Ja, had ik even moeten vermelden. Bij elke van de drie zal er wel iets uit de kist verdwijnen omdat ze alle drie een significante upgrade zijn.
Momenteel in de kist:
Grand Seiko Quartz SBGX063,
Nomos Orion 38 GRAU,
Tissot Navigator Heritage 160,
Edox Les Bemonts, maar die heb ik van mijn vrouw gekregen die dus zal niet zo snel vertrekken.
Verder een:
Seiko Presage en een Fromanteel Globetrotter.
De laatste twee zullen sowieso het âcircuitâ weer in gaan.
Deze. Ingetogen klassiek. Handwinder, dus meer âfeelingâ met het uurwerk. Helemaal als een soort van hommage aan je pa, herinneringen waar je in stilte van kunt genieten en in leven kan houden.
Dan zou voor mij een ingetogen handwinder perfect zijn. Succes met je keuze!
Begrijp ik geheelâŠlastige keuzeâŠmaar wel een leuke/mooie! Mijn voorkeur ligt denk toch wel bij de handwinder als meest klassiek model. Eigenlijk zoals Zulu hierboven aangeeftâŠik had het niet beter kunnen verwoorden.
Succes met de keuzeâŠzeer benieuwd wat het uiteindelijk wordtâŠ
Seikoâs heb ik niet in mijn bescheiden collectie, maar als ik een afbeelding van een âsnowflakeâ tegenkom, hier op het forum of in een van de horlogebladen, dan merk ik dat ik er naar blijf kijken, erg mooi!
Op de wijzerplaten van de nieuwe GS-modellen staat niet meer apart nog âSeikoâ vermeld, nog mooier dus, succes met je keuze!
Helemaal eens, echter, mijn vader was enerzijds een zeer ingetogen man, anderzijds iemand die wel robuust van de techniek was en zeker van de soms vernieuwende dingetjes of alternatieven, vandaar dat ik ook op deze keuze gekomen ben.
EDIT: Christiaan van der Klaauw stond bovenaan de lijst⊠prachtig, maar eenmaal om de pols⊠Helaas niets voor mij.
Heb ik overwogen, maar helaas de chronoâs zijn aan mij niet besteed. Ook de prachtige blauwe Aqua Terra stond op de lijst, maar helaas dat is toch maar weer âgewoonâ Omega.
Ik denk dat de SBGJ017 de mooiste aanvulling zou zijn op je huidige collectie.
Perfect te dragen als âgekleedâ horloge maar met de GMT functie heeft hij toch net dat iets extraâŠ
De Snowflake is top, echter vind ik de 41mm modellen i.c.m. de nieuwe branding en de Spring Drive indicator qua wijzerplaat niet goed gelukt. Een SBGA011 zou een ander verhaal zijn, maar je hebt de GS Quartz, wat qua karakter toch erg veel lijkt op de SBGA211/011. Prachtig horloge, maar in dit rijtje, in jouw omstandighedenâŠ
Ik heb de versie met zwarte dial van de SBGJ017 (019) mogen proberen in Amsterdam, erg van onder de indruk. Door het hi-beat uurwerk + GMT + datum, krijg je veel traditionele âhorologyâ om je pols mee in een klassiek ogend ontwerp (waar de Snowflake wat sportiever is door de kast en armband). Redelijk gezien zou dit mijn keuze zijn.
Maar, het is zoals je zegt een âonce-in-a-lifetimeâ-moment, en dan zegt mijn gevoel SBGW253. Mechanisch uurwerk (zoals het heurt?), mooi (speciaal) logo, mooi schuingedrukte tekst, mooi dekseltje met medaillon. Van de drie de enige die ik niet heb geprobeerd, maar als ik zo op de fotoâs afga⊠Wat een horloge. En in elk opzicht perfect voor bij een overhemd.
De Handopwinder en GMT op een gedeelde eerste plaats, en zou de keuze van de rest van de collectie laten afhangen.
Overweging: de GMT is misschien net wat unieker qua design, als je dat belangrijk vindt. High Beat is ook cool.
Je hebt een leuke collage gemaakt, maar toch even wat higher res fotoâs van de gedeelde eerste plaatsen wat mij betreft:
En de oervader van de handopwinder, hier in het goud:
Edit: ik zie nu je collectie-rijtje en misschien voegt de GMT wat meer toe. Aan de andere kant lees ik net de dikte en 14mm is al dik voor een duikhorloge. Of dat wat voor jou is moet je toch echt zelf afwegen. De Handopwinder is geen haar âminderâ, prachtig horloge.