“Gratis” Panerai bij aankoop van een ervaring…

Hey wat leuk dat je doorgeklikt hebt… I know: beetje clickbait titel… maar toch ook weer niet. Ik vertel even verder waarbij het in dit specifieke geval gaat om de (even ademhalen) Panerai Submersible Navy Seals Afniotech Experience edition. Afgekort de PAM01089. Welke gelimiteerd is op 35 stuks worldwide. Zo ziet hij eruit;

Laat me voorop stellen ik ben dol op horloges in de breedste zin van het aanbod. Maar na al die jaren hebben sommige merken, modellen en soorten horloges wel een speciaal plekje gevonden in mijn horloge hart. Rolex en Panerai staan in mijn top 3. Leuk daarbij is het feit dat ze een historische connectie hebben met de Radiomir.

Terug naar specifiek Panerai… reeds honderden, zo niet duizenden keren heb ik hun site doorgescrolld. Wat zag ik dan staan: gelimiteerd, experience en in eerste instantie onverklaarbaar duurder (en niet een beetje) dan het getoonde model ernaast met nagenoeg dezelfde specs. Je komt er al snel achter dat er iets bijzonders verbonden is aan zo’n horloge. Een experience, een ervaring… afgelopen week kreeg ik de kans om daar eens dieper op in te gaan. Dit omdat ik helemaal weg was en ben van het hierboven eerder genoemde en getoonde horloge. Ik ben uitgebreid voorgelicht door de passievolle mensen van Panerai in “onze” Nederlandse boutique in de Pieter Cornelisz Hooftstraat te Amsterdam. Een super mooie en ruim opgezette boutique met een even zo ruim aanwezige collectie. En achterin een gezellige bar voor een lekkere Italiaanse espresso.

de Panerai Boutique in Amsterdam

Wat koop je… geen horloge maar een ervaring waarbij het horloge een aandenken is aan die ervaring. De experience. Zoooo zie ik jullie denken; doet die MannetjeMar tegenwoordig iets in de internationale sales of zo… nee kan ik je vertellen :joy: In mijn hoofd zat ook: je koopt een horloge en daarbij of daarmee koop je de ervaring. Any how; zoals ik het eerder omschreef en ook te horen kreeg… zo voelt het bij mij inmiddels ook zeker wel. Ik geloofde ook nooit in een exit watch of grailwatch. Nee want er was altijd wel weer iets anders. Het stopt niet. Wel nu. Voor het eerst denk ik van… na aanschaf van een PAM01089 dat zou wel eens een grail kunnen zijn. Ik kan me niet voorstellen dat je hem na zo’n ervaring wegdoet. Telkens als je het horloge omslingerd wordt je herinnerd aan iets echt bijzonders!

Een foto van de site van Panerai behorende bij een eerdere experience. De Aviazione Navale, Puglia, September 2025

Voor ieder type persoon is er een ervaring te koop. Hier twee voorbeelden van de Panerai site:

De eerste is wat meer gericht op het luxe en relaxte genieten in het Italiaanse zonnetje met mooi weer en een beetje chillen op de Eilean. Dat is het jacht van Panerai.

De tweede hoort bij de PAM01089. Dat is gericht op de wat meer born to dare ( :wink: ) people. Geheel verzorgd reis je af naar Florida voor drie dagen (maart 2027) avontuur met je nieuwe horloge om je pols. Voor degene die me kennen: nee dat trek ik wel hoor :joy:

Day one

• Aankomst in Okeechobee Florida, daar waar de Navy Seals hun basis hebben;
  • Medische controle;
  • Gear up time;
  • Briefing;
  • Maaltijden en diner lijken verzorgd te zijn :wink:
  • Patrouille door het moeras;
  • En weer lekker opdragen bij het kampvuur met een gastspreker.

Day two

• Iets fysieks at Dawn;
  • Eten;
  • Navigeren;
  • Een opdracht;
  • Ook vandaag eten wat je niet eerst zelf hoeft te zoeken en vangen naar het lijkt;
  • En de dag weer afsluiten bij het kampvuur.

Day three

• Museum;
  • Iets met strand en water;
  • Obstacle run (als runnen nog lukt);
  • Een afsluitend maal met een bijzondere eindafsluiting;
  • De terugreis waarbij je met tranen in je ogen naar je horloge zit te kijken uiteraard omdat dit de geboorte van een onvergetelijke ervaring is en niet omdat je horloge onder de Everglades zooi zit :joy:

Bovenstaande komt in hoofdlijnen uit het officiële stuk wat ik ontvangen heb zodat je een idee hebt van wat er staat te gebeuren.

Nog even over het materiaal waarvan dit horloge gemaakt is. Dat betreft overigens vooralsnog het enige horloge van Panerai dat vervaardigd is uit Afniotech. Dit is een eigen legering die voor een groot deel uit Hafnium bestaat. Leuk weetje: Hafnium werd ontdekt in de stad Kopenhagen die de Latijnse naam “Hafnia” droeg. De kleur van de kast wordt voor een groot deel ontleent aan de kleur van Hafnium. Dat i.c.m. de sandblasted finish. Hafnium is een bijzonder en zeldzaam goedje wat o.a. ook gebruikt wordt in nucleaire installaties. Zo ook onderzeeërs. En het schijnt qua gewicht aan te voelen als goud.

En heb je hem gekocht MannetjeMar zie ik jullie denken… nee die 90k heb ik nog niet uitgegeven. Maar het zaadje is wel echt geplant, en heeft een lekkere scheut water gehad. Voor mij persoonlijk is het dan ook de weg er naartoe. Zo ga ik in mei eerst nog een fabrieksbezoek doen in Neuchâtel. Extra “potgrond met de juiste voeding ophalen” en een flesje smeltwater uit de bergen :sweat_smile:

Maar bovenal wilde ik dit gewoon eens delen binnen onze horloge community. Waarbij Panerai het enige merk is die dit op deze manier aanbiedt.

Neem eens een kijkje op de site:
https://www.panerai.com/nl/en/collections/watch-collection/submersible/pam01089-submersible-navy-seals-afniotech-experience.html

Passie, liefde en plezier… Panerai :sunglasses: Ciao :wave:

30 likes

Mooie panerai.

1 like

Eigenlijk een koopje.

1 like

Phoeee :boom: lekkah hoor.

1 like

Voor 90k ging ik toch naar @Tsun88 Marco! :crazy_face:

1 like

Iets fysieks at Dawn…:face_with_peeking_eye:

1 like

Klinkt als een leuke ervaring met een leuk souveniertje. Doen! :crazy_face:

1 like

Een aantal momenten dacht ik: “wow, die Marco, die heeft nu wel op een ongeëvenaarde manier doorgepakt. (Sowieso wel een prachtig horloge natuurlijk, al helemaal icm zulke experiences).

1 like

Goed opgeschreven. Ik geloofde het hele verhaal :grin:. Gun je deze Panerai overigens van harte

1 like

Heeeeeeeeel erg gave uitvoering maar heb met dit soort ‘tribute to special forces’ altijd zo’n gevoel ……… beetje raar om te dragen omdat je er zelf niet bij hebt gezeten of …… :thinking: