Grönefeld for Hodinkee

Ben benieuwd hoe snel deze uitverkocht zal zijn. Immers, alles wat de jongens (en meisje) van Hodinkee bedenken verandert in goud.
En eerlijk, het is een subliem horloge! Alles klopt en wat een uurwerk!! Trots dat dit uit ons landje komt.
Maar die prijs… Oh la la! Jullie meningen?


8 likes

Grönefeld Remontoire Limited

Is dat Nederlands? Geef mij dan maar een Ketelaars. :wink:

2 likes

Doet me weinig, en is ridiculously overpriced.

3 likes

Mis ik iets waarom het zo duur is? 58.000 USD. Stainless steel kast… verder dan zeker allemaal gouden radertjes etc? 2k zou ik al veel vinden.

Prachtig horloge! Kan het niet anders zeggen.

Each watch retails for $58,000 :scream::scream:

Als ik in de markt was voor een horloge van dit caliber, zou ik er geen ‘Hodinkee’ op de achterkant willen hebben staan. Bij ‘Hodinkee’ moet ik altijd aan Ketelbinkie denken, en dat is me net iets te kinderachtig voor zoiets.

8 likes

Ik denk alle manuren die er in gaan zitten :wink:

Tsja.
Een ontzettend saai horloge moet ik zeggen. En die kroon vind ik er ook niet bij passen.

Achterkant is wel leuk trouwens.

2 likes

De ‘normale’ versie kost ook al 45K exclusief belasting, dus het lijkt er op dat hij niet duurder maar gewoon heel duur is…

https://www.gronefeld.com/collection/1941-remontoire-br-/white-gold-br-or-br-stainless-steel/

1 like

Zullen vast vermogende liefhebbers voor zijn, maar vind de achterkant mooier dan de voorkant en da’s dan wel een hoop geld

1 like

Komt natuurlijk wel met 2 extra bandjes… :confounded::roll_eyes:

2 likes

:joy::joy:

Saai en overpriced

Voor die prijs krijg je natuurlijk wel twee bandjes!

Maar eerlijk gezegd denk ik dat er genoeg mensen zijn die hiervoor de beurs willen trekken. Grönefeld maakt fantastische horloges van de buitencategorie. In mijn ogen is de prijs die er voor betaald ‘moet’ worden wel reëel. Alleen al de uren die in het polijstwerk en afwerking zitten is enorm. Verder zijn Bart en Tim ware kunstenaars met unieke ideeën. Laat ik het zo zeggen, mocht ik het geld hebben om zoiets aan te schaffen dan zou ik dat zeker niet laten.

3 likes

58000 pegels, zijn ze op hun achterhoofd gevallen?

2 likes

Ik zou het voor dit horloge niet uitgeven, maar ik vind het wel een heel mooi horloge :smiley:

Wat @Jurgen zegt!

Oldenzaal als ik mij niet vergis. Beetje in de categorie A. Lange & Sohne (niet dit horloge maar het merk Grönefeld), maar dan Nederlands.

1 like

Ja ik las het. Maar ik moest een beetje lachen. Ik weet de discussie van Stefan nog over zijn merknaam en velen waren het er over eens dat hij het gewoon op z’n Nederlands ‘Ketelaars’ moest laten en gelukkig heeft hij dat ook gedaan.

En nu lees ik dat dit ook een Nederlands merk is maar met een buitenlands tintje zullen we maar zeggen.

Grönefeld (DU) Remontoire (FR) Limited (EN)
Allemaal uit te leggen maar ik vind het een rommeltje.

Ik vind het uurwerk trouwens wel echt een prachtig stukje vakmanschap!