Ik zal niet meer dagelijks actief deelnemen aan dit forum. De oorzaak is de tweedelige verificatie ik vind dat teveel gedoe. Een goed moment om af te bouwen. Als ik mij verveel (wat zelden voorkomt) zal ik jullie weer bezoeken om te kijken of ik iets gemist heb.
Maar ik blijf wel heel actief aan uurwerkjes klussen, ik heb nog een kistje vol met ingewikkelde projecten waar ik de winter wel mee doorkom.
Of ik mijn berichten tijdig kan beantwoorden weet ik niet zeker.
Wil je sneller contact met mij of als ik iets voor je kan doen, stuur dan een bericht naar dahonmup8@hotmail.com.
Groeten en ik wens jullie nog veel horloge plezier,
Wat jammer André dat je je door iets eenvoudigs als 2FA uit het veld laat slaan. Het is zo’n algemeen fenomeen (ik gebruik het wel op een 10tal sites).
Ik heb zo’n vermoeden dat je wel weer terug komt, laat je account in elk geval staan dan blijf je altijd TL-2
Bedankt voor het af en toe samen discussiëren over het veilig werken met ioniserende straling als het gaat over radiumverf. Ik heb daar ook weer wat dingetjes van jou geleerd.
Ik kan het wel maar ik wil het niet!
Op steeds meer plekken moet je extra stappen nemen om ergens te komen, tijd om op te schonen wat noodzakelijk is en wat niet. Bij bankzaken snap ik dat wel en dat je digid moet gebruiken voor de belastingdienst heb ik ook geaccepteerd.
Maar zoiets als een eenvoudig sociaal horlogeklets forum is niet noodzakelijk.
Ik snap het heel goed, André. Ja, los bekeken is het maar een kleinigheidje zo’n extra stapje, maar het leven krijgt meer en meer kleine extra stapjes op vele vlakken. Niet alleen op HF, maar eigenlijk overal. En dat alles bij elkaar is ‘a pain in the ass’.
Het je steeds maar moeten aanpassen aan kwaadwillenden is inderdaad ergerlijk. Maar het gaat hier soms om heel veel geld. Je wilt ook goede sloten op de deur.
Maar vervelend is het allemaal wel.
HF was volgens mij nooit bedoeld als handelsforum.
Het zou een vriendelijk, gezellig horloge onder-onsje moeten zijn.
Als je transacties doet met veel geld, moet je zelf zorgen dat het veilig wordt afgehandeld.
Handelaars kunnen hun activiteiten beter naar Crono24 of Catawiki verplaatsen daar heb je zekerheid
Het is niet alleen dat het lastig en ergerlijk is, maar het kwam erg plots op je dak vallen. De houding van HF leek nogal van " zoek het zelf maar lekker uit" . Als je steeds vaker, op allerlei plekken, geconfronteerd wordt met zulke onpersoonlijke benaderingen ( bijvoorbeeld de gedwongen zelfscan kassa’s in de supermarkten) gaat dat tegenstaan.
Dus ja, het is onvermijdelijk. Dus ja, het is niet onoverkomelijk.
Maar het totale gebrek aan compassie roept ook bij mij flinke weerstand op!
Begrijpelijk. Veel regulars zie ik niet meer hier. Heb soms app contact met oud gedienden en ze vertellen dan ook dat het te veel gedoe is of dat ze het eens moeten uitzoeken. Ben zelf ook minder actief geworden hierdoor. Misschien eens tijd voor andere hobbies. Horloges heb ik toch te veel.