Grmbl.. NA Damasko: Dead on Arrival!

Niet naar gekeken! :scream:
Maar je snapt mijn fixatie op de secondenwijzer wel.

1 like

Iemand bracht me per PB aan het denken en vraag het aan de volgers en passanten hier:

Is het raar om te vragen naar een vervanging per direkt? Er vielen me ook wat “wrijfplekjes” op in de sluiting. Het is normaal dat dit in de loop van de tijd ontstaat, door gehard materiaal tegen hard materiaal. Niets ernstigs, maar toch. Mogelijk een return van een ander? Geen idee of dit in 1 of in 8 weken ontstaat, maar nét niet vers in elkaar gezet zeg maar.
Verder is het geen aanschaf bij een grote juwelier, maar natuurlijk wel bij hét officiële kanaal voor Nederland. Vragen kan altijd, maar mag ik verwachten op dit vlak?
Of is het normaal dat er een normale reparatieprocedure wordt ingezet bij DOA? (ook al gaan ze een kaliber swappen, het is toch een reparatieprocedure).
Ik heb veel WUS gelezen, en daar zijn consumenten wel verwend zeg maar, op dit vlak.

Ik was zelf niet op het idee gekomen om er naar te vragen eigenlijk.

1 like

Heel normaal om een geheel nieuwe te vragen. Als jij nooit een werkend product hebt gehad, heb je daar recht op in mijn ogen. Lijkt me raar dat jij al een gerepareerde versie krijgt.

Nee dat is niet raar. Daar heb je zelfs recht op. Reparatie binnen de garantie begint pas op een latere termijn. Maar er is vast wel een jurist onder de HF leden die iets meer van consumentenrecht weet.

Nee, je hebt daar géén recht op. Het is aan verkoper of hij kiest voor repareren of omruilen. Hij mag kiezen wat voor hem het goedkoopst is. Wel moet e.e.a. binnen een redelijk termijn worden afgehandeld etc.
Het is niet anders.

Maar omdat dit een “koop op afstand” is, kan je beroepen op die wetgeving. Je hebt een zichttermijn van 14 dagen, ingaand bij de ontvangst van het product. Je mag van de koop afzien & daar hoeft geeneens een reden bij. De verkoper moet de koopprijs & de eventuele te maken retourkosten vergoeden (ten anders afgesproken).

Kortom, ik zou er met Benson Trade over bellen en zeggen dat je het wilt omruilen. Met beide opties op de tafel, kom je er dan heus wel uit :wink:

1 like

Daar doelde ik dus ook op.

Er uit komen we wel, ik heb gewoon vertrouwen in Bensontrade. Het horloge is al retour maar zou nog foto’s sturen, en leg de vraag dan wel voor.

Ja alleen zou ik dus niet akkoord gaan met een reparatie.

Nou succes en sterkte ermee. Hopelijk duikt er snel eeen fris exemplaar bij jou op.

Bensontrade heeft me vanmiddag toezending van een vers exemplaar toegezegd, dus geen reparatie afwachten. Dat is absoluut een pluim waard voor Bensontrade.

10 likes

Balen dan… :anguished:

Mooi zo👍

Mooi van Bensontrade :thumbsup:

Zo hoort het ook, en anders geld terug.

1 like

Helemaal top! :ok_hand:

Ik kreeg vragen per pb naar de status, dus maar hier voor wie het volgt:

status @6 september:
Damasko heeft bij retourneren géén vervangend horloge voor me gereserveerd (of ze waren allen op voorhand verkocht, dat zou ook kunnen) uit de batch waaruit de defekte kwam, en ik moet dus op de volgende batch wachten. De afgegeven levertijd van de eerste was 1,5 a 2 weken, dat werd op een dag na 4 weken. De defekte heb ik meteen geretourneerd, en dat is morgen 2 weken geleden. Er is voor de nieuwe nog steeds geen levertijd afgegeven.

Resultaten van een inspectie van de defekte zouden snel volgen (binnen 1 a 2 dagen) maar die is nu 2 weken terug verzonden.

(technisch verhaal waar ik geen troost uit put eigenlijk:)
Bij convergerende logistiek (goederenstromen van halffabrikaten die samenkomen, als in tegenstelling tot divergerende, bv zuivel die zich van één zuivelfabriek verspreid over het land) heb je altijd dat verstoringen zich stapelen. Bij een verstoring in een proces is er ipv één supermarkt zonder volle melk dat de héle materiaalstroom stokt. Dus professioneel gezien begrijp ik dat horlogeprodukte en assemblage sneller en ingrijpender verstoord wordt en inherent “nerveuzer” is.
(commercieel-emotioneel verhaal:)
Maar aan de andere kant, als consument heb ik daar natuurlijk niets mee te maken. Ik gaf in juli geld voor een horloge en als ik de levertijden extrapoleer heb ik vóór oktober nog niets. De deal was toch duidelijk géén pre-order, maar een gewone aankoop.

Mijn vader zou me wijzen op de karaktervormende aspecten van tegenslagen die “in the grand scheme of things” feitelijk futiel zijn.
Een keer per week pak ik de set banden uit het leren foudraaltje en voel er even aan. Dan gaan ze weer terug in het foudraaltje.

http://memesvault.com/wp-content/uploads/Disappointed-Dog-Face-04.jpg

5 likes

Hey,

Ik zou er behoorlijk pissed van worden, en ik zou van de aankoop afzien en het aankoopbedrag direct terug eisen. Damasko is in gebreke en je kunt als je dat wilt de koop terugdraaien. Je wacht inmiddels al 6 weken, waar in beginsel 1-2 weken werd aangegeven. Ik zou geen enkele zin hebben om nog langer te wachten, zeker gezien je hierover verder geen enkele uitspraak of toezegging hebt gekregen van Damasko. Voor hetzelfde geldt moet je nog eens 3 maanden wachten op je horloge. Ik vind dit kwalijk en getuigen van zeer slechte service!

Ik heb al eens eerder melding gemaakt van de horror verhalen omtrent de slechte customer service van Damasko. Dit doet die verhalen zeker niet afnemen…ik vind het toch wel kwalijk zoals Damasko met hun klanten omgaat.

Allemaal zeer vervelend voor jou…ik leef me je mee :sob:

Je moet mijn post lezen in de context van de hele draad hoor:

In post 28 heb ik gezegd dat zowel Damasko als Bensontrade mij een vervangend exemplaar hebben toegezegd. Daar is niets aan veranderd. Dat er geen uit de lopende batch is gereserveerd (ofwel uit nalatendheid, ofwel omdat er geen beschikbaar was, dat weet je niet) betekent dus alleen vertraging tot uitleveren van de nieuwe batch. Wat kennelijk best een tijd duurt. Vandaar mijn gegein over “karaktervormende aspecten” en een disappointed puppie, het is maar vertraging. Ik ben teleurgesteld, nog niet boos. :no_mouth:

1 like

Oh ok…dan heb ik jouw post inderdaad volledig verkeerd geïnterpreteerd/begrepen…zet er voortaan ff een smiley bij :laughing:

Overigens begreep ik al wel dat je niet boos bent, maar teleurgesteld. Dat zou voor mij ook gelden…teleurstelling. Maar ik zou er wel acties aan verbinden…het feit dat je nu nog geen indicatie hebt van levertijd, dat zou mijn grootste zorg zijn. Tuurlijk…we zijn beiden geduldig, en zeker bereid om iets langer te wachten, maar het kan daarentegen toch niet zo zijn dat het een volledig open levertijd wordt…je mag toch wel een indicatie, en als het even kan een toezegging, verwachten van de leverancier. Daar gaat het mij om…dat nog even ter verduidelijking.

Hopelijk loopt het allemaal snel met een sisser af…

Dat siert je. Het is niet meer dan pech, ben ik bang. Toevallig beweeg ik wat in de zuivel logistiek (;)) en daarmee heb ik iets meer begrip voor kwaliteitsissues, leadtimes en processen.
Ik zal binnenkort een foto posten in het Damasko topic om je niet helemaal te laten afkicken.

Laten we vooral niet vergeten dat onlangs Damasko en Bensontrade bejubeld werden om hun customer service.

1 like