Grand Seiko

Ik overweeg zéér sterk een Seiko, ja een Seiko…, te kopen en wel een Grand Seiko, handopwinder.

Wat vinden jullie van dit klokje? Grand Seiko SBGW001

Sjoerd

mooie klok.
simpel uiterlijk hou ik van.
oscar

Warroo Schreef:

Ik overweeg zéér sterk een Seiko, ja een Seiko…,
te kopen en wel een Grand Seiko, handopwinder.

Wat vinden jullie van dit klokje? Grand Seiko
SBGW001

Sjoerd

Fotoos???

http://www.mijnalbum.nl/Album=BANG8LJA

erg mooi ! zou wel gaaf zijn als er eens iemand hier een gs koopt.

1 like

Ik vind het een mooie klok. Maar voor dat bedrag had ik toch al gauw iets anders gekozen…
Ieder z’n ding natuurlijk!

Dat zijn absoluut mooie horloges. Je komt ze hier in dit deel van de wereld niet zo vaak tegen.
Ik heb trouwens wel eens gehoord dat de juwelier die dingen niet kan onderhouden, en dat ze voor het reguliere onderhoud van het uurwerk helemaal terug naar Japan moeten. Dat zou een nadeel kunnen zijn.
Verder weten we natuurlijk allemaal dat er met de kwaliteit van Seiko niets, helemaal niets, mis is!! (tu)

Mooi - mijn eerste reactie was : 5127 van Patek Philippe… Sprekend een Calatrava.
Er zijn ergere horloges om mee vergeleken te worden :slight_smile:

Groet
Mark

Ja, prachtig.

Erg mooi. Kost dat?
En waarom, want ik meen aan de reacties te bespeuren dat het een hoop is :smiley:

Dat kost toch een YEN of 300000, in Europa niet te koop nl…

€ 2178,41 pff dat is wel een hoop geld zeg. Maar daar heb je dan ook een prachtig horloge voor…

groeten,

Stefan

MarkV Schreef:

Mooi - mijn eerste reactie was : 5127 van Patek
Philippe… Sprekend een Calatrava.
Er zijn ergere horloges om mee vergeleken te
worden

Groet
Mark
emotioneel zou ik zeggen de PP, maar rationeel de Seiko. De GS zijn de imho beste horloges ter wereld, hand gemaakt en van een afwerkings niveau zoals in zwitserland, alleen veel duurzamer. Vgl. een Complete Lexus tegen een Rolls. denk niet dat iemand ontlkent dat de Lexus vele malen beter is dan de Rolls.

Ja, dat is waar. Maar tegelijkertijd… voor ruim 2000 euro zou ik toch geen Seiko kopen…

hmm…mooie klok , maar dat mag ook wel voor de prijs die ik net lees…ik weet niet of ik wel een seiko voor deze prijs zou kopen…
of ik zou eerder verder zoeken naar een spring-drive

Gekocht…Nu nog paar dagen wachten totdat ie op de deurmat ploft… Mijn eerste Japanse horloge sinds jaren! Maar wat voor 1…

Spannend!!!

Groeten, Tom V.

ben erg benieuwd naar eigen foto’s en hoe hij bevalt…nu maar afwachten :wink:

Paul G. Schreef:

Ja, dat is waar. Maar tegelijkertijd… voor ruim
2000 euro zou ik toch geen Seiko kopen…

de GS serie van Seiko is eigelijk het beste wat je kunt kopen op horloge gebied. Misschien niet zo mooi afgewerkt als Lange & Sohne, maar wel super afgewerkt met de hand gemaakt en het beste dat er te krijgen is. Vele malen beter dan Patek, Vacheron enz. Als ik ooit geld over heb komt er zeker een GS.

GS = een klasse op zichzelf.

Ziet hij er zo uit (achterkant)