Grand Seiko. Stel, je hebt de keuze... gemaakt

Ja, had ik even moeten vermelden. :wink: Bij elke van de drie zal er wel iets uit de kist verdwijnen omdat ze alle drie een significante upgrade zijn.

Momenteel in de kist:
Grand Seiko Quartz SBGX063,
Nomos Orion 38 GRAU,
Tissot Navigator Heritage 160,
Edox Les Bemonts, maar die heb ik van mijn vrouw gekregen die dus zal niet zo snel vertrekken.

Verder een:
Seiko Presage en een Fromanteel Globetrotter.

De laatste twee zullen sowieso het “circuit” weer in gaan.

De Snowflake en SBGW253 heb ik beiden om de pols gehad. De GMT alleen live gezien.

Inderdaad dik is hij best wel. Is één van de plussen en minnen in de overweging.

1 like

Deze. Ingetogen klassiek. Handwinder, dus meer “feeling” met het uurwerk. Helemaal als een soort van hommage aan je pa, herinneringen waar je in stilte van kunt genieten en in leven kan houden.
Dan zou voor mij een ingetogen handwinder perfect zijn. Succes met je keuze!

7 likes

Vandaar dat deze top drie best lastig is
 weliswaar een 1e wereld probleem, maar toch. :wink:

1 like

Begrijp ik geheel
lastige keuze
maar wel een leuke/mooie! :thumbsup: Mijn voorkeur ligt denk toch wel bij de handwinder als meest klassiek model. Eigenlijk zoals Zulu hierboven aangeeft
ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Succes met de keuze
zeer benieuwd wat het uiteindelijk wordt

1 like

Seiko’s heb ik niet in mijn bescheiden collectie, maar als ik een afbeelding van een “snowflake” tegenkom, hier op het forum of in een van de horlogebladen, dan merk ik dat ik er naar blijf kijken, erg mooi!
Op de wijzerplaten van de nieuwe GS-modellen staat niet meer apart nog “Seiko” vermeld, nog mooier dus, succes met je keuze!

2 likes

deze

4 likes

De springdrive natuurlijk :grinning:

1 like

Eigenlijk “twice in a lifetime” dan, als je er al één hebt. Idk maar ik zou in zo’n geval voor iets specialers gaan, iets persoonlijks, iets wat je aanspreekt en je aan je vader herinnert op één of andere manier, niet iets waarvan je op een forum moet vragen “welke zal ik nemen”.

Allereerst gecondoleerd met het verlies van je vader. Wat een mooi gebaar overigens vanuit zijn kant.

Verder zal je weinig aan mijn mening hebben. Vind ze alle 3 een beetje saai. Mooi en zeer verfijnd, maar voor mij te saai. (sorry forum)

Ik zou mezelf niet zijn als ik dan een (heel klein beetje) soortgelijk iets qua uiterlijk zou aanbrengen, oftewel:

Een Omega Seamaster aqua terra
(En dan specifiek dit model)

Prachtig horloge

Sterkte in je keuze!

6 likes

Helemaal eens, echter, mijn vader was enerzijds een zeer ingetogen man, anderzijds iemand die wel robuust van de techniek was en zeker van de soms vernieuwende dingetjes of alternatieven, vandaar dat ik ook op deze keuze gekomen ben. :wink:

EDIT: Christiaan van der Klaauw stond bovenaan de lijst
 prachtig, maar eenmaal om de pols
 Helaas niets voor mij.

Leuk traject dat wel.

1 like

Heb ik overwogen, maar helaas de chrono’s zijn aan mij niet besteed. Ook de prachtige blauwe Aqua Terra stond op de lijst, maar helaas dat is toch maar weer “gewoon” Omega. :wink:

1 like

Ik denk dat de SBGJ017 de mooiste aanvulling zou zijn op je huidige collectie.
Perfect te dragen als ‘gekleed’ horloge maar met de GMT functie heeft hij toch net dat iets extra

3 likes

SBGJ017 - GMT Hi-Beat

1 like

De snowflake !
Een plaat om bij weg te dromen !

De Snowflake is top, echter vind ik de 41mm modellen i.c.m. de nieuwe branding en de Spring Drive indicator qua wijzerplaat niet goed gelukt. Een SBGA011 zou een ander verhaal zijn, maar je hebt de GS Quartz, wat qua karakter toch erg veel lijkt op de SBGA211/011. Prachtig horloge, maar in dit rijtje, in jouw omstandigheden

Ik heb de versie met zwarte dial van de SBGJ017 (019) mogen proberen in Amsterdam, erg van onder de indruk. Door het hi-beat uurwerk + GMT + datum, krijg je veel traditionele ‘horology’ om je pols mee in een klassiek ogend ontwerp (waar de Snowflake wat sportiever is door de kast en armband). Redelijk gezien zou dit mijn keuze zijn.

Maar, het is zoals je zegt een ‘once-in-a-lifetime’-moment, en dan zegt mijn gevoel SBGW253. Mechanisch uurwerk (zoals het heurt?), mooi (speciaal) logo, mooi schuingedrukte tekst, mooi dekseltje met medaillon. Van de drie de enige die ik niet heb geprobeerd, maar als ik zo op de foto’s afga
 Wat een horloge. En in elk opzicht perfect voor bij een overhemd.

2 likes

Mijn medeleven met het verlies van je vader

De Handopwinder en GMT op een gedeelde eerste plaats, en zou de keuze van de rest van de collectie laten afhangen.
Overweging: de GMT is misschien net wat unieker qua design, als je dat belangrijk vindt. High Beat is ook cool.

Je hebt een leuke collage gemaakt, maar toch even wat higher res foto’s van de gedeelde eerste plaatsen wat mij betreft:

En de oervader van de handopwinder, hier in het goud:

Edit: ik zie nu je collectie-rijtje en misschien voegt de GMT wat meer toe. Aan de andere kant lees ik net de dikte en 14mm is al dik voor een duikhorloge. Of dat wat voor jou is moet je toch echt zelf afwegen. De Handopwinder is geen haar “minder”, prachtig horloge.

1 like

Verreweg de mooiste. Geen poespas, gewoon een strak tijdloos design.

1 like

Persoonlijk zou ik denk ik altijd voor één met een bracelet gaan, een mooie leren band is er zo bij gekocht. Kun je mooi zo nu en dan afwisselen.

1 like