Grijze dealers, waarom nog bij een AD?

Interessant topic, al is die al weer zeven jaar oud. Laatst zag ik bij een juwelier bij mij in de buurt – provincieplaatsje, geen AD volgens mij – een aantal Rolexen liggen, die vallen dus buiten de garantie van Rolex zelf als ik ze koop? En hoe zit het dan met de internationale dealers als Harvey Store (Helvetic Time AG) uit Zwitserland? Ik heb daar al eens een Hamilton gekocht, dat scheelde aardig in de prijs en de service was prima. Ik zag daar recent een Grand Seiko voor €8.199 terwijl die in Nederland €10.000 kost. Toch wel een serieus prijsverschil. Wat is het voordeel van kopen bij de AD? Ik drink overigens geen koffie, dus daarmee word ik niet over de streep getrokken. :wink:

4 likes

De eerste jaren van de horlogehobby, heb ik eigenlijk uitsluitend nieuwe horloges gekocht, bij AD’s. Dit voelde (en was ook gewoon) vertrouwd en gemakkelijk.
Maar gaandeweg, heb ik ook mijn weg gevonden bij en naar een aantal heel betrouwbare handelaren en hiermee is een nieuwe horlogewereld voor mij opengegaan. Ik kom dan ook regelmatig echte juweeltjes tegen (horloges dan :wink:), die ook nog vaak prettig geprijsd zijn (ik ben niet geïnteresseerd in Rolex). Toch ga ik ook nog wel 'ns naar een AD om hier de allernieuwste modellen van mijn favoriete merk te passen. Laatst kreeg ik zelfs een heel mooi prijsvoorstel voor een nieuwe TAG Heuer. Ik sluit dan ook niet uit dat ik ooit nog bij een AD koop. Maar het is wel fijn dat de vertrouwde handelaren er zijn. :blush:

2 likes

Krijg je korting bij grijze dealer dan??

In 2018 zat dat er misschien nog wel in ja.

1 like