Grand Seiko SBGW255 - kopen of niet?

Allen, ik kan een SBGW255 kopen voor een prijs boven list… maar wel nieuw en compleet. Ik vind hem erg mooi, maar heb ook al de sbgw231. Aan de andere kant, ben ik hem ook zo weer kwijt als ik hem wil verkopen denk ik…

Wat vinden jullie?

• Niet doen natuurlijk, de sbgw231 is veel mooier!
  • Gelijk kopen als je de kans hebt, prachtig ding!
  • Goede belegging, maar wat een lelijk ding! Je loopt geen risico als je er vanaf wilt.

0 stemmers

3 likes

Neen

8 likes

Ik ben verwend, ik wil plaatjes

2 likes

:point_up_2:

4 likes

Ik weet niet hoeveel je moet betalen. Maar het is een echt een prachtig horloge, die 255.

U mag stemmen

Ik mis mijn antwoord in de pol…

1 like

“Nee, want boven list” is geen optie :wink:

6 likes

Ik mis Drebin’s antwoord in de pol

1 like

Ik vind hem gaaf. Zeker met die groene band.

1 like

een advertentie zou toch niet nodig moeten zijn ? :sunglasses:

https://forums.watchuseek.com/f642/new-japan-boutique-only-model-baby-peacock-sbgw2055-5065285-5.html

Je mag het helemaal zelf beslissen maar een GS boven list?
Niks is wat mij betreft een prijs boven list waard. Even er van uitgaande dat list gelijk is als adviesprijs dan is dat een no go voor mij.

Ik vind overigens de GS van @tompj zonder fratsen 1 van de mooiste GS’en :+1:

2 likes

Dank!

De mijne is een stuk traditioneler qua kleurstelling en daarmee wel wat tijdlozer denk ik.

Deze blauwe is echter toch ook fantastisch. En dan combineren met die groene band is ook wel cool hoor.

2 likes

Zou hem niet kopen boven list, maar wat een prachtig horloge is dat.

Ook zeker waar, het is een mooi horloge maar om boven list te gaan…
Ik zou daar moeite mee hebben voor welk merk dan ook.

Die van jou is zo lekker strak en clean, kan gewoon altijd wat mij betreft.

1 like

Dat is waar. En een heel zekere investering is het ook niet. Bij GS weet je maar niet wat de tweedehands prijzen doen.

2 likes

Poeh, wat een prachtige GS. Ik weet niet veel van de schaarste en listprijzen met deze modellen, maar als je zeker weet dat je je ingelegde centen toch wel terug krijgt, why not?

1 like

Kopen als je m mooi vindt en dan lekker dragen. Kopen voor de handel zou ik niet met GS doen.
In het beste geval weet je dat met weinig afschrijving een tijdje een tof horloge hebt.

2 likes

Het is inderdaad niet zeker hoe veel je zou afschrijven. En om dan boven lijst te kopen is zonde.

Het is een prachtig horloge ook zonder fratsen verder maar wel een uitgesproken plaat. Heel mooi, dat wel maar net even lastiger dan een neutralere plaat.

Keuzes zijn lastig en wens de ts succes met de afwegingen. Maar hij is mooi, erg mooi

1 like

Ik zie er op Chrono24 eentje staan voor 4500 euro, maar als daar nog 25% import en BTW bij komt, dan wordt het wel een duur speeltje… Maar ja, uniek is uniek.

2 likes