Hallo,
Ik vraag mij het volgende af, waarom nog bij een AD kopen terwijl er zoveel grijze dealers zijn met veel lagere prijzen?
Desondanks dat kopen toch nog veel mensen bij een AD, maar waarom?
Is het een B keuze dat ze verkopen of hoe zit dat?
Hallo,
Ik vraag mij het volgende af, waarom nog bij een AD kopen terwijl er zoveel grijze dealers zijn met veel lagere prijzen?
Desondanks dat kopen toch nog veel mensen bij een AD, maar waarom?
Is het een B keuze dat ze verkopen of hoe zit dat?
Meestal voor de garantie, service en lekkere koffie natuurlijk
Grijze handelaren blijven voor mij iets duisters hebben, maar ja, Schaap en Citroen is ook niet brandschoon.
Eufemisme
Toevallig laatst nog een zeer negatieve ervaring gehad met een (internationale) grijze handelaar.
Vertel…
Onderstaand nog wat nadere informatie
Niet zonder nuance. Een passende review volgt nog in het betreffende topic 's-forums.
Voor het groepje dat dit forum bezoekt klinkt het misschien gek, maar de meeste klanten van ad’s willen gewoon een mooi luxe horloge zonder persé er alles van te willen weten. Zelf vind ik het soms ook fijn om een horloge te kunnen passen, zonder het te moeten kopen.
Sterker nog. Wil je bepaalde modellen kunnen kopen kan dat vrijwel enkel grijs
Als je bij een AD even je ‘onderhandelbril’ op zet dan valt het met de prijsverschillen voor nieuwe horloges vaak reuze mee hoor. Beetje korting vragen is nog nooit iemand van omgevallen en toch doen we het zelden. Probeer het eens. Het is best lekker!
Ik heb zelf veel bij beide gekocht. Bij de grijze mannen (M/V) als ik wat in te ruilen had, dat is iets waar een AD niet aan begint (tenzij, nou ja… over het algemeen doen ze dat niet!). Of de koffie bij een AD lekkerder is, wens ik te betwijfelen! Ik heb menig lekker bakkie met 'n grijzert gedronken. Ook voor garantie- en servicezaken hoef je niet per se bij een AD te kopen. Als je de papieren in orde hebt kun je met je aanspraak gewoon naar een AD en/of service center.
Wat ik wel leuk vind van een fysieke winkel is het winkelgevoel, maar ja… da’s emotie. Rationeel maakt het eigenlijk geen zak uit.
Vaak meer keuze bij de AD, om ook alternatieven te kunnen passen.
Wat is een AD en wat is een grijze dealer?
AD staat voor ‘Authorised Dealer’ een merkdealer en een grijze dealer is vaak iemand die van zijn hobby zijn werk heeft gemaakt, oneerbiedig gezegd: Een handelaar.
Aha dacht al zoiets. Thanks!
Tja. Gevoel denk ik voor de meesten kopers… en dan bedoel waarschijnlijk niet ons…
Auto’s worden ook nog steeds het meest gekocht bij een AD.
Zonder AD zouden er geen grijze dealers zijn…
Niet iedereen is zo op de hoogte als hier op het forum. Sommigen zien iets in de etalage, stappen binnen en kopen wat ze mooi vinden, meestal bij de ad, soms is dat bij een grijze dealer, weten zij veel.
Ik dus in het verleden. Ik wist niet dat er korting mogelijk was. En betaaalde de list price
Nu vraag ik ook om korting en betaal niet zomaar meer de vraagprijs. De korting is gewoon ingecalculeerd in de prijs.
Door het forum dit geleerd
Dat deed ik dus ook de vorige keer maar in het vervolg toch even onderhandelen.
Heb gewoon het gevoel dat het raar overkomt.