteerde oplage van 140 stuks die bovendien alleen verkrijgbaar waren in de GS boetieks van de Thong Sia Group in Azië.

Hieronder de linkjes van de twee horloges.

https://pangehorloges.nl/grand-seiko-sbgh287-stalen-band/

https://pangehorloges.nl/grand-seiko-sbgh287-blue-blizzard/

Hieronder enkele plaatjes van het horloge met stalen band:

Hieronder enkele plaatjes van het horloge met leren band:

Beide horloges worden geleverd met doos en papieren.
Met de stalen band (waar de leren band extra wordt bijgeleverd) kost €8650,-
Die met de leren band (ongedragen en in stickers) kost €8150,-

Mijn vragen aan jullie, oh wijze horloge connaisseurs:

  • Is Pange horloges een legitieme horlogehandelaar? Heeft iemand hier ooit eens een horloge gekocht daar?

  • Hoe kan ik checken dat dit een echte is en geen goeie nepperd? Ik vind het namelijk verwonderlijk dat er van de 140 stuks die er ‘wereldwijd’ gemaakt zijn Pange er maar liefst 2 te koop heeft staan. Alles kan natuurlijk maar dit is wel een vraag die bij mij opkwam.

  • Tenslotte en dit is puur voor de leuk; wat vind je van het horloge en waar zou jij/ jullie je keus op vallen? Ik leun meer richting de leren band, mede omdat ik leer lekkerder vind dragen (niet zo zwaar en ik heb geen ervaring met Seiko staal) en dat het exemplaar is die blijkbaar ongedragen is. Daarnaast scheelt het 5 meijertjes en omdat ik van Amsterdam naar Dordrecht moet rijden haal ik, met de huidige benzineprijzen, daar mijn brandstofkosten uit.
    Pange zit kennelijk in Dordrecht maar ze hebben geen winkel. Echter geeft mijn contactpersoon van Pange aan dat ik voor een bezichtiging toch echt naar Dordrecht moet komen. Waar we dan afspreken weet ik ook niet. Misschien lekker in de Starbucks ofzo.

:popcorn:

Ik heb gehoord dat hij er vier had.

11 likes

Pange kan je wel wat kopen. Denk ik.

@vierport heeft goede connecties met hem. Hele goede :rofl:

3 likes

Ik denk niet dat een professionele handelaar jou in de vensterbank van een Starbucks laat zitten.

Heb je het hem al gevraagd?

Heet dat contactpersoon toevallig Paul? Doe hem dan de groetjes van ons.

4 likes

Kopieer apparaat?

Zoekfunctie gebruiken is ook een optie.

Maar ja, Paul is een geschikte vent. Kocht een Chronomaster van 'm, was gezellig, en hij stuurde me pardoes twee schroevendraaiers na om de band in te korten.

Als je het niet vertrouwt, niet kopen. Ik durf m’n hand voor ome @vierport in het vuur te steken.

Niet doen. 44GS kast op leer is kut. Die moet je op staal dragen.

Ik denk dat het met deze toonzetting als vertrekpunt fijn zakendoen gaat worden. Hij huurt een stukje kantoorruimte in Dordrecht. Daar kun je dingen bezichtigen, punt. Gelukkig is de man een professional, zal ik maar zeggen.

En doe die Ping Peng Pange met name ook de groeten van @vierport. Long taim no sie, heb ik gehoord.

4 likes

Maar euh, Pange = @vierport

Gewoon lekker naar Dordrecht, al komt hij bij mij thuis bezorgen. :innocent:
Legitiem? Ja dus.
Zoveel van deze GS? Connecties.

1 like

Succes met je aankoop bij Paul! :wink:

1 like

Hoe dan? :slight_smile:

Mooi ding, al ben ik geen fan van GS poederblauw, ik zie ze liever in roze, off-white of donkerblauw, zeg maar.

Quartz en Spring Drive.


:wink:

Succes met de aankoop man. Paul gaat je goed helpen, en ik kan je uit ervaring zeggen dat GS bracelets makkelijker schroeven dan Chronomaster bracelets. :slight_smile:

1 like

Wow dit gaat snel.
Maar ik begrijp dat @vierport Paul van Pange is dus, weet ik dat ook weer.
Ik had hem niet gevraagd waar we in Dordrecht af zouden spreken. Zelf gaf hij dat ook niet aan en wordt op de site ook niet duidelijk gecommuniceerd.
De GS kast op leer lijkt op de foto’s niet echt mooi mee te glooien maar goed een foto zegt veel maar niet alles. Wellicht als ik de stalen band in handen heb dat ik voor de stalen ga. Daarvoor moet ik het horloge in de hand hebben gehad.
Op naar Dordrecht dus…

2 likes

Dat is correct. Ik heb vijf jaar lang deze jongen gehad:

Dat was een 10mm dikke quartz, en zelfs daar had je op leer uitstekende lugs. Die 44 GS kasten moet je echt, echt op staal dragen, zeker de dikkere.

Sorry mensen, voor wie dit op leer doet. Ik zie het niet.

Yup. Passen is weten, of zo.

Ik zou zelf wel wat moeite hebben met zo’n groot premium voor een nieuw horloge.

Ik vind hem mooier op leer maar de set voelt voor mij incompleet als je de stalen band er niet bij koopt

Tiffany toch? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Seiko leren banden moet je in het echt zien en om de pols voelen. Ik vind ze zelf meestal te glimmend en ze vallen vaak erg ruim.

Just my 2 cents…

1 like