Grand Seiko x Hodinkee

Hallo allemaal,

Grand Seiko en Hodinkee hebben zojuist een limited editie uitgebracht. De grand Seiko Automatic GMT SBGM239. 39.5mm diameter en 13.7mm dik met onder de motorkap een Automatisch Grand Seiko 9S66 caliber met een display caseback met saffier glas. Power reserve van 72 uur en een water resistance van 30 meter. Prijs 5400 dollar voor de Amerikaanse markt only.

  • Geslaagd
  • Niet geslaagd

0 stemmers

2 likes

Je hebt m’n topic generator weer gevonden?

14 likes

Ziet er prima uit, maar voor mijn smaak is de kastvorm wat klassiek. Daarnaast had er wat meer kleur op gemogen, dit verhoogt de legibility ook wat. Beetje saai is ‘ie ook wel.

1 like

ik vind 'm wel oke… niet speciaal maar niks mis mee.

ik denk dat ik de Watchville app van m’n telefoon af knal, ik krijg allemaal dubbel nieuws te zien

2 likes

Niet geslaagd?

Nee, doe mij deze maar:

16 likes

Wil niet zeggen dat het horloge niet geslaagd is en dat ik Grand Seiko niet kan waarderen of niet mooi of niet goed vind. Het is alleen niet voor mij, dat kan toch?

the case is wearable 39.5mm wide and 13.7mm thick

voor zover een ijshockey puck draagbaar is

1 like

Het is alleen niet voor mij

Toch open je er een topic over :face_with_raised_eyebrow:

Ik vind deze trouwens helemaal niets, Grand Seiko moet gewoon zijn eigen ding doen en geen HodformonneyKee modellen uitbrengen.

1 like

Ja ik vind Grand Seiko prachtig en puur vakmanschap. Ik zou het alleen zelf niet kopen, voor bij mij in de collectie. Maar dan kan ik het toch wel waarderen?

Ik zou ook geen alfa romeo kopen, maar dat wil niet zeggen dat ik het geen mooie auto’s vind.

1 like

Ik vind hem niet bijzonder, dat kun je zowel positief of negatief opvatten. De prijs vind ik echter teveel, het is en blijft een Seiko, voor dat geld heb kun je ook een Rolex, Cartier of ander mooier spul aanschaffen.

Beetje jammer. De afwerking is onwijs van een Grand Seiko. Ik snap dat je soms eerder neigt naar een ander model of merk, maar het is wel snobbie om te zeggen dat je het voor een Seiko niet zou uitgeven.

2 likes

Ik vind die SBGN001 van @Zulu de mooiste en daar stopt het ook voor die lijn.

1 like

De afwerking is top, zeker voor dat bedrag. Maar waar het mis gaat bij GS is de maatvoering en het draagcomfort. 14 mm dik is voor een flinke duiker of een chrono acceptabel, niet voor zoiets dressy als dit.

Ik zei niet dat ik het niet zo uitgeven, maar ik zou het eerder aan een van de genoemde merken uitgeven, dan aan een Grand Seiko. Maar ik kan me zeker voorstellen dat ik later een Grand Seiko aan mijn collectie toevoeg maar dan wel als 10de horloge bijvoorbeeld.

Why? Je kunt toch waardering voor iets hebben zonder zelf de behoefte te hebben om het te kopen?

1 like

Het feit dat er Hodinkee op staat hoeft van mij niet echt. Voor de rest wel een leuk ding.

Tuurlijk, dat kan. Mijn eerste 2k+ horloge moet een vintage datejust worden, dat is voor mij het allermooiste horloge.

Maar puur vanwege het feit ‘Seiko’ of (bv) ‘Rolex’ op de dial, je de afweging maakt van wat je koopt, vind ik wel snobberig. En jammer.

2 likes

Ik zeg niet dat het vanwege het merk is, ik vind gewoon dat die merken mooiere horloges aanbieden dan deze Grand Seiko, bijvoorbeeld een datejust, tank, of santos. En volgens mij is daar niks snobbigs aan. Ik heb zelf namelijk ook gewoon een Seiko die ik bijna dagelijks draag.