Ik ook
Het woord manueel vind ik vreemder dan twee talen.
Is dat de nieuwste hit van Ronald? De opvolger van deze klassieker…
Wat vinden jullie van de prijs kwaliteit verhouding?
Deze zelfde discussie is al een paar keer gevoerd, en dat argument heeft IWC in een rechtbank ook al eens verloren.
IWC, Tourby en Staudt zitten allemaal in dezelfde business. Ze maken allemaal publiek domein ontwerpen.
Het zijn orkesten die muziek uit 1750 spelen, waarbij IWC soms probeert te claimen dat ze zelf Bach zijn. Wat niet waar is.
Ik heb geen skin in deze game. Het zijn jij en @Ron-W die steeds op onsympathieke wijze andermans horloge steeds menen af te moeten zeiken omdat jullie de mening toegedaan zijn dat IWC wel Bach is.
Dat is niet chic, er is geen jurisprudentie die je gelijk geeft, en het is gewoon onbeleefd bovendien.
Dus altijd wanneer jullie met de onzin aankomen dat dit soort ontwerp “van IWC is” zal ik er op wijzen dat dat niet zo is.
Je hebt 7000 ballen voor een Deckwatch betaald omdat je gevoelig was voor de marketing boodschap van mensen als Georges Kern. Dat is de waarheid. En dat is ook prima, dat kun je gewoon accepteren.
Wat er in mijn verzameling al dan niet op een Deckwatch zou lijken is een saaie en irrelevante vraag.
Er zijn inmiddels echt plenty topics om deze discussie (weer) te voeren. Hier is het off-topic…
Reductio ad absurdum met een voorbeeld wat nog irrelevanter is. Ik zou me als ik jou was gewoon even met een kopje thee kalmeren, die mooie IWC om doen, en een lekkere wandeling gaan maken. Het is een veel te mooie dag voor dit soort stekelige onzin.
Nooit gezegd maar begrijpend lezen is best lastig.
Best triest, zie ook de Submariner, dat de concurrentie meent te moeten klonen terwijl er honderden andere deckwatch varianten bestaan.
Ordinair kopiëren is het.
Hou op dat dooie paard te slaan, joh. Wat vindt je van die Gröne? Want daar gaat het over.
Ik vond een Staudt leuker, hoe ergerniswekkend jij dat ook maar moge vinden.
Denk je?
Even belachelijke aanname als het generieke onzinverhaal.
Ik koop wat ik mooi vind.
Je begint steeds over de prijs maar dat is jouw makke. Je let teveel op de centjes en te weinig op originaliteit en schoonheid.
Absoluut onjuiste aanname wederom.
De ergernis wordt veroorzaakt door de klonende concurrentie.
Dat iemand om welke reden dan ook tot aanschaf overgaat is helemaal prima.
Sterker nog, door aanschaf van een meestal goedkopere kloon is zo een model voor iedereen binnen bereik, zie ook de Submariner klonen bijvoorbeeld.
Niets mis mee ook al betreft het niet het origineel.
Soort Kurono actie. Geen leuk horloge verder. Net als dat ding uit Delft.
Heren, heren , graag on topic blijven
In het kader van de discussie over een Portugieser is dat toch wel de ultieme ironie, die uitspraak.
Zoals gezegd, de jurisprudentie in deze zaak is het niet met die mening eens.
Wie begint er nu over “centjes”? Een woord wat je me overigens nooit in de mond zult zien nemen over geld. We zijn geen vierjarigen, toch?
Zijn we het toch nog ergens over eens.
Jij:
Zie de begrijpend lezen opmerking van eerder.
Je stelt bijna altijd de prijs boven originaliteit en schoonheid.
Het was een reactie op die 7K waar jij over begon.
Waar is trouwens die vreemde post van DWW gebleven over het klonen van Grönefeld van ‘hun’ ontwerp?
Eigenlijk dezelfde discussie namelijk het kopiëren van ontwerpen van de concurrent.
Uitzondering is dat het ding uit Delft flink goedkoper is.
Maar je voelt de ergernis.
Dat is al jaren evident niet waar. Als je met zulke non-starters begint is er weinig basis voor discussie.
Ik vind de Gröne en de DWW aanzienlijk anders. De DWW heeft een kolderieke wijzerset en te ornamentale kast, dus die geef ik aan de Gröne, maar die laatste heeft dan weer een lelijke wijzerplaat, dus die gaat naar de DWW. Ik zou ze geen van twee kopen, maar vind de ontwerpen zeker niet te verwarren.
Evengoed, als je mij vraag welke sector dial ik zou kiezen met een zilveren band er om heen, dan heb ik daarin al bewezen dat ik graag iets meer betaal dan die beide horloges, maar dan voor een ontwerp wat wel mooi is:
En nog van een huis wat enige heritage kan claimen ook, zeg.
Ja gevonden!
Even de Kreune erbij.
De minuten- en urenwijzer zijn inderdaad anders, maar verder…
Weinig eigen smoel bij Kreune maar er is vast een ander merk te vinden dat al eerder iets identieks uitbracht.
Ik heb op mezelf gestemd omdat ik niet aan de battle deelneem, en dus ga winnen.
Tja, dan zou ik liever een Baltic scoren.
Beter, zo zonder dat ze die rand zilver maakten.
Ik stem op Fate