TL;DR: horloge mee op vakantie genomen, veel gedragen, foto’s gemaakt.
Dag HF’ers,
Ik ben deze zomervakantie met mijn gezin door Maleisië en Singapore gereisd. Ik had me voorgenomen om tussendoor niet te posten ivm de veiligheid (ook al hebben we iemand die op ons huis past) maar plaatjes schieten van horloges zit diep ingebakken naar 5 jaar lidmaatschap hier dus ik wilde toch vastleggen waar ik en mijn horloge allemaal geweest zijn.
Nou ben ik in 2021 deze hobby in gerold doordat ik op zoek was naar welk horloge Sergio Hermans droeg op tv (bleek een Milgauss). Sindsdien ben ik op zoek naar het ideale stalen luxe gada horloge. Geïnspireerd door @bwatched (die gaat zwemmen met zijn daytona) en @Fate_Amenable_To_Change (die altijd roept dat Grand Seiko’s allemaal onder alle omstandigheden kunnen) heb ik dit jaar mijn GS SBGN027 meegenomen op vakantie. Ik heb nog even getwijfeld over een g-shock (lekker robuust en niet te duur), een duiker (MM300) of mijn andere Grand Seiko (kwarts 44GS), maar uiteindelijk is het deze geworden want 1) 200m waterdicht met schroefkroon, 2) GMT, 3) lume, 4) Grand Seiko dus tof, 5) lekker plat. Daarnaast is het staal en kan dus beter tegen zonnebrand en deet dan het resin dan de g-shocks. Het is ook een horloge dat ik nog wel eens naar kantoor draag en dan is het natuurlijk leuk om er wat herinneringen bij gemaakt te hebben op een supertoffe reis.
Hieronder de foto’s, veel plezier.
Het begint allemaal met de KLM uiteraard.
Ter plaatste (Kuala Lumpur) aapjes kijken en een beetje zwemmen.
Op naar de volgende bestemming en gelijk een welkomstdrankje aldaar.
Lekker met een bootje op pad (één keer rustig de natuur bekijken, daarna racen en splashen).
Theevelden en jungle bezoeken.
Beetje shoppen en tempels bekijken.
Je kunt echt overal superlekker eten.
Nog veel meer zwemmen.
Tegen het einde van de reis waren we dus in Singapore waar ik nog even met de AP-gesponsorde klok in de Garden by the Bay op de foto ben gegaan.
Overigens viel met bij het horlogeshoppen, wat je daar kunt doen tot je erbij neervalt, op dat mensen een Grand Seiko wel een stuk sneller herkennen en waarderen dan in Nederland, superleuk. Ik heb in Singapore de Ushio 300 gepast maar daar ben ik niet door weggeblazen.
Misschien binnenkort nog een keer bekijken. Overigens blijken de Singaporezen een sterke voorkeur voor de groene, de verkoper in de boutique wist te vertellen dat dit komt omdat het water van de Singapore rivier ook groen is.
Tot slot op het randje van de vakantie nog een oorontsteking opgelopen door al het zwemmen dus helaas langs de huisartsenpost en ziekenhuis. (GS bleek meer waterdicht dan mijn gehoorgang).
Was kiele-kiele of ik terug mocht vliegen maar uiteindelijk was verlengen niet nodig. Gelukkig maar want we hadden allemaal wel een beetje genoeg van het gereis.
Dank voor het lezen.