Grand Seiko SBGW231: De perfecte dresswatch?

Hallo allemaal,

37mm, crème witte wijzerplaat met applied hour markers, zwarte alligator leather strap en een schitterend inhouse manual wind movement met display caseback met een 72 uur power reserve. Dat is de Grand Seiko SBGW231.

Heeft Grand Seiko de perfecte dresser gemaakt? Wat vinden jullie?

Grand Seiko SBGW231

  • Geslaagd
  • Niet geslaagd

0 stemmers

Ik vind het werkelijkwaar een schitterend horloge. Voor de ideale dresswatch vinkt deze Grand Seiko wellicht alle punten af. De prijs bedraagt 4300 dollar. Schappelijk prijs gezien afwerking en specs, maar toch zou ik zelf niet zo snel 4k voor een Seiko neerleggen. Maar dat ligt meer aan mij dan aan dit prachtige horloge of Grand Seiko zelf. Ik vind deze Grand Seiko zeer geslaagd! Ik ben benieuwd naar jullie meningen!

MvG Ralph

10 likes

Vind het op zich een ‘geslaagd’ horloge, maar …

… nee!

Dus, “niet geslaagd”. Sorry. :wink:

2 likes

Wat is dit nou weer voor zinloze poll. Dat ding is geweldig. :heart_eyes: Check die foto’s.

7 likes

Ik vind hem persoonlijk te bleek

2 likes

Gezien de vraagstelling zou ik logischerwijze enkel nee kunnen antwoorden. Het is een prachtige dresser, maar niet dè perfecte dresser. Die bestaat niet. Toch heb ik ja gestemd :wink:

P.S. Of het de perfecte dress band is, is weer iets anders. Mij passen de Seiko banden met die sluiting nooit…

Hij is prachtig! Maar voor een echte dress watch net te dik.

3 likes

Eens

1 like

Schitterend horloge! Mooie foto.

1 like

Nee hoor, gewoon mooie foto’s delen. Nothing more nothing less.

Wat de rest ervan vindt boeit mij geen pepernoot zolang ik mijn horloges maar de bom vind :yum:

1 like

Zo is het! :ok_hand:

Terug naar die Seiko, ûh Grand Seiko… mooi maar geen ‘perfecte’ dresswatch wat mij betreft. Oh wacht, dat had ik al gezegd. :sunglasses:

1 like

Het waren mooie foto’s, maar zo vaak achter elkaar?

:joy:

2 likes

Kon niet kiezen :see_no_evil:

2 likes

Let niet op de tijd btw, had geen zin om m op tijd te zetten

1 like

Dat was niet mijn bedoeling. Ik kaart gewoon aan dat ondanks dat ik het horloge ontzettend geslaagd vind en misschien wel de perfecte dresswatch ik zelf niet gauw zo’n bedrag zou uitgeven (omdat er Seiko op de dial staat). Daarna zeg ik letterlijk dat ligt meer aan mij dan aan het horloge of Grand Seiko zelf.
Niet bedoeld om te stoken maar een punt/gevoel dat wellicht andere ook herkennen. Desalniettemin denk ik dat Grand Seiko qua afwerking en perfectie bijna niet te evenaren is.

2 likes

Ik heb deze GS en ben er heel erg blij mee.

De maat, afwerking, het mooie handwind uurwerk, de relatief brede lugs, het iets gebolde glas. Ik vind het allemaal prachtig.

40 likes

Schitterend! :heart_eyes: :+1:

Het horloge draagt wel iets groter dan 37mm of lijkt dat maar zo?

1 like

Valt mee, de foto vertekent nogal. Hij draagt vind ik echt wel als 37mm. Voor een dresser een mooi ingetogen maat. En het feit dat er Grand Seiko op staat maakt hem nog meer understated. Precies wat een dresser moet zijn. Ingetogen, maar stiekem heel erg mooi.

10 likes

Helemaal mee eens. Dat ingetogen Grand Seiko op de dial draagt dus wellicht bij aan het feit dat het de perfecte dresser is :blush::+1:

1 like

Mooi. Heel mooi. GS als merk überhaupt.

Ik vind de 253 mooier. Maar goed. Ben bevoorrecht.