Ook grote horloges kunnen mooi staan als je er de pols voor hebt. Diameters van boven de 50mm zijn geen uitzondering meer. Met mijn persoonlijke sweetspot van 36-38mm ben ik hier geen partij maar ik ben wél benieuwd naar het grootste horloge in je collectie dat je met plezier draagt.
Mijn SLA023J1 met 44,3 de grootste. Al moet ik zeggen dat hij kleiner draagt dan horloges met een kleinere diameter.
Gewoon liever grootse horloges.
Heb een 44mm die draagt als 42mm.
Groter is te groot voor mijn 18cm pols
49 mm deze Agat Zlatoust.
Oorspronkelijk een zakhorloge, maar de Russen bedachten in de jaren 40 dat door er beugels aan te zetten het ook om de pols kon.
Dit is dus en re-issue.
Die hele grote horloges zijn in het dagelijks leven toch gewoon super onhandig onder een jas, overhemd of trui?
En echt comfortabel lijkt het mij ook niet
iets met compensatie drang?
Nee geef mij maar gewoon een lekker plat en klein horloge op een comfortabele band
Mijn grootste: 44mm maar door de korte gebogen lugs goed passend op mijn 17,5cm pols. Dit is voor mij wel het maximum.
Mijn eerste generatie PO van 45,5mm.
Dit was mijn eerste grail. Nog steeds prachtig, maar draag nu voornamelijk mijn tudor GMT en bb58
Nee.
Of, nou ja, zo vind ik een “grote” Cartier van 40mm al belachelijk bij 99% van de mensen, en is met uitzondering van de 42mm OG Speedmaster alle chronografie van boven de 40 voor mij ook al te groot. Duikers mogen wat mij betreft maximaal ook nog eens 42mm worden voor de meeste mensen.
Als je dus een 39mm jumbo chronograaf hebt kan dat nog mooi staan. Daarboven wordt het voor mij vaak niet zozeer “groot” alsmeer “kolderiek”.
Ik trek zelf de uiterste grens bij een 44mm Panerai, maar buiten dat specifieke model moeten horloges voor mij onder de 40mm blijven.
Hierboven worden pilots genoemd, en aangezien we niet 'snachts in de cockpit van een Spitfire of Messerschmidt zitten om de straat van Calais (on)veilig te maken zou ik zeggen dat de 36mm IWC Mark XIV de gouden standaard is van een fatsoenlijk pilotenhorloge.