Hoi allen,
Ik ben nieuw op het forum en ben eigenlijk (ook) lid geworden om een vraag te stellen. Namelijk; zouden jullie wat grey market websites kunnen noem waar ik mogelijk een hydroconquest zou kunnen kopen?
Omdat het natuurlijk al snel wat eenrichtingsverkeer wordt als je een forum binnenstormt en een vraag gaat stellen vertel ik jullie ook graag wat over mezelf en mijn ervaring met horloges, wellicht dat ik sommigen van jullie daar dan ook me help .
Eigenlijk ben ik altijd al gek geweest op horloges. Net zoals ik gek ben op lekkere geuren en whiskey en minder kan genieten van de digitale geneugten van deze wereld (voor de beeldvorming ik ben 35 jaar).
Ik ben nogal een alles of niets type, dus heb heel lang geen horloge aangeschaft omdat ik er geen 10k voor over heb. Althans, niet in mijn huidige financiƫle situatie. Dus dan maar niets.
Rond mij 25ste heb ik echter, na wat overwerk te hebben gedaan een Tissot PRC 200 quartz chronograaf gekocht. Deze met veel plezier gedragen, ik vond het glanzende Breitlingstijl bandje erg mooi. Toen ik ergens in 2016 een keer het batterijtje liet vervangen wees de juwelier me op hun collectie Hamiltonās. Vond ik toch ook wel erg mooi, helemaal een keer een automaat. Ik heb daar thuis naar zitten Googelen en kan me dan ontzettend vastbijten en heb uiteindelijk een X-Patrol gekocht, nieuw, voor 920 Euro. AD prijs was rond de 1700, dus ik was blij met mijn vondst, ik heb een enorme hekel aan meer te betalen dan nodig is. Ik had toen dus de X-patrol, met zwarte wijzerplaat, hele drukke gedetailleerde dial, vond ik prachtig. Heb er ook een leren band bij besteld, de Bali-Chrono via Amazon en die erop gezet. Het hebben van een automaat en de woggle, zoals ze het noemen wanneer je het horloge voelt bewegen door het draaien van het binnenwerk, vond ik prachtig. Toch werd ik steeds minder blij met een automaat. Ik heb mijn horloge namelijk ook wel eens een paar dagen niet om. Uit mijn hoofd had mijn Hamilton een gangreserve van 72 uur, maar hij stond altijd na 1,5 dag al stil. Uiteindelijk lag hij dus meer in de kast dan dat hij om mijn pols zat. Met pijn in mijn hart heb ik toen gezegd geen automaat meer. Verkocht via Marktplaats.
Toen via Chrono24 een 39mm Hydroconquest gekocht. Kon de modellen lastig vinden hier in de buurt, dus was een gok qua formaat. Vond hem uiteindelijk toch te klein. Ik dacht die Hydroconquests liggen wel goed in de markt dus ik verkoop hem via Marktplaats, maar het duurde enkele maanden voor ik hem kwijt was, 150 Euro verlies. Zal met de 39mm te maken hebben en dat het de quartz uitvoering was. In de tussentijd kreeg ik het best benauwd, want ik had via Chrono24 al een andere hydroconquest aangeschaft, de 41mm quartz chronograaf (knoop doorgehakt na twee biedingen op mijn eerste hydroconquest, maar die lieten het beide afweten). Deze vond ik er echter heel doorsnee uitzien, merkte dat ik wel klaar was met de chronografen. Wegens mijn ervaring met Marktplaats besloten deze verzekerd terug te sturen naar de dealer in Spanje. Via PostNL gedaan. DHL was iets goedkoper, maar daar aan de balie konden ze me het proces niet goed uitleggen, vond ze wat twijfelachtig. Bij de Primera waar het PostNL punt zit werken mensen die het tig jaar doen, dus daar had ik vertrouwen in. Was geloof ik 18 of 28 euro, verzekerd terugsturen naar Spanje. Dealer ingelicht. Horloge kwam binnen enkele dagen aan, maar vervolgens zie ik via chrono24 dat er bemiddeling was aangevraagd door de dealer, het horloge zou in een andere staat zijn aangekomen dan hij was verstuurd. Dat was wel even schrikken, ging om 1000 Euro. Uiteindelijk heeft Chrono24 bemiddeld en is met de dealer overeengekomen dat chrono24 het met hem zou oplossen. Wat de oplossing is geworden weet ik niet, maar ik ben door Chrono24 keurig op de hoogte gehouden en heb mijn geld terugehad. Was hier erg blij mee en heb ze dat laten weten.
Nu ik een tijdje ben bijgekomen wil ik dus nu graag de 41mm quarts hydroconquest kopen (en houden ). Maar ik merk dat de chrono24 prijzen de afgelopen maanden nogal zijn gestegen. Ik zou graag wat meer zoekwerk doen online maar heb moeite met websites van grey market dealers te vinden. Zouden jullie mij kunnen helpen door er wat te noemen? Thanks!