Als ik lees dat de dikte 11,6 mm is, vind ik dat nog altijd een tikkeltje hoog voor een dress watch. Persoonlijk verkies ik ook het eenvoudige ontwerp van de SBGW231 zonder gangreserve en kleine secondewijzer en mag die laatste zelfs volledig verdwijnen wat mij betreft.
Precies. Dat zei ik al. Dat is ook mijn punt. Er lopen honderd keer meer mensen rond met een duikershorloge dat even dik is terwijl ze nooit duiken. Maar dan spreekt niemand over de dikte want dat is normaal. Ik kan je exhter verzekeren dat een GS GMT tien keer comfortabeler zit dan een moderne submariner. Begrijpe wie begrijpe kan.
Allemaal fantastische techniek bij de GS lijn, maar dit design kan me, net zoals vele GS-en niet bekoren. Veel te kleine seconde wijzer en op een rare plek (hoort natuurlijk op 6 uur) en die power reserve maakt het er ook niet mooier op. Jammer. Hoop dat ze het nog eens leren.
Oei, volgens mij wil (grand) seiko echt naar een hoger prijsniveau. Ik las de volgende prijzen:
De blauwe sbgk005 7.400 dollar
Goud sbgk006 19.000 dollar
Zwart sbgk004 29.000 dollar
Bruin/Amber sbgk002 29.000 dollar
Hartstikke goed. Maar ze zullen wel hun verkoopkanaal op hetzelfde niveau moeten brengen. Zolang de GS naast een duiker van 200 euro in de boutique lipv naast een sub bij Gassan gaan alleen de echte liefhebbers mee.
Vroeger misschien, maar tegenwoordig heeft men vaak meerdere horloges, al dan niet een smartwatch voor tijdens het hardlopen ofzo.
Dan kan het handig zijn dat ie een power rest reserve heeft. Zelf heeft mijn voorkeur dan wel op de achterzijde op zo een nettere klok. Ik heb dan ook liever een rustige wijzerplaat.
Vroegah konden ze het wel. Mijn KS automaat is geloof ik 10mm dik. Mijn LM special volgens mij nog minder, 9mm. Terug grijpen op wat ze vroeger deden zou ik zeggen. Hoeft nou toch ook weer niet allemaal zoveel meer te gaan kosten.
Is ook weer waar natuurlijk, maar het blijft tijdens de leukste periode (tijdens het dragen) maar een dood ding. Dus inderdaad: de achterkant is het beste, maar dat is wel erg zeldzaam volgens mij.
Je hebt een punt qua spreiding van de prijzen. Maar als ik nu kijk naar de duurste spring drives, zie ik prijzen van 15.000 euro.
Voor mijn gevoel wordt het spreidingsveld dus opgerekt naar boven.
Daarnaast vind ik de opslag voor een limited groot. Normaal zijn er vanaf prijzen van 4.000 euro voor de reguliere modellen. De bodem ligt dus ook hoger.
Als ik “Ik word gek” en “voor mij” (overigens met autocorrect spelfout er in, zeer ergerlijk) roep mag je er rustig van uit gaan dat dat een mening vertegenwoordigt, ja, dat is correct.
Da’s wellicht mogelijk, maar als ik hier op het forum kijk ben ik zeer zeker de enige niet. De hoeveelheid mensen die al geroepen hebben dat de Snowflake beter was geweest zonder de complicatie op de voorkant, dat het de plaat verstoort en de hoeveelheid mensen die roepen dat GS automaten te dik zijn is echt schrikbarend.
Als ze nou eens één a anderhalve mm van die GS dikte af kregen denk ik dat er veel meer mensen serieus naar zouden gaan kijken. Ik heb er in de boutique legio gepast, en uiteindelijk ben ik met een quartz de deur uit gelopen.
Het was de enige kast die in verhouding was. Dit was gewoon Zen,
En dat vind ik nog een dikkertje voor een quartz, eerlijk gezegd. Niet dat ik horloges van 3mm dik wil hebben, het moet wel iets blijven, maar dat doen allerlei merken gewoon beter voor veel minder geld, deels ook met complete standaard-uurwerkjes.
Ordinaire Hamilton Deckwatch van 41 (!) mm. Alsnog 10mm dik.
Zoals ik het zie heeft ieder bedrijf met een in-house uurwerk waarschijnlijk een percentage van de omzet geboekt voor R&D. Seiko heeft bijvoorbeeld 27 jaar gestoken in het ontwikkelen van Spring Drive, en ze deden er zeven jaar over om de 6159-7010 te ontwikkelen, oftewel de Tuna.
Dat betekent dat er R&D budgetten zijn die al dan niet omgebogen kunnen worden naar het ontwikkelen van een dunner uurwerk.
Als een Seiko verkoper gaat roepen “dat dat doorberekend gaat worden” is hij aan het voorsorteren op een ordinaire ongefundeerde prijsverhoging, en krijgen we dus het zelfde gelul als met Rolex: Er wordt meer geld in marketing dan R&D gestopt, en de klant eindigt met een duurder product.
De Tuna is ooit ontwikkeld omdat één professionele duiker een klachtenbrief had gestuurd (althans, zo vertelt Seiko het). Dan kunnen ze ook de kritiek van zo’n beetje elke forum-dweller van hier tot Singapore ter harte nemen en een dunner uurwerk te ontwikkelen.
Zonder plotseling een ridicule 2000 ballen te vragen voor een presage met platter 6r15 uurwerkje.