Grönefeld gaat voor betaalbaar met Grøne

:joy:

Interesante woordkeus.

3 likes

Ik ben er zelf inderdaad nog niet geweest maar ik baseer me op wat de heren -zelf- zeggen in interviews

1 like

Wordt allemaal buitenhuis gedaan. Echt een onafhankelijk merk naast Grönefeld. Dus het wordt niet bij ons in het atelier geassembleerd ivm de wachtrijen die nu al ontzettend lang zijn :wink:

14 likes

Ik heb het geluk gehad er wel binnen te mogen kijken en ik kan iedereen verzekeren dat ze een hoop meer doen dan zomaar wat ingekochte onderdeeltjes in mekaar zetten.

1 like

Gast. Het is een standaard deck of railway watch. De IWC ook. Hebben we nou weer dezelfde onzin discussie waarin jij gaat claimen dat de vormtaal en lay-out van de Portugieser een IWC uitvinding is, waarna ik je op 100 jaar prior Art ga wijzen?

Er is niks van IWC bij.

1 like

Echt een meer dan belachelijke uitspraak te doen alsof ALLE maritieme klokken cq. Deckwatches hetzelfde uiterlijk zouden hebben.
Alleen omdat dat Duitse ding van je een totale schaamteloze IWC kopie is.
Hou ermee op!

#gewooneenkopie

Die emaille Seiko Presage lijkt nog het meest op een deckwatch BTW.

3 likes

Uit alle, eindeloos variërende, deckwatchmodellen (generiek amehoela) heeft IWC eind jaren dertig vorige eeuw een model gekozen voor een maritiem polshorloge en dit nauwelijks gewijzigd.
Hoè toevallig is het dan dat de concurrentie het IWC-model 1:1 kopieert.
Puur gemakzucht en ordinair meeliften op andermans succes.

Gebeurt vaker hoor maar als iemand met zo’n kopie plotsklaps beweert dat het sinds mensenheugenis om een generiek model zou gaan, sorry, dikke duim fantasie uitspraak!
Nee het zit me niet hoog maar eigen fantasie meningen als absolute waarheid poneren is redelijk ergerlijk.

IWC 1941
IMG_1284

IWC nu

Jammer dat er niet gewoon een eigen smoel bedacht wordt.
Kleine moeite toch?

7 likes

:+1:

2 likes

Ga ik toch liever met de Omega

5 likes

Bij die ene las ik ‘Pierre Paling’… :flushed:

3 likes

Tweetalig vind ik sowieso min punten. Maarja ze willen de jongere doelgroep bereiken en die praten blijkbaar zo.

Ik vind het al een afknapper dat er ft en meters op een wijzerplaat staan.

1 like

Voor velen een mooi horloge met Frans én Engels op de wijzerplaat (dial voor hen die niet weten wat een wijzerplaat is).

4 likes

Ik ook

10 likes

Het woord manueel vind ik vreemder dan twee talen.

3 likes

Is dat de nieuwste hit van Ronald? De opvolger van deze klassieker…

3 likes
2 likes

Wat vinden jullie van de prijs kwaliteit verhouding?

1 like

Deze zelfde discussie is al een paar keer gevoerd, en dat argument heeft IWC in een rechtbank ook al eens verloren.

IWC, Tourby en Staudt zitten allemaal in dezelfde business. Ze maken allemaal publiek domein ontwerpen.

Het zijn orkesten die muziek uit 1750 spelen, waarbij IWC soms probeert te claimen dat ze zelf Bach zijn. Wat niet waar is.

Ik heb geen skin in deze game. Het zijn jij en @Ron-W die steeds op onsympathieke wijze andermans horloge steeds menen af te moeten zeiken omdat jullie de mening toegedaan zijn dat IWC wel Bach is.

Dat is niet chic, er is geen jurisprudentie die je gelijk geeft, en het is gewoon onbeleefd bovendien.

Dus altijd wanneer jullie met de onzin aankomen dat dit soort ontwerp “van IWC is” zal ik er op wijzen dat dat niet zo is.

Je hebt 7000 ballen voor een Deckwatch betaald omdat je gevoelig was voor de marketing boodschap van mensen als Georges Kern. Dat is de waarheid. En dat is ook prima, dat kun je gewoon accepteren.

Wat er in mijn verzameling al dan niet op een Deckwatch zou lijken is een saaie en irrelevante vraag.

6 likes

Precies!
Publiek domein. :joy:
Bij duikhorloges exact hetzelfde.
Dat zie je aan die draairing.

4 likes

Er zijn inmiddels echt plenty topics om deze discussie (weer) te voeren. Hier is het off-topic…

5 likes